Gå til innhold

fotograf...

Gjest fotografering

Anbefalte innlegg

Gjest fotografering

Hva bruker egentlig fotografene på veggen og gulvet? Jeg har så lyst til å ta bilder av barna selv. Har prøvd meg med å bruke laken og sånne ting, men blir liksom ikke det samme..

Vi har en stor kjeller som jeg kanskje kunne fikset litt. Men hva bruker de? (kan jo ikke få det likt som i et studio, men hadde vært gøy å prøvd litt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Dem har forskjellige slags bakgrunner. Noen ganger ser man ikke bakgrunnen i studioet men på bildet,og det blir mer som et fototriks spør du meg..fotografen har gjerne en bakgrunn som er i ett med gulvet på et vis,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For manghe år siden tok vi en del bilder og prøvde å få det til å se proft ut. Vi brukte en veldig bred rull med nesten hvitt papir, jeg aner ikke hvor vi fikk tak i den, den var sikkert et par meter bred. Dette festet vi ved taket og lot det henge nedover veggen og bortover golvet, slik at overgangen mellom vegg og golv ikke var synlig på bildet. Ble faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen jeg kjenner har i hovedsak noen ruller med noe veldig stiv papp som henger fra taket og blir brukt som både bakgrunn og teppe.

Hun har endel filtre som hun har framfor lyset for å skifte farve på bakgrunnen. Hun kan lage nye farver eller få flere farver på bakgrunnen på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker som regel papir-, tøy- eller lerretsbakgrunner.

De er som regel i underkant av 3 meter breie og 11 meter lange (papirbakgrunnene) og går som du sier fra taket og utover gulvet.

Som AneM sier så bruker de ofte filtre foran lyskilden som de bruker på bakgrunnen.

Ett vanlig "triks" som ofte brukes på hvit bakgrunn for å få denne til å forsvinne er å overeksponere bakgrunnen, i forhold til motivet.

Ofte brukes tre studioblitzer, èn til bakgrunnen, èn til hårlys/oppletting og èn til motivet (personen), dessuten bruker de også reflektorskjermer for å eliminere stygge skyggepartier.

Og diverse filtre på kamera for å få fine hudtoner fks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...