Gå til innhold

Alternativ til ulltrøye?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Aliza1365380759

Hun på Janus-utsalget var helt oppgitt over fabrikken, fordi de ofte fikk inn forespørsel etter slike produkter, og også etter kortermet og singletter til barn - men det vil visst ikke Janus lage :-(

Men det skulle komme en ny kolleksjon i ull/silke i str 10-16 - men det er for stort for mi jente + at jeg vet jo ikke om hun tåler den blandingen....

Så lite serviceinnstilt av Janus da! En skulle jo tro at de fleste klesfabrikanter ville være interesserte i å få dekket et behov i markedet, som kundene tydelig uttrykker er der, med sine egne produkter framfor at konkurrentene får et forsprang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Aliza1365380759

8

• Anonym 82

3

• mariaflyfly

2

Ja, det er en liten pris å betale for at småtrollet ikke skal ha ubehag unødig! :-) For å fjerne sånne lapper som er oppe i nakken, sånne som er sydd fast i selve genseren/toppen og gjerne har skarpe kanter fordi de er sydd med polyestertråd, så er det mest praktisk å bruke en sånn "oppspretter-dings" som gjør at du kan kutte bare tråden. Da unngår en som oftest hull i nakken på genseren, noe som er litt vanskeligere hvis man bruker saks på akkurat den typen kleslapper :-)

Takk for tips! Skal gå løs på plagg etter plagg med skikkelig redskap :-)

Stakkars jenta mi - hun klødde jo i fjor også, men da lot jeg henne ha det på likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite serviceinnstilt av Janus da! En skulle jo tro at de fleste klesfabrikanter ville være interesserte i å få dekket et behov i markedet, som kundene tydelig uttrykker er der, med sine egne produkter framfor at konkurrentene får et forsprang...

Ja, merkelig. Fikk nesten lyst til å skrive til Janus og be dem svare på hvorfor de ikke har produkter for slike som mitt barn. Jeg liker veldig godt den lille butikken her vi er nå, og koser meg når jeg handler der - men skulle gjerne kunne handle til minstemor der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Stakkars jenta mi - hun klødde jo i fjor også, men da lot jeg henne ha det på likevel....

Du får trøste deg med at det er over nå i det minste! Aldri mer kløe pga ull eller lapper i klærne! :-) Jeg har _svært_ sensitiv hud selv, så jeg skjønner henne godt jeg altså.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Ja, merkelig. Fikk nesten lyst til å skrive til Janus og be dem svare på hvorfor de ikke har produkter for slike som mitt barn. Jeg liker veldig godt den lille butikken her vi er nå, og koser meg når jeg handler der - men skulle gjerne kunne handle til minstemor der også.

Ja, jeg synes det høres rart ut at de ikke har slike produkter, det hadde jeg virkelig trodd at de hadde...

Minner meg litt om de problemene søsteren min hadde med Ullvangsokker. Hele familien brukte denne typen sokker, så da minstesnuppa begynte å gå fikk selvsagt hun også Ullvangsokker, med sånn anti-skli under. Problemet var jo bare at de anti-skli greiene var plassert slik at ingen av dem kom i kontakt med gulvet når hun gikk, så hun skled jo alle veier likevel! Skulle tro de bare hadde sendt sokkene ut i butikken uten å så mye som tenke på at disse skulle små barn som er ustødige i utgangspunktet bruke på glatte gulv... Sånn blir det når voksne "vet best" hva barna trenger, og bare produserer ting uten å spørre forbrukeren (mødre og fedre) hva det er behov for, eller teste "brukervennligheten" på barna som skal bruke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du får Devold i hus, de har selvfølgelig ikke lapper i nakken. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de ikke?

*gleder meg til å prøve disse vidundertrøyene*

:-)

Niks. :o) Jeg mener at alt ulltøy med en viss brukervennlighet ikke har lapper på innsiden, men på utsiden, evt. på innsiden nede på siden av plagget, ikke i nakken. Har i alle fall flere plagg, både longser og trøyer, som har merkeplappen utenpå, av merke Devold, Norheim og 1-2 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte superundertøy til henne i dag (fant ikke noe ull med polyester eller bomull på innsiden). Hun hadde det på seg en drøy time i ettermiddag, og klødde ikke!

MEN - hun klødde noe fryktelig av lappen i nakken, så den har jeg klippet av - håper det er godt nok.

Lappen er ikke det verste man må unngå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...