Gjest ViViola Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hei igjen. Når du chipper får katten samtidig en liten tatovering i øret hvor det står ID. Det betyr at alle vet at katten er chippet og at det er lett og finn eieren om den skulle rote seg bort e.l. Hør med veterinæren om det er billigere å gjøre begge deler samtidig. Det er jammen dyrt nok som det er likevel. ''Når du chipper får katten samtidig en liten tatovering i øret hvor det står ID.'' Ikke slik det gjøres alle steder, nei... Vår har chip, men ikke noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Stakkar liten! Så heldig han var som fant dere som så skatten bak alle klørne og tennene. Ja, og han fikk fem lykkelige år før han dessverre ble syk (stor svulst i magen, masse sår på kroppen) og måtte avlives. Dette var en spesiell katt med uvanlige evner. F. eks. var det en besøkende som holdt ham med makt på fanget sitt engang. Dette glemt han aldri, og det skjedde flere ganger at han rømte under sofaen tilsynelatende uten grunn. Fem minutter senere ringte denne mannen på døra. Hvordan kunne katten vite at han kom? Han var også veldig knyttet til og avhengig av meg. Var jeg på reise, fikk han akutt spisevegring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, og han fikk fem lykkelige år før han dessverre ble syk (stor svulst i magen, masse sår på kroppen) og måtte avlives. Dette var en spesiell katt med uvanlige evner. F. eks. var det en besøkende som holdt ham med makt på fanget sitt engang. Dette glemt han aldri, og det skjedde flere ganger at han rømte under sofaen tilsynelatende uten grunn. Fem minutter senere ringte denne mannen på døra. Hvordan kunne katten vite at han kom? Han var også veldig knyttet til og avhengig av meg. Var jeg på reise, fikk han akutt spisevegring. Stakkar liten. Det var nok en redd liten sjel det der. Men han fikk fem gode år - da er det en mening med det livet der også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det er vel litt utenfor tema på Småbarnsforum. På Samliv, derimot.... :-) Sorry, jeg vet ingenting om kastrering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det er vel litt utenfor tema på Småbarnsforum. På Samliv, derimot.... :-) Sorry, jeg vet ingenting om kastrering. Hehe - det er riktig :-) Men det er her mammaene er. Og som Tommy sier til Tiger'n: Mammaer kan fikse alt mulig, ellers får de ikke bli mammaer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dyrlegene har ofte kampanje tilbud på kastrering, så det kan jo være lurt å ta en tlf. Eller ligger prisen under 1000kr. Som regel følger det merking med i prisen. Jeg vil annbefale deg chip. Øremerking er på vei ut. Fordi den blir som regel uleslig etter noen år. Dyrebeskyttelsen sliter ofte med at def årn inn øremerkede katter, men klarer ikke tydene tallene... Katta vil få full narkose, og en oppvåknings sprøyte før du tar den hjem. (De har ikke lov å sende katten hjem mens den er i narkose. ) Det er lurt å ha et ganske stort bur den kan ligge, de fleste dyrleger låner dettte ut. Inni buret ville jeg hatt noen gamle filler eller håndklær. Katten tisser ofte på seg... Mat skal katten ikke ha, verken før eller etter operasjonen. Kun vann. I noen tilfeller er det nøvendig med krave på katten. Dette har dyrlegen. Første døgnet vil den være litt sjabby, og det er viktig den får ro. Den bør ikke være alene første døgnet.. Og katten bør holdes innendørs den første uken. Derfor kan det være lurt å anskaffe seg kattekasse. Lykke til med pusen :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dyrlegene har ofte kampanje tilbud på kastrering, så det kan jo være lurt å ta en tlf. Eller ligger prisen under 1000kr. Som regel følger det merking med i prisen. Jeg vil annbefale deg chip. Øremerking er på vei ut. Fordi den blir som regel uleslig etter noen år. Dyrebeskyttelsen sliter ofte med at def årn inn øremerkede katter, men klarer ikke tydene tallene... Katta vil få full narkose, og en oppvåknings sprøyte før du tar den hjem. (De har ikke lov å sende katten hjem mens den er i narkose. ) Det er lurt å ha et ganske stort bur den kan ligge, de fleste dyrleger låner dettte ut. Inni buret ville jeg hatt noen gamle filler eller håndklær. Katten tisser ofte på seg... Mat skal katten ikke ha, verken før eller etter operasjonen. Kun vann. I noen tilfeller er det nøvendig med krave på katten. Dette har dyrlegen. Første døgnet vil den være litt sjabby, og det er viktig den får ro. Den bør ikke være alene første døgnet.. Og katten bør holdes innendørs den første uken. Derfor kan det være lurt å anskaffe seg kattekasse. Lykke til med pusen :0) Takk for mange gode råd. Skal sjekkes ut snarest. Regner med at det blir operasjon på ham over jul - da er han gammel nok. Har lest ett eller annet sted at det finnes katteluker å ha i døra som leser sånn chip i nakken - det hadde jo vært kjekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Takk for mange gode råd. Skal sjekkes ut snarest. Regner med at det blir operasjon på ham over jul - da er han gammel nok. Har lest ett eller annet sted at det finnes katteluker å ha i døra som leser sånn chip i nakken - det hadde jo vært kjekt. Ja, men er ikke det en annen type chip? En som skal henge i halsbåndet? Det ville ikke jeg hatt..De mister jo det halsbåndet i hytt å pine... Mulig det er kommet noe nytt da.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, men er ikke det en annen type chip? En som skal henge i halsbåndet? Det ville ikke jeg hatt..De mister jo det halsbåndet i hytt å pine... Mulig det er kommet noe nytt da.. :0) Jeg har ikke funnet enda - men jeg mener jeg har hørt om at det finnes en luke som leser den vhipen som er operert inn. En sånn halsbåndløsning vil jeg ikke ha nei :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har ikke funnet enda - men jeg mener jeg har hørt om at det finnes en luke som leser den vhipen som er operert inn. En sånn halsbåndløsning vil jeg ikke ha nei :-) Det finnes de som leser kattens id-chip. Vi har nettopp kjøpt en, dog ikke satt den i gang enda, men det bør vi gjøre snart for vi har laget hull i døren.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det finnes de som leser kattens id-chip. Vi har nettopp kjøpt en, dog ikke satt den i gang enda, men det bør vi gjøre snart for vi har laget hull i døren.... Hehe - så foreløpig funker den bedre enn forespeilet hvis vi spør katten? Vet du hva den heter eller hvor man får tak i den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har ikke funnet enda - men jeg mener jeg har hørt om at det finnes en luke som leser den vhipen som er operert inn. En sånn halsbåndløsning vil jeg ikke ha nei :-) Hmm..Det hørtes jo veldig greit ut på en måte! Men om du fikk ny katt da måtte det jo gå å registrere flere chiper? Det vil jeg gjerne høre mer om, visst du finner ut av noe :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hmm..Det hørtes jo veldig greit ut på en måte! Men om du fikk ny katt da måtte det jo gå å registrere flere chiper? Det vil jeg gjerne høre mer om, visst du finner ut av noe :0) Venter spet på AV her nå :-) Hun har en sånn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hehe - så foreløpig funker den bedre enn forespeilet hvis vi spør katten? Vet du hva den heter eller hvor man får tak i den? Katten har det perfekt! Husker ikke helt nå, men kan sjekke i kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Katten har det perfekt! Husker ikke helt nå, men kan sjekke i kveld. Det hadde jeg satt stor pris på - takk. Mora2 venter også i spenning - her skal dol-kattene skjemmes bort :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hmm..Det hørtes jo veldig greit ut på en måte! Men om du fikk ny katt da måtte det jo gå å registrere flere chiper? Det vil jeg gjerne høre mer om, visst du finner ut av noe :0) Du kan registrer flere, ja. Husker ikke hvor mange, da. Den er visst ganske smart, kan f.eks. stilles til å ikke slippe ut katten etter at den har kommet inn siste gang om kvelden eller hvis den skal til veterinæren. Men jeg har som sagt ikke prøvd den enda... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Venter spet på AV her nå :-) Hun har en sånn :-) Åå, dettte hadde jeg aldri hørt om! *følge med* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Du kan registrer flere, ja. Husker ikke hvor mange, da. Den er visst ganske smart, kan f.eks. stilles til å ikke slippe ut katten etter at den har kommet inn siste gang om kvelden eller hvis den skal til veterinæren. Men jeg har som sagt ikke prøvd den enda... Jøsses, så imponerende!!! Hvor mye koster denne herligheten da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jøsses, så imponerende!!! Hvor mye koster denne herligheten da? Venter enda mer spent på det svaret ja...... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jøsses, så imponerende!!! Hvor mye koster denne herligheten da? Den var ganske dyr, da. Men håper den er verd det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.