Gå til innhold

Hva synes dere?

Gjest anonym i dag jeg

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dag jeg

Jeg og sambo har en liten diskusjon gående så jeg ønsker andres synspunkter på det, hva syns dere:

jeg skal være hjemme med minste barnet en dag, mens eldste barnet skal i barnehagen... samboeren mener jeg skal stå tidlig opp for å levere barnet i barnehagen før han går på jobb og så komme tilbake til minste barnet, mens jeg mener han kan ta med eldste barnet til barnehagen når han likevel skal kjøre til jobb.. hva mener dere? det er alltid han som leverer de andre dagene da jeg begynner veldig tidlig på jobb så derfor mener han at når jeg først har anledning til å levere så bør jeg det ( han synes det er veldig stress å levere i bhg og synes det er kjipt jeg begynner så tidlig at jeg aldri kan levere).. mens jeg mener at når han alikevel skal tidlig opp og ut av huset kan han ta eldste med seg.

så hva mener dere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

5

• pusi

3

• trollemor;o)

3

• Persille1365381127

3

I utgangspunktet tenker jeg at det skulle bare mangle at ikke samboeren din gjør den jobben, men siden det er samboeren din som ellers leverer hver dag, så tenker jeg at sønnen din kanskje synes det er hyggelig at mamma leverer for en gangs skyld?

Hjemme hos oss er det alltid jeg som kjører til skolen/barnehagen fordi mannen min begynner veldig tidlig på jobb. En sjelden gang hender det at jeg må dra veldig tidlig (ved reiser etc.) og han begynner på jobb en time senere. Da er det utrolig deilig å ha bare meg selv å tenke på om morgenen. Luksus for meg :)

Tror du sønnen din vil sette ekstra stor pris på at du leverer ham for en gangs skyld? Hvis dette er uten betydning for ham, så kan du jo smiske litt med samboeren din og fortelle ham at dersom han leverer barnet på vei til jobb, så skal du lage yndlingsretten hans til middag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hjemme leverte jeg aldri de som skulle i barnehagen før klokka hadde passert ni.

Vi tok en rolig morgen hjemme, og koste oss litt sammen før vi gikk til barnehagen. Derfra dro jeg direkte til eventuelle andre gjøremål.

Men vi bodde i gangavstand fra barnehagen.

Jeg synes at barna gjerne er lenge nok i barnehagen, og at barnehagedagen skal bli enda lengre den dagen mor er hjemme virker ikke helt logisk på meg. Ut fra dette syns jeg far skal levere ungen.

Hvem er det forresten som henter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

I utgangspunktet tenker jeg at det skulle bare mangle at ikke samboeren din gjør den jobben, men siden det er samboeren din som ellers leverer hver dag, så tenker jeg at sønnen din kanskje synes det er hyggelig at mamma leverer for en gangs skyld?

Hjemme hos oss er det alltid jeg som kjører til skolen/barnehagen fordi mannen min begynner veldig tidlig på jobb. En sjelden gang hender det at jeg må dra veldig tidlig (ved reiser etc.) og han begynner på jobb en time senere. Da er det utrolig deilig å ha bare meg selv å tenke på om morgenen. Luksus for meg :)

Tror du sønnen din vil sette ekstra stor pris på at du leverer ham for en gangs skyld? Hvis dette er uten betydning for ham, så kan du jo smiske litt med samboeren din og fortelle ham at dersom han leverer barnet på vei til jobb, så skal du lage yndlingsretten hans til middag ;-)

Tusen takk for synspunkter.. =)

Jeg skjønner jo at det kan være slitsomt for samboeren å alltid levere, men jeg gjør alt klart til barna dagen før da de dagene jeg skal på jobb.. så jeg hjelper han med det jeg kan da =) Så synes jeg jo det er deilig å få sove litt lengre de dagene jeg ikke skal jobbe, men være hjemme med miste jenten og det får jeg ikke om jeg må opp med eldste ..

tror ikke det har så veldig stor betydning for barnet , er somregel jeg som henter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Da jeg var hjemme leverte jeg aldri de som skulle i barnehagen før klokka hadde passert ni.

Vi tok en rolig morgen hjemme, og koste oss litt sammen før vi gikk til barnehagen. Derfra dro jeg direkte til eventuelle andre gjøremål.

Jeg synes at barna gjerne er lenge nok i barnehagen, og at barnehagedagen skal bli enda lengre den dagen mor er hjemme virker ikke helt logisk på meg. Ut fra dette syns jeg far skal levere ungen.

Vi gjør som deg når begge barna skal i barnehagen, men her er det snakk om at mor skal ha en dag hjemme med minste barnet.

Er som regel meg som henter, men av og til henter samboeren ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for synspunkter.. =)

Jeg skjønner jo at det kan være slitsomt for samboeren å alltid levere, men jeg gjør alt klart til barna dagen før da de dagene jeg skal på jobb.. så jeg hjelper han med det jeg kan da =) Så synes jeg jo det er deilig å få sove litt lengre de dagene jeg ikke skal jobbe, men være hjemme med miste jenten og det får jeg ikke om jeg må opp med eldste ..

tror ikke det har så veldig stor betydning for barnet , er somregel jeg som henter.

Ok, men kanskje han kan ta en fridag hjemme? Evt at du leverer ham senere (innenfor kjernetiden) på morgenen? Med mindre det andre barnet ditt har masse feber og ikke kan ut i det hele tatt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym i dag jeg

og om jeg skal levere eldste barnet så må jeg stå opp å vekke henne litt før 7 for å være tilbake til han skal kjøre på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Ok, men kanskje han kan ta en fridag hjemme? Evt at du leverer ham senere (innenfor kjernetiden) på morgenen? Med mindre det andre barnet ditt har masse feber og ikke kan ut i det hele tatt da..

Om jeg skal ta med minsten når jeg leverer er jeg redd hun blir lei seg når hun ikke får bli i bhg ( hun skal ha en dag fri med meg og vi skal gå i dyrepark for å kose oss sammen, men hun er for liten til å forstå at hun ikke skal i bhg fordi vi skal no annet kjekt ).. og noen av dagene det har vært snakk om slike tilfeller har vært når hun var syk og ikke bør gå ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå aldri latt en sjanse gå fra meg til å levere selv jeg.

:-)

Syns det er hyggelig og nyttig med den kontakten med barnehagen, og så kan det være deilig for pappaen å få slippe en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om jeg skal levere eldste barnet så må jeg stå opp å vekke henne litt før 7 for å være tilbake til han skal kjøre på jobb.

Hvorfor kan ikke det yngste barnet være med og levere det eldste litt senere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Hvorfor kan ikke det yngste barnet være med og levere det eldste litt senere da?

to av dagene det har vært snakk om har hun vært skikkelig syk og må være hjemme , mens en annen dag er det snakk om at minste barnet skal være hjemme med meg for vi skal ha en fin dag sammen, om hun er med å leverer er jeg redd hun blir lei seg fordi hun ikke får bli i bhg ( hun er for liten til å forstå at det er fordi vi skal noe kjekt senere )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal ta med minsten når jeg leverer er jeg redd hun blir lei seg når hun ikke får bli i bhg ( hun skal ha en dag fri med meg og vi skal gå i dyrepark for å kose oss sammen, men hun er for liten til å forstå at hun ikke skal i bhg fordi vi skal no annet kjekt ).. og noen av dagene det har vært snakk om slike tilfeller har vært når hun var syk og ikke bør gå ut..

Forklar henne på forhånd at hun _ikke_ skal i barnehagen idag og at dere bare skal levere storebror. Gråter hun og vil bli igjen i barnehagen, så ta henne bare med deg. Hun har ikke vondt av å skjønne at det er du som bestemmer :)

Jeg tror kanskje storebror synes det er deilig å ha en litt rolig morgen også?

Men dette er slik jeg ville løst det i forhold til _mine_ barn, så jeg vet jo ikke helt hvordan dine barn og deres situasjon er. Det er bare du som vet hva som er det beste for dere.

Jeg synes du skal oppfordre mannen din til å levere mot at han får favorittmiddagen sin. Da blir det hele bare litt morsomt og ikke til noen krangel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør som deg når begge barna skal i barnehagen, men her er det snakk om at mor skal ha en dag hjemme med minste barnet.

Er som regel meg som henter, men av og til henter samboeren ..

Mente ikke å kritisere at dere leverer i barnehagen selv om du er hjemme. Den perioden jeg var hjemme, var jeg hjemme hver dag, og det blir noe helt annet.

Når far likevel kjører, bør han ta med barnet. Jeg hadde ikke satt mye pris på den fridagen hvis jeg måtte opp og ut tidlig på morgenen. Når man først har kledd på seg og kommet ut av døra, kan man like godt gjøre noe fornuftig (jobbe, shoppe el.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym i dag jeg

Jeg ville nå aldri latt en sjanse gå fra meg til å levere selv jeg.

:-)

Syns det er hyggelig og nyttig med den kontakten med barnehagen, og så kan det være deilig for pappaen å få slippe en dag.

det er somregel jeg som henter så kontakt med barnehagen har jeg.. og det er jeg som leverer om jeg har fri( har som regel fri en dag i uken) og begge barna skal i bhg, men når kun eldste skal så synes jeg det er dumt om jeg må ha minste med å levere for da er jeg redd hun blir lei seg når hun ikke får bli i bhg ( hun er for liten til å forstå at det er fordi vi skal noe kjekt senere )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Mente ikke å kritisere at dere leverer i barnehagen selv om du er hjemme. Den perioden jeg var hjemme, var jeg hjemme hver dag, og det blir noe helt annet.

Når far likevel kjører, bør han ta med barnet. Jeg hadde ikke satt mye pris på den fridagen hvis jeg måtte opp og ut tidlig på morgenen. Når man først har kledd på seg og kommet ut av døra, kan man like godt gjøre noe fornuftig (jobbe, shoppe el.).

Det er akkurat det jeg også mener, at når han likevel skal ut kan han ta med barnet.. takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Forklar henne på forhånd at hun _ikke_ skal i barnehagen idag og at dere bare skal levere storebror. Gråter hun og vil bli igjen i barnehagen, så ta henne bare med deg. Hun har ikke vondt av å skjønne at det er du som bestemmer :)

Jeg tror kanskje storebror synes det er deilig å ha en litt rolig morgen også?

Men dette er slik jeg ville løst det i forhold til _mine_ barn, så jeg vet jo ikke helt hvordan dine barn og deres situasjon er. Det er bare du som vet hva som er det beste for dere.

Jeg synes du skal oppfordre mannen din til å levere mot at han får favorittmiddagen sin. Da blir det hele bare litt morsomt og ikke til noen krangel ;-)

Det skal jeg jammen ta å gjøre, det var en god ide =)

Er liksom det at jeg synes det er litt deilig om jeg om minste jenten kan sove litt lengre og ta det med ro en morning.. og det er jeg som leverer en morning i uken, når begge skal.. da har vi en rolig morning alle tre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg jammen ta å gjøre, det var en god ide =)

Er liksom det at jeg synes det er litt deilig om jeg om minste jenten kan sove litt lengre og ta det med ro en morning.. og det er jeg som leverer en morning i uken, når begge skal.. da har vi en rolig morning alle tre =)

Det skjønner jeg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg hadde fri med det ene barnet leverte pappaen i bhg siden han allikevel skulle stå opp tidlig og avgårde på jobb. Da kunne vi som hadde fri sove litt lenger om morgenen.

-men vi måtte diskutere det endel før vi ble enige, altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på kjørevei i forhold til jobb osv.

Men hva om du står opp og gjør klar barnehagebarnet og han tar han med seg da? Det er jo ikke så mye jobb å levere om du tar morgenstellet. Og da slipper jo du å starte dagen så tidlig. (Enklere å kun gjøre klart barnet enn å gjøre klart både deg og barnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan levere ungen, siden han alltid gjør det de andre dagene. Evt. holde det eldste barnet hjemme litt lengre, og ta med minsten på leveringa i bhg ca kl 09, f.eks.

Jeg vet hvor deilig det er å kunne dra rett til jobben. ;o)

Evt. avtale at en dag leverer du, neste gang du har fri, leverer han. Man trenger ikke å gjøre det likt hver uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...