Gjest Bursdagsmamma uten fiskedamerfaring Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 - hvordan lager man det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest greit med trapp Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har dere en trapp hvor de kan fiske over gelenderet (og far henger på gaver nede, uten at de ser ham) er det en fin måte å gjøre det på. Veldig morsomt når det kommer en tom dorull eller en annen tøyseting innimellom. Ut av et vindu (som er sikret eller i 1. etasje) går også an. Et oppblåsbart basseng? Eller bare et tau etc som definerer dammen. Så fisker de med en stang med en bøyd kleshenger eller noe på, for å få fatt i gaven sin. Vanlig måte å dele ut en liten gjestegave på (pose med litt snop og klistermerker eller anre småting). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi fisker på verandaren ;0) Bak sofaen? Ellers er det gøy å kaste piler på ballonger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi har brukt verandaen, og trappa inne. De fleste som har bursdag inne bruker nok trappa (hvis de har) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Man kan også henge opp et laken eller noe lignende i en døråpning og at ungene fisker over forhengetsom er høyere enn dem selv, og så knytter den på andre siden på gaven Selv har jeg trapp og bruker trappa. Noe jeg har god erfaring med er at man innimellom knytter på noe lureri feks en tom dopapirrull, en skitten sokk el. Den som fisket feil får jo selvfølgelig fiske en gang til da. Sist det var bursdag her i huset fisket alle feil ting minst en gang (noen fikk to feil før de fikk posen.) Det ble mye latter blandt barna når den ene trakk opp ei truse(helt ny og ubrukt) feks, og den ble raskt kastet uti igjen...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bursdagsmamma uten fiskedamerfaring Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har dere en trapp hvor de kan fiske over gelenderet (og far henger på gaver nede, uten at de ser ham) er det en fin måte å gjøre det på. Veldig morsomt når det kommer en tom dorull eller en annen tøyseting innimellom. Ut av et vindu (som er sikret eller i 1. etasje) går også an. Et oppblåsbart basseng? Eller bare et tau etc som definerer dammen. Så fisker de med en stang med en bøyd kleshenger eller noe på, for å få fatt i gaven sin. Vanlig måte å dele ut en liten gjestegave på (pose med litt snop og klistermerker eller anre småting). Takk for mange kreative svar, alle sammen. Tar gjerne mot flere forslag. (Men veranda er utelukket - veldig langt ned, og det med trappa skjønner jeg ikke helt - det går i alle fall ikke med vår trapp.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk for mange kreative svar, alle sammen. Tar gjerne mot flere forslag. (Men veranda er utelukket - veldig langt ned, og det med trappa skjønner jeg ikke helt - det går i alle fall ikke med vår trapp.) Det med trappa går bare hvis du har et gelender oppe som de kan stå bak. Den som henger på poser står nede i trappa og henger på. Hvis det ikke er tett vegg imellom henger man opp et pledd over, så ingen lur-kikker. Vi har aldri brukt den metoden fordi huset ikke passer helt til det. På forrige bursdag hadde pappan stor lykke med å henge godteposer på en stang. De var navnet, så han plukket av en og en mens han ropte navnet på ungen som skulle få den. For noen av ungene tullet han med å rope på dem flere ganger, mens de sto rett foran og hoppet. xxx, XXX, Er du her xxx? Dette fungerte greit med mange unger (det var 24 seks-åringer). Jeg tror det er lurt å se an alder og kjønn før man organiserer slikt. Man skal vite at ungene gidder å stå i kø og vente på tur. Fiskedam er helt sikkert ok med 5-6 småunger, men med flere hadde jeg ikke turt å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bursdagsmamma uten fiskedamerfaring Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det med trappa går bare hvis du har et gelender oppe som de kan stå bak. Den som henger på poser står nede i trappa og henger på. Hvis det ikke er tett vegg imellom henger man opp et pledd over, så ingen lur-kikker. Vi har aldri brukt den metoden fordi huset ikke passer helt til det. På forrige bursdag hadde pappan stor lykke med å henge godteposer på en stang. De var navnet, så han plukket av en og en mens han ropte navnet på ungen som skulle få den. For noen av ungene tullet han med å rope på dem flere ganger, mens de sto rett foran og hoppet. xxx, XXX, Er du her xxx? Dette fungerte greit med mange unger (det var 24 seks-åringer). Jeg tror det er lurt å se an alder og kjønn før man organiserer slikt. Man skal vite at ungene gidder å stå i kø og vente på tur. Fiskedam er helt sikkert ok med 5-6 småunger, men med flere hadde jeg ikke turt å prøve. Det dreier seg om 10 5-åringer, som er vant til fiskedam og å stå i kø for å vente. Det er bare jeg som er uerfaren her. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.