Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har ikke funnet enda - men jeg mener jeg har hørt om at det finnes en luke som leser den vhipen som er operert inn. En sånn halsbåndløsning vil jeg ikke ha nei :-) Joda, det finnes, men det koster ca 2000 kr for en sånn. Aner ikke hvor mye en "vanlig" dør koster da, men det høres dyrt ut for meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Den var ganske dyr, da. Men håper den er verd det. Mmmm..Men ha er ganske dyrt? Noen hundre, eller noen tusen?... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Joda, det finnes, men det koster ca 2000 kr for en sånn. Aner ikke hvor mye en "vanlig" dør koster da, men det høres dyrt ut for meg :-) Med den samvittigheten jeg har for pus akkurat nå med tanke på denne tråden så sitter lommeboka litt løsere enn ellers :-) Vet du hvor man finner dem kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Joda, det finnes, men det koster ca 2000 kr for en sånn. Aner ikke hvor mye en "vanlig" dør koster da, men det høres dyrt ut for meg :-) Aha, der kom svaret i ventet på ;0)'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Med den samvittigheten jeg har for pus akkurat nå med tanke på denne tråden så sitter lommeboka litt løsere enn ellers :-) Vet du hvor man finner dem kanskje? http://www.google.no/search?hl=no&q=katteluke+chip&meta= Det første er en nettbutikk i alle fall! :-) Du får kikke litt på noen av de andre også, kanskje det er noen hundrelapper å spare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg husker ikke akkurat hvor mye vi betalte, mener det lå godt under tusenlappen her. Det kan kanskje lønne seg å ringe rundt og sjekke priser? Operasjonen var kjapp og grei, pusen ble lagt på rygg på en liten spesialpute og så gikk jeg :-). Det tok ikke mange minuttene. Han ble ikke sydd heller. Jeg fikk ham med hjem i buret, og fikk beskjed om å holde ham varm etterpå og la ham være inne i to dager, tror jeg det var. Jeg la ham på badet, godt innpakket i håndklær. Men å holde ham inne, det gikk ikke. Han ble bortimot desperat, og jeg ga etter og lot ham gå ut når han virket fin igjen. Han vikret aldri bebreidende eller som om han hadde vondt, og han var forholdsvis ung da han ble kastrert. 6 måneder. Dette går så fint, så, Valnøtt! *klappeoppmuntrende på skulderen* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Med den samvittigheten jeg har for pus akkurat nå med tanke på denne tråden så sitter lommeboka litt løsere enn ellers :-) Vet du hvor man finner dem kanskje? Forøvrig kjenner jeg til det med at pengeboka på mystisk vis åpner seg fortere når kjæledyret har vondt en eller annen plass ;-) *ler litt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Forøvrig kjenner jeg til det med at pengeboka på mystisk vis åpner seg fortere når kjæledyret har vondt en eller annen plass ;-) *ler litt* Ja - er det ikke typisk? *kikker ned på kattelekedingsen som kostet en formue som ble dumpet til fordel for en sammenrullet A4-ark...* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg husker ikke akkurat hvor mye vi betalte, mener det lå godt under tusenlappen her. Det kan kanskje lønne seg å ringe rundt og sjekke priser? Operasjonen var kjapp og grei, pusen ble lagt på rygg på en liten spesialpute og så gikk jeg :-). Det tok ikke mange minuttene. Han ble ikke sydd heller. Jeg fikk ham med hjem i buret, og fikk beskjed om å holde ham varm etterpå og la ham være inne i to dager, tror jeg det var. Jeg la ham på badet, godt innpakket i håndklær. Men å holde ham inne, det gikk ikke. Han ble bortimot desperat, og jeg ga etter og lot ham gå ut når han virket fin igjen. Han vikret aldri bebreidende eller som om han hadde vondt, og han var forholdsvis ung da han ble kastrert. 6 måneder. Dette går så fint, så, Valnøtt! *klappeoppmuntrende på skulderen* Ikke sydd??? Jeg har kastrert flere katter, men alltid måtte sydd... Hmm..Er det kommet noen nye metoder mon tro... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja - er det ikke typisk? *kikker ned på kattelekedingsen som kostet en formue som ble dumpet til fordel for en sammenrullet A4-ark...* Hehehe, ja, nettopp sånn er det! Hunden til foreldrene mine vil mye heller leke med et par sammerullede sokker enn de faktiske "hundelekene".. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hehehe, ja, nettopp sånn er det! Hunden til foreldrene mine vil mye heller leke med et par sammerullede sokker enn de faktiske "hundelekene".. Disse utakknemlige dyra - aner ikke hvor mye fint vi gjør for dem *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, men er ikke det en annen type chip? En som skal henge i halsbåndet? Det ville ikke jeg hatt..De mister jo det halsbåndet i hytt å pine... Mulig det er kommet noe nytt da.. :0) Vi har en sånn som åpnes med en magnet som katten har i halsbåndet. Fungerte fint helt til halsbåndet forsvant, da deaktiverte viden magneten. -ellers funker kattedøra utmerket, og vi har bare hatt fremmed katt på besøk én gang. -den kommer neppe tilbake igjen for å si det sånn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ikke sydd??? Jeg har kastrert flere katter, men alltid måtte sydd... Hmm..Er det kommet noen nye metoder mon tro... :0) Nei, han (dyrlegen altså) sydde ikke. Jeg hadde ikke kommet til å se det, pusen har lang pels, men han (dyrlegen, ja) fortalte meg det. "Vi syr ikke disse sårene lenger, det gror fint sammen av seg selv og det blør ikke. Hold ham varm til han våkner og la ham være inne et par dager." Sa dyrlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi har en sånn som åpnes med en magnet som katten har i halsbåndet. Fungerte fint helt til halsbåndet forsvant, da deaktiverte viden magneten. -ellers funker kattedøra utmerket, og vi har bare hatt fremmed katt på besøk én gang. -den kommer neppe tilbake igjen for å si det sånn... He,he, ja derfor er jeg litt negativ til slike luker... Men nå har det visst kommet noe nytt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vi har en sånn som åpnes med en magnet som katten har i halsbåndet. Fungerte fint helt til halsbåndet forsvant, da deaktiverte viden magneten. -ellers funker kattedøra utmerket, og vi har bare hatt fremmed katt på besøk én gang. -den kommer neppe tilbake igjen for å si det sånn... Hehe - her har vi en fremmed kattegjest som føler seg fullstendig hjemme. Og katten vår bare leker med den ubudne gjesten, så han blir ikke jaget heller. Holdt på å besvime i sommer. Kom inn der hvor kattedoen står og så bare skyggen av noe stort der inne. Vår katt var jo omtrent ti uker på den tiden - så jeg tenkte "Grevling" og rakk å bli ganske hysterisk før jeg kjente igjen pelsherren som pleier å stå og mase på terrassedøra... Men han kan jo ikke bare få gå inn her - hvis han begynner å forsyne seg av maten er jeg redd han skal slutte å gå hjem til seg selv. Og det er en nydelig katt så da er det noen som blir lei seg der ute, og det vil vi jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Nei, han (dyrlegen altså) sydde ikke. Jeg hadde ikke kommet til å se det, pusen har lang pels, men han (dyrlegen, ja) fortalte meg det. "Vi syr ikke disse sårene lenger, det gror fint sammen av seg selv og det blør ikke. Hold ham varm til han våkner og la ham være inne et par dager." Sa dyrlegen. Jøsses, det hørtes rart ut... Men nå er det jo mange mange år siden jeg jobbet. Stripset de ikke heller? :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jøsses, det hørtes rart ut... Men nå er det jo mange mange år siden jeg jobbet. Stripset de ikke heller? :0) Niks. Ingen ting. Og som sagt, jeg er ikke dyrlege og hadde helt sikkert ikke tenkt over dette hvis ikke vet'en hadde sagt det til meg :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Niks. Ingen ting. Og som sagt, jeg er ikke dyrlege og hadde helt sikkert ikke tenkt over dette hvis ikke vet'en hadde sagt det til meg :-). Rare greier.. Mulig pusen hadde bittesmå steiner da ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 ''Når du chipper får katten samtidig en liten tatovering i øret hvor det står ID.'' Ikke slik det gjøres alle steder, nei... Vår har chip, men ikke noe mer. Ok. Trodde det var standard, jeg. Er jo praktisk å vite at katten er chippet. Dyrlegen vår ville til og med tatovere i begge ørene, men jeg syns det holdt med det ene. He,he.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har ikke funnet enda - men jeg mener jeg har hørt om at det finnes en luke som leser den vhipen som er operert inn. En sånn halsbåndløsning vil jeg ikke ha nei :-) En venninne av meg har en slik katteluke, uten magnet eller chip. Den kan hun stille inn manuelt slik hun vil ha den. Evt, katten kan komme ut, men ikke inn, evt inn men ikke ut. Eller åpen begge veier, stengt begge veier. Tror hun betalte rundt 600 kr ( i Sverige) Problemet her er jo evt at fremmede katter kan komme inn, men det er vel liten sannsynlighet siden hun har to katter. På dyrebutikken her koster slike med magnet ca 800, og det følger med ekstra magneter tilfelle halsbåndet forsvinner. Og så er det jo bare å håpe at nabokatten ikke er "magnetisk".... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.