Gjest prust Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 De kløøør... OK - tester Devold først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har brukt bomull nærmest huden til mine eksembarn. Bomull blir jo kald om de blir svett- men det er jommen ikke ofte jeg trakk svette unger inn fra en utetemperatur på rundt -10 C... Jeg liker ikke bomull innerst om vinteren - vil helst finne en type undertøy hun kan ha som ikke gjør henne klam, men samtidig holder henne varm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vet ærlig talt ikke, men det er kanskje verdt å stikke innom for å kikke? :-) Jeg har bare sånn til voksen jeg ;-) Jepp, skal gjøre det. Jeg pleier å gå helt i spinn i den butikken, for det er så mye lekkert ulltøy der - men det tåler ikke lommeboka mi akkurat nå - dessuten har resten av familien alt vi trenger av ulltøy.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Snuppa mi har kun brukt ull noen få ganger hver vinter. De andre dagene bruker ho vanlige bomullsklær, og det fungerer faktisk helt OK. Evt. kan du jo kjøpe noe superundertøy til barnet. Man overlever faktisk helt bra uten ull:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Takk for Devold-tips! Får kjøpe ei trøye først og se om hun takler den. Det maksimale hadde vært kortarmet - men av en eller annen grunn er det elendig utvalg i kortarmete ulltrøyer til barn..... Men nå var det jo ikke ulltrøye jeg skulle ha til henne da... - eller Devold var vel ull + polyester kanskje? *uff, på tide å legge seg...* Devold har kortermet ull til barn også, men ikke i den serien med mikro-innerstoffet tror jeg. Jeg har en kortermet ulltrøye i damestr og en i str. 16 år, den var nemlig mye rimeligere enn damestr! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Prøv Devold sine først! De er myyyyye bedre! Vi har hatt begge og sverger til Devold. *lol* ivrig selger du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 *lol* ivrig selger du *Hehe* Skulle nesten tro jeg fikk provisjon av reklamen, men det gjør jeg altså ikke. ) Men Devold-tøyet er helt fantastisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Strikker du? Evt kjenner du noen som strikker? Det har kommet et ullgarn/ alpakkagarn med aloe vera som visstnok er helt supert og kløfritt. Det kan jo også være en mulighet. Nå vet jeg ikke pris, så det kan jo hende det blir en dyr trøye/ undergenser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 http://www.maudsgarn.no/luftpolsterwolle.php fant link til garnet jeg mente. Ikke så ille dyrt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg liker ikke bomull innerst om vinteren - vil helst finne en type undertøy hun kan ha som ikke gjør henne klam, men samtidig holder henne varm. Helt greit det. Håper du finner noe du liker og som hun ikke får eksem av. :-) Mine barns eksemhud var for sensitiv. Så for oss fungerte bare bomull som var vasket med mildt middel og skylt meget godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Takk for Devold-tips! Får kjøpe ei trøye først og se om hun takler den. Det maksimale hadde vært kortarmet - men av en eller annen grunn er det elendig utvalg i kortarmete ulltrøyer til barn..... Men nå var det jo ikke ulltrøye jeg skulle ha til henne da... - eller Devold var vel ull + polyester kanskje? *uff, på tide å legge seg...* Kortermede ulltrøyer finnes på Barnas Hus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du prøvd super-undertøy? Det har omtrent de samme egenskapene som ull, men klør ikke (jeg synes i hvert fall ikke det klør). Ellers kan man også få tak i ulltrøyer med bommull på innsiden og ull på utsiden, i hvert fall til babyer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du prøvd super-undertøy? Det har omtrent de samme egenskapene som ull, men klør ikke (jeg synes i hvert fall ikke det klør). Ellers kan man også få tak i ulltrøyer med bommull på innsiden og ull på utsiden, i hvert fall til babyer. Jeg kjøpte superundertøy til henne i dag (fant ikke noe ull med polyester eller bomull på innsiden). Hun hadde det på seg en drøy time i ettermiddag, og klødde ikke! MEN - hun klødde noe fryktelig av lappen i nakken, så den har jeg klippet av - håper det er godt nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 *Hehe* Skulle nesten tro jeg fikk provisjon av reklamen, men det gjør jeg altså ikke. ) Men Devold-tøyet er helt fantastisk! Her vi er nå hadde ikke g-sport fått inn kolleksjonen med polyester på innsiden :-( Kjøpte trøye og stillongs i superundertøy, og det klødde ikke. Så da prøver vi det først, og sjekker ut Devold på hjemstedet når vi kommer hjem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vet ærlig talt ikke, men det er kanskje verdt å stikke innom for å kikke? :-) Jeg har bare sånn til voksen jeg ;-) Janus har IKKE alternativer for de som ikke tåler ull :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg kjøpte superundertøy til henne i dag (fant ikke noe ull med polyester eller bomull på innsiden). Hun hadde det på seg en drøy time i ettermiddag, og klødde ikke! MEN - hun klødde noe fryktelig av lappen i nakken, så den har jeg klippet av - håper det er godt nok. Ja, lapper i klærne _må_ vekk! Det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem med nye klær - jeg klipper av så mye av lappen som jeg får vekk, og piller så ut resten med pinsett. Det er _ingen_ lapper i mine klær, hverken merke, str eller vaskeinstruksjoner.. Alle ekstraknapper legges i en egen pose med glidelås med instruksjoner om hvilket klesplagg den tilhøer, slik at jeg kan finne riktig knapp igjen hvis jeg mister en ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, lapper i klærne _må_ vekk! Det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem med nye klær - jeg klipper av så mye av lappen som jeg får vekk, og piller så ut resten med pinsett. Det er _ingen_ lapper i mine klær, hverken merke, str eller vaskeinstruksjoner.. Alle ekstraknapper legges i en egen pose med glidelås med instruksjoner om hvilket klesplagg den tilhøer, slik at jeg kan finne riktig knapp igjen hvis jeg mister en ;-) Jeg har aldri fjernet lappene før, så det var jo litt rart at hun reagerte på denne lappen. Men muligens var huden ekstra overfølsom siden hun fikk den reaksjonen på ulltrøya i går. Men det skal jeg jammen gjøre, for jeg ivl jo ikke at hun skal bli så vablete og kløete igjen som hun ble i dag.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Janus har IKKE alternativer for de som ikke tåler ull :-( Jøss, hadde virkelig trodd at de skulle ta "ull-allergi" på alvor, og ha noen alternativer med bomull inni/ull utenpå eller noe sånt, siden de selger så mye til barn.. Merkelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jøss, hadde virkelig trodd at de skulle ta "ull-allergi" på alvor, og ha noen alternativer med bomull inni/ull utenpå eller noe sånt, siden de selger så mye til barn.. Merkelig! Hun på Janus-utsalget var helt oppgitt over fabrikken, fordi de ofte fikk inn forespørsel etter slike produkter, og også etter kortermet og singletter til barn - men det vil visst ikke Janus lage :-( Men det skulle komme en ny kolleksjon i ull/silke i str 10-16 - men det er for stort for mi jente + at jeg vet jo ikke om hun tåler den blandingen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har aldri fjernet lappene før, så det var jo litt rart at hun reagerte på denne lappen. Men muligens var huden ekstra overfølsom siden hun fikk den reaksjonen på ulltrøya i går. Men det skal jeg jammen gjøre, for jeg ivl jo ikke at hun skal bli så vablete og kløete igjen som hun ble i dag.... Ja, det er en liten pris å betale for at småtrollet ikke skal ha ubehag unødig! :-) For å fjerne sånne lapper som er oppe i nakken, sånne som er sydd fast i selve genseren/toppen og gjerne har skarpe kanter fordi de er sydd med polyestertråd, så er det mest praktisk å bruke en sånn "oppspretter-dings" som gjør at du kan kutte bare tråden. Da unngår en som oftest hull i nakken på genseren, noe som er litt vanskeligere hvis man bruker saks på akkurat den typen kleslapper :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.