Gå til innhold

Tips til lydbok?

....AV

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne kjøpt en lydbok til bilturen nå i høstferien, men er litt tom for ideer. Guttene er 8 og 10 år og jeg skulle gjerne hatt en litt lang bok.

Vi har hørt alle Roald Dahl-bøkene tror jeg og også Kunstdetektiv-bøkene, de sistnevnte er egentlig litt korte.

Bør nok helst være spennende eller humoristisk.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Espen Herbert-serien til Bjørn Ingvaldsen skal være morsom. Phenomena-bøkene kanskje? Ungdomsbøker er sjeldent så veldig lange på lydbok (med unntak av Harry Potter) så dere bør vel heller satse på en hel serie om dere vil ha mye om samme personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Herbert-serien til Bjørn Ingvaldsen skal være morsom. Phenomena-bøkene kanskje? Ungdomsbøker er sjeldent så veldig lange på lydbok (med unntak av Harry Potter) så dere bør vel heller satse på en hel serie om dere vil ha mye om samme personer.

Phenomena-serien holder eldstemann på å lese og Harry Potter-bøkene har han lest. Vi prøvde forresten en av Phenomena-bøkene på lydbok, men den falt ikke i smak.

Espen Herbert-serien skal jeg sjekke ut. Det var lurt med en serie. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bokhesten

Phenomena-serien holder eldstemann på å lese og Harry Potter-bøkene har han lest. Vi prøvde forresten en av Phenomena-bøkene på lydbok, men den falt ikke i smak.

Espen Herbert-serien skal jeg sjekke ut. Det var lurt med en serie. Takk for tips!

Frognerfitter, god oppveksroman fra oslo vest. Velskrevet og klassisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Onkel Kulle ble sprø.

Den er hysterisk morsom for store og små. Handler om Onkel Kulle som slår seg ned i hagen og forlanger å bli tatt vare på som sitt rette jeg - hvilket er en rhododendron.

Fars reaksjoner ettersom onkel Kulle står i hagen og blomstrer er knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill, men det er vel ikke en bok som egner seg for barn?

Jeg hadde ikke valgt den til ditt publikum, nei...

"Klassisk" tror jeg heller ikke den kan kalles ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Vi endte opp med "Det kom et skip til Bjørgvin i 1349" av Toril Thorstad Hauger og "Dødens glassøye" av Jon Ewo.

Den første varte nesten hele bilturen og var kjempefin både for voksne og barn. Den siste var veldig spennende, litt kortere, og kanskje litt tvilsom moral....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...