Gå til innhold

Hva synes dere?

Gjest anonym i dag jeg

Anbefalte innlegg

to av dagene det har vært snakk om har hun vært skikkelig syk og må være hjemme , mens en annen dag er det snakk om at minste barnet skal være hjemme med meg for vi skal ha en fin dag sammen, om hun er med å leverer er jeg redd hun blir lei seg fordi hun ikke får bli i bhg ( hun er for liten til å forstå at det er fordi vi skal noe kjekt senere )..

Sykdom er unntaket. Og jeg tror at de små forstår denne rutinen ganske raskt. Så å dra senere må vel være en god løsning. Evt. å ta annenhver dag. En dag med pappa, og en dag sove lenger og mamma leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

5

• pusi

3

• trollemor;o)

3

• Persille1365381127

3

to av dagene det har vært snakk om har hun vært skikkelig syk og må være hjemme , mens en annen dag er det snakk om at minste barnet skal være hjemme med meg for vi skal ha en fin dag sammen, om hun er med å leverer er jeg redd hun blir lei seg fordi hun ikke får bli i bhg ( hun er for liten til å forstå at det er fordi vi skal noe kjekt senere )..

Er hun såpass liten at hun ikke forstår at du forklarer henne det på forhånd? De fleste skjønner det fra de er to ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser begges sak.

Din: Hvorfor stresse seg opp og ut å kjøre unødig?

Han: Jeg kjører alle de andre dagene, nå kan hun.

Mitt svar blir, bytt annenhver uke på dette. Du har godt av en morgen uten stress. Han har godt av en morgen uten stress. Barnehagen kan ha godt av å se mammaen også, og du kan ha godt av å se barna og miljøet barnet ditt er i .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag je

Er hun såpass liten at hun ikke forstår at du forklarer henne det på forhånd? De fleste skjønner det fra de er to ihvertfall...

hun er akkurat blitt 1,5 år så hun forstår det nok ikke om jeg forklarer henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Jeg ser begges sak.

Din: Hvorfor stresse seg opp og ut å kjøre unødig?

Han: Jeg kjører alle de andre dagene, nå kan hun.

Mitt svar blir, bytt annenhver uke på dette. Du har godt av en morgen uten stress. Han har godt av en morgen uten stress. Barnehagen kan ha godt av å se mammaen også, og du kan ha godt av å se barna og miljøet barnet ditt er i .

Ja jeg forstår jo han også.. Det er bare slik denne ene gangen, de andre dagene (en dag i uken) hvor jeg har fri leverer jeg begge barna litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222851781' post='3974129]

Jeg synes du kan levere ungen, siden han alltid gjør det de andre dagene. Evt. holde det eldste barnet hjemme litt lengre, og ta med minsten på leveringa i bhg ca kl 09, f.eks.

Jeg vet hvor deilig det er å kunne dra rett til jobben. ;o)

Evt. avtale at en dag leverer du, neste gang du har fri, leverer han. Man trenger ikke å gjøre det likt hver uke. :)

Problemet med å ta det andre barnet med er at jeg tror hun blir lei seg om hun ikke får bli i bhg.. hun er for liten til å forstå at d e fordi vi skal gjøre noe kjekt sammen senere.. hun er 1.5 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym i dag jeg

Det kommer litt an på kjørevei i forhold til jobb osv.

Men hva om du står opp og gjør klar barnehagebarnet og han tar han med seg da? Det er jo ikke så mye jobb å levere om du tar morgenstellet. Og da slipper jo du å starte dagen så tidlig. (Enklere å kun gjøre klart barnet enn å gjøre klart både deg og barnet)

Ja slik har vi gjort det no de to dagene minste barnet har vært syk så no denne daen ville je helst han skulle gjøre alt =)

bhg ligger noen meter fra huset vårt.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slik har vi gjort det no de to dagene minste barnet har vært syk så no denne daen ville je helst han skulle gjøre alt =)

bhg ligger noen meter fra huset vårt.. =)

Om barnehagen hadde vært så nærme så spiller det vel liten rolle. La ungen sove og gå bort når dere er klare.

En gang innimellom kan jo faren fikse dette så det blir helt ro i huset så dere kan slappe av og kose dere her i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Sykdom er unntaket. Og jeg tror at de små forstår denne rutinen ganske raskt. Så å dra senere må vel være en god løsning. Evt. å ta annenhver dag. En dag med pappa, og en dag sove lenger og mamma leverer.

Hun er bare 1,5 år så jeg tror ikke hun forstår om jeg forklarer henne det.. hun går egentlig i bhg selv også, men her er det snakk om at jeg skal ha henne hjemme denne ene dagen for å gjøre noe kjekt sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Om barnehagen hadde vært så nærme så spiller det vel liten rolle. La ungen sove og gå bort når dere er klare.

En gang innimellom kan jo faren fikse dette så det blir helt ro i huset så dere kan slappe av og kose dere her i fred.

Problemer er å ta det minste barnet med.. hun vil nok da bli i bhg selv også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare 1,5 år så jeg tror ikke hun forstår om jeg forklarer henne det.. hun går egentlig i bhg selv også, men her er det snakk om at jeg skal ha henne hjemme denne ene dagen for å gjøre noe kjekt sammen..

Ta et forsøk da vel. Antagelig reagerer ho ikke i det hele tatt men tilpasser seg det du sier. Du har jo ikke så mye å tape:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Ta et forsøk da vel. Antagelig reagerer ho ikke i det hele tatt men tilpasser seg det du sier. Du har jo ikke så mye å tape:-)

Nei det er sant.. jeg kan alltids prøve, men ser for meg skriking hele veien ut fra bhg og hjem .. og så er det jo litt stress å kle på å gjøre klar to unger og meg selv når sambo skal ut likevel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne levere når han gjør det hver eneste dag!

Er det ikke litt ok for deg å levere en dag også da?

Jeg synes det er fint å bytte på om man har anledning så begge får sett hvordan barnet har det i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På generell basis synes jeg at den som skal ut, burde levere. Men, siden du aldri gjør det - så synes jeg du burde benytte anledningen nå.

Det er godt for ham å slippe en morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

På generell basis synes jeg at den som skal ut, burde levere. Men, siden du aldri gjør det - så synes jeg du burde benytte anledningen nå.

Det er godt for ham å slippe en morgen også.

det var litt feil å skrive at det ALLTID er han som leverer.. jeg har som regel fri en dag i uken og da leverer jeg begge unggene i bhg.. men de dagene både mor og far skal jobbe er det far som må levere..

og det er som regel jeg som henter, av og til gjør han det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

Jeg synes du kunne levere når han gjør det hver eneste dag!

Er det ikke litt ok for deg å levere en dag også da?

Jeg synes det er fint å bytte på om man har anledning så begge får sett hvordan barnet har det i bhg.

det var litt feil å skrive at det ALLTID er han som leverer.. jeg har som regel fri en dag i uken og da leverer jeg begge unggene i bhg.. men de dagene både mor og far skal jobbe er det far som må levere..

og det er som regel jeg som henter, av og til gjør han det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

1 - han leverer eldstemann på vei til jobb, du og minstemann gjør som dere vil.

2 - du OG minstemann leverer den eldste når det passer dere å gjøre det, etter en rolig morgen sammen.

Skjønner ikke helt hvorfor du skal stå opp tidlig og levere, og så komme tilbake til minstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

det var litt feil å skrive at det alltid er han som leverer.. jeg har som regel fri en dag i uken og da leverer jeg begge ungene i bhg.. men de dagene både mor og far skal jobbe er det far som må levere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag jeg

1 - han leverer eldstemann på vei til jobb, du og minstemann gjør som dere vil.

2 - du OG minstemann leverer den eldste når det passer dere å gjøre det, etter en rolig morgen sammen.

Skjønner ikke helt hvorfor du skal stå opp tidlig og levere, og så komme tilbake til minstemann?

fordi minstemann vil nok bli i bhg om hun er med å leverer den eldste ( hun går egentlig der hun også, men jeg skal ha henne hjemme en dag fordi vi skal ha en kose dag sammen)...

og to tilfeller dette har skjedd så har jeg vært hjemme med minste fordi hun var syk og dermed ikke bør gå ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde insistert på at han tok med ungen på vei til jobb, og så kunne heller jeg hente h*n litt tidligere i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...