Gå til innhold

Litt utenfor tema - kastrering...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Til de som trodde jeg kom med enda en ny tråd om eksen - sorry :-)

Er det noen som vet ca hva det koster å få kastrert pus? Har en vakker herre her i huset som skal få dyrke sine feminine sider resten av livet snart.

Lurer på både hva det koster - og ikke minst om de blir dårlige, har smerter, må sove på sykehuset eller hvordan dette foregår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ....AV

6

• Aliza1365380759

4

• Babette

3

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Med fare for å juge: Vi prata om dette med noen venner i helga, de har en hannkatt som heller ikke skal få utvikle - eh - manndom. Mener de snakket om 1100,- for operasjonen?

Har tidligere sterilisert en hunnkatt, det er en større operasjon, og det gikk veldig fint. Kvalm og uggen første døgnet stakkars pusen, men vi fikk henne med hjem første dagen. Et lite styr for å unngå at hun spiste på såret sitt, prøvde skjerm uten hell. Så hun fikk "kjole". Kjempefint. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha!

Vet desverre lite om kattekastrering, men tipper de kan utføre det til redusert peng på veterinærhøyskolen..

Siden det ikke er eksen - er det billigere fordi det er studenter eller noe sånt da? (Engstelig blikk - det er tross alt mammas lille pus...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kastrerte vår katt var han litt sløv til å begynne med,men sov ikke hele dagen som de sa han kom til å gjøre.

Han kjanglet til og med opp i do kassen,mens de sa han kom ikke til å ha kontroll på det.

Det gikk veldig fint : )

Husker ikke hva vi betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden kosta det 800 kr her, så jeg tipper det koster en tusenlapp nå. Prisene varierer utrolig fra sted til sted, så har du flere alternativer ville jeg tatt en ringerunde.

Katten vi kastrerte fikk vi med hjem rett etterpå. Han våknet i løpet av ettermiddagen og var litt uggen og veldig hjulbeint. Han kom seg fint i løpet av noen dager.

Stakkars katt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi kastrerte vår katt var han litt sløv til å begynne med,men sov ikke hele dagen som de sa han kom til å gjøre.

Han kjanglet til og med opp i do kassen,mens de sa han kom ikke til å ha kontroll på det.

Det gikk veldig fint : )

Husker ikke hva vi betalte.

Takk - må innrømme at jeg gruer meg jeg... Men jeg har sett antallet katter ingen vil ha på dyrebeskyttelsen, så kastreres skal han om det stikker i samvittigheten til mor aldri så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen husker jeg ikke, men han ble med rett hjem, sovende i narkose i bur. Vår katt spydde ikke, men det kan nok forekomme. Ikke blødde han heller, og da han våknet opp etter hvert hadde han et meget vaklende ganglag, men kom seg fort. Det så ikke ut til at han hadde smerter.

Men han så ut til å ha skjønt hva som skjedde, og i flere uker skulte han hardt og bebreidende på oss. Jeg glemmer aldri det blikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor mye det kostet da vi kastrerte vår for ca 2 år siden, men en 7-800 kr? Vi gjorde det samtidig med en øyeskade han måtte undersøkes for. Han måtte ta narkose så de fikk sett på øyet skikkelig og da ba jeg dem kasterere ham samtidig.

Han var vel litt omtåket resten av dagen, men jeg tror ikke han hadde så mye smerter. Mulig jeg fikk med en dose smertestillende?

Stakkars pusen var så rar etterpå atte. Sjangla rundt og kræsja i dørkarmer. Vi hadde fått beskjed om å holde ham varm, så vi rigget til sykeleie ved peisen og fyrte godt :-)

Eneste minuset med astreringen er at nå får han bank av nabokattene som plasserer ham nederst på rangstigen - men ungene hjelper ham å vokte reviret da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skjebne... bli kastrert.... stakkars pus.

En liten tur på dyrebeskyttelsen og en titt på alle de deilige små hårballene som ingen vil ta seg av gjør det til et enkelt valg.

Men jeg synes jo synd på ham da - jeg skal innrømme det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen husker jeg ikke, men han ble med rett hjem, sovende i narkose i bur. Vår katt spydde ikke, men det kan nok forekomme. Ikke blødde han heller, og da han våknet opp etter hvert hadde han et meget vaklende ganglag, men kom seg fort. Det så ikke ut til at han hadde smerter.

Men han så ut til å ha skjønt hva som skjedde, og i flere uker skulte han hardt og bebreidende på oss. Jeg glemmer aldri det blikket.

*krymper meg allerede...* Var han godt voksen da han ble kastrert eller tok dere det mens han var liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er eksen - er det billigere fordi det er studenter eller noe sånt da? (Engstelig blikk - det er tross alt mammas lille pus...)

Ja, og jeg ser de bekymrede blikkene!

Riktignok er det en stund siden, men tante var der (uten onkel, med katt) og mente det var mye bedre enn vanlig, fordi en veterinærspesialist var med studenten.

Fikk mao nøye oppfølging!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - må innrømme at jeg gruer meg jeg... Men jeg har sett antallet katter ingen vil ha på dyrebeskyttelsen, så kastreres skal han om det stikker i samvittigheten til mor aldri så mye.

Ja det er jo til det beste : )

Men jeg syns ikke det var noe gøy jeg heller,men det gikk jo så fint og ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo til det beste : )

Men jeg syns ikke det var noe gøy jeg heller,men det gikk jo så fint og ingen problemer.

Ja - valget er tatt her også og kommer ikke til å endres. Så får mor bare grue seg - det merker jo ikke pus likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skjebne... bli kastrert.... stakkars pus.

Det er for en bagatell å regne i forhold til alle uønskede kattunger som blir avlivet rundt omkring...

Det burde være forbudt å la ukastrerte hannkatter ferdes løse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår ble kastrert rundt juletider i fjor, og det gikk bra. Kom hjem sovende, og våknet hjemme. Litt sjanglete til å begynne med, men kom seg fort. Så ikke ut til å ha noe vont og såret va fint grodd i løpet av et par dager. Prisen varierer litt, men tror det ligger på ca 6-800 kr. Hvis du ikke har chippet pusen din bør du gjøre det samtidig. Vi gjorde det med det samme vi var der og da fikk vi "samlerabatt"

og betalte 1200 kr for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår ble kastrert rundt juletider i fjor, og det gikk bra. Kom hjem sovende, og våknet hjemme. Litt sjanglete til å begynne med, men kom seg fort. Så ikke ut til å ha noe vont og såret va fint grodd i løpet av et par dager. Prisen varierer litt, men tror det ligger på ca 6-800 kr. Hvis du ikke har chippet pusen din bør du gjøre det samtidig. Vi gjorde det med det samme vi var der og da fikk vi "samlerabatt"

og betalte 1200 kr for alt.

Ja - tenkte jeg skulle gjøre det også samtidig. Må bare bestemme om vi skal ha chip eller tatovering først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - tenkte jeg skulle gjøre det også samtidig. Må bare bestemme om vi skal ha chip eller tatovering først.

Hei igjen. Når du chipper får katten samtidig en liten tatovering i øret hvor det står ID. Det betyr at alle vet at katten er chippet og at det er lett og finn eieren om den skulle rote seg bort e.l. Hør med veterinæren om det er billigere å gjøre begge deler samtidig. Det er jammen dyrt nok som det er likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krymper meg allerede...* Var han godt voksen da han ble kastrert eller tok dere det mens han var liten?

Vi vet ikke nøyaktig hvor gammel han var. Denne pusen ble født etter at mennesket til moren hans døde, og levde de første månedene som vill i skogen. Da han kom til oss, hveste han som en orm og var redd alt og alle. Han måtte rett og slett temmes, men ble etter hvert en svært hengiven katt.

Men dyrlegen antok at han var under et år da han ble "stelt".

Det er visst viktig at de blir kastrert før de har fått smaken på damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke nøyaktig hvor gammel han var. Denne pusen ble født etter at mennesket til moren hans døde, og levde de første månedene som vill i skogen. Da han kom til oss, hveste han som en orm og var redd alt og alle. Han måtte rett og slett temmes, men ble etter hvert en svært hengiven katt.

Men dyrlegen antok at han var under et år da han ble "stelt".

Det er visst viktig at de blir kastrert før de har fått smaken på damene.

Stakkar liten!

Så heldig han var som fant dere som så skatten bak alle klørne og tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...