Persille1365381127 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 fordi minstemann vil nok bli i bhg om hun er med å leverer den eldste ( hun går egentlig der hun også, men jeg skal ha henne hjemme en dag fordi vi skal ha en kose dag sammen)... og to tilfeller dette har skjedd så har jeg vært hjemme med minste fordi hun var syk og dermed ikke bør gå ut.. Når én er hjemme med en som er syk (uavhengig av hvem som er hjemme), så leverer den andre. Dersom dere er hjemme for en kosedag, så synes jeg du kan ta en rolig morgen med begge barna - og levere den eldste litt senere. Den yngste vil ikke ha problemer med å forstå det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Når én er hjemme med en som er syk (uavhengig av hvem som er hjemme), så leverer den andre. Dersom dere er hjemme for en kosedag, så synes jeg du kan ta en rolig morgen med begge barna - og levere den eldste litt senere. Den yngste vil ikke ha problemer med å forstå det Tja. det er jeg glitt usikker på .. hun er bare 1,5 år så tror ikke hun skjønner at hun ikke får bli i bhg fordi vi skal kjøre noe kjekt senere på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tja. det er jeg glitt usikker på .. hun er bare 1,5 år så tror ikke hun skjønner at hun ikke får bli i bhg fordi vi skal kjøre noe kjekt senere på dagen. Joda, det skjønner hun Som oftest blir de kjempeglade for å få bli med foreldrene videre, jeg har aldri sett noen barn som IKKE vil det, og jeg har sett mange 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Joda, det skjønner hun Som oftest blir de kjempeglade for å få bli med foreldrene videre, jeg har aldri sett noen barn som IKKE vil det, og jeg har sett mange Begge mine vil helst være i bhg og ikke være med oss når vi henter de.. Og jeg tror ikke hun skjønner det noe særlig jeg om jeg sier at senere skal vi gjøre noe gøyt.. for hun aner ikke hva senere betyr... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 det var litt feil å skrive at det ALLTID er han som leverer.. jeg har som regel fri en dag i uken og da leverer jeg begge unggene i bhg.. men de dagene både mor og far skal jobbe er det far som må levere.. og det er som regel jeg som henter, av og til gjør han det .. Ok, da misforsto jeg, og i så fall synes jeg i grunnen han kunne ta barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ok, da misforsto jeg, og i så fall synes jeg i grunnen han kunne ta barnet. Jeg var vel ikke så flink til å få frem det.. takk for svar,,, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kan ikke eldstemann få ta det litt rolig om morgenen denne dagen da? spise en koselig frokost sammen med deg, leke litt også kjører du ham til bhg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kan ikke eldstemann få ta det litt rolig om morgenen denne dagen da? spise en koselig frokost sammen med deg, leke litt også kjører du ham til bhg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Begge mine vil helst være i bhg og ikke være med oss når vi henter de.. Og jeg tror ikke hun skjønner det noe særlig jeg om jeg sier at senere skal vi gjøre noe gøyt.. for hun aner ikke hva senere betyr... Levèr eldstemann når minsten sover i vogna da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Levèr eldstemann når minsten sover i vogna da. Hun sover ikke før i 11 tiden og da er det for sent å lever i bhg, og ikke sover hun så godt i vognen heller, bruker laaaang tid på å sovne.. ellers var det jo en god ide. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hun sover ikke før i 11 tiden og da er det for sent å lever i bhg, og ikke sover hun så godt i vognen heller, bruker laaaang tid på å sovne.. ellers var det jo en god ide. =) Hvis det er så at bhg er omtrent rett over veien hos dere, så kunne vel mannen din tatt med den eldste. Jeg skjønner at han gjerne vil slippe, men nå skal nå han opp likevel. Den ideen du fikk av noen om å gi han ønskemiddag var bra ) Jeg ser virkelig verdien av å kunne sove lenge ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg leser i svarene du gir at bhg ligger ikke langt fra huset deres. Da ville jeg latt samboer reise på jobb uten å måtte stresse med levering, og tatt en rolig og koselig morgen med begge ungene før jeg leverte eldstemann i bhg. Det at yngstebarnet ikke kommer til å forstå opplegget...vel, jeg er tildels litt tvilende til det, men mest av alt synes jeg ikke det veier inn i avgjørelsen i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har lest alle svarene her, og det er egentlig en ting jeg lurer litt på: Hva er det egentlig du og ungen har tenkt å gjøre som ikke den største kan få være med på? Jeg skjønner jo at det kan være deilig med bare ett barn av og til, men jeg synes heller ikke det er noe problem å ha hele gjengen hjemme. Ungene leker som regel fint sammen, og det blir en mye roligere dag for alle. Jeg har ikke samvittighet til å ta med bare det ene barnet på noe alle ville synes var gøy. For meg ville ting som lekeland og besøk hos besteforeldre vært utelukket om ikke alle fikk bli med. Hadde jeg villet slappe av hadde jeg sendt alle i barnehagen. Nå er det bare 2,5 år mellom mine tre, så de er like i interesser, men det har aldri vært noe problem å kose seg litt ekstra med den ene, når alle har vært hjemme. Man må bare benytte de sjansene som byr seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har lest alle svarene her, og det er egentlig en ting jeg lurer litt på: Hva er det egentlig du og ungen har tenkt å gjøre som ikke den største kan få være med på? Jeg skjønner jo at det kan være deilig med bare ett barn av og til, men jeg synes heller ikke det er noe problem å ha hele gjengen hjemme. Ungene leker som regel fint sammen, og det blir en mye roligere dag for alle. Jeg har ikke samvittighet til å ta med bare det ene barnet på noe alle ville synes var gøy. For meg ville ting som lekeland og besøk hos besteforeldre vært utelukket om ikke alle fikk bli med. Hadde jeg villet slappe av hadde jeg sendt alle i barnehagen. Nå er det bare 2,5 år mellom mine tre, så de er like i interesser, men det har aldri vært noe problem å kose seg litt ekstra med den ene, når alle har vært hjemme. Man må bare benytte de sjansene som byr seg. Fordi det er bare 2 år mellom den og de krangler som fu for tiden.. eldste er i skikkelig trass så det er ikke bare bare å ha med seg begge to sammen.. så derfor har jeg valg å ha minste hjemme en dag og så skal jeg ha eldste hjemme en annen dag og finne på noe med elste da.. som feks kino som den minste er for liten til (hun er bare 1,5 år).. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har lest alle svarene her, og det er egentlig en ting jeg lurer litt på: Hva er det egentlig du og ungen har tenkt å gjøre som ikke den største kan få være med på? Jeg skjønner jo at det kan være deilig med bare ett barn av og til, men jeg synes heller ikke det er noe problem å ha hele gjengen hjemme. Ungene leker som regel fint sammen, og det blir en mye roligere dag for alle. Jeg har ikke samvittighet til å ta med bare det ene barnet på noe alle ville synes var gøy. For meg ville ting som lekeland og besøk hos besteforeldre vært utelukket om ikke alle fikk bli med. Hadde jeg villet slappe av hadde jeg sendt alle i barnehagen. Nå er det bare 2,5 år mellom mine tre, så de er like i interesser, men det har aldri vært noe problem å kose seg litt ekstra med den ene, når alle har vært hjemme. Man må bare benytte de sjansene som byr seg. Alle barn trenger litt ene oppmerksomhet fra mamma og pappa iblant. Jeg regner ikke med at det alltid er den minste som her hjemme fra barnehagen når anonym i dag jeg har fri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma og førskolelærer Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg syns du lager store problemer ut av ingenting. Når du skal være hjemme med den minste, bør begge barna få en rolig morgen. Deretter går dere sammen til barnehagen med den eldste. Hvis den minste heller vil være i barnehagen enn å være med mamma, ja, da ville i hvertfall jeg blitt bekymret. At barna ikke alltid vil være med hjem om ettermiddagen, på øyeblikket, når de er midt inni en lek er forståelig. Men at et barn på 18 mnd ikke vil være med mamma hjem igjen om morgenen, det er veldig spesielt. Jeg skjønner ikke at det betyr noe om barnet forstår hva dere skal gjøre i løpet av dagen. Det viktigste for barn i den alderen er nærhet til foreldrene. Og barnet vil fort få erfaringer og forstå at å bli med hjem igjen fra barnehagen når den eldste blir igjen, betyr en kosedag med mamma. Det er stressende å levere i barnehagen på vei til jobb. Jeg syns mannen din bør slippe det når du har fri, så får jo han også litt bedre tid den ene morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma og førskolelærer Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nei det er sant.. jeg kan alltids prøve, men ser for meg skriking hele veien ut fra bhg og hjem .. og så er det jo litt stress å kle på å gjøre klar to unger og meg selv når sambo skal ut likevel =) Du kan da ikke for alvor mene at det er stress å gjøre klar dine egne to barn om morgenen, når du har fri og kan ta det i barnas og ditt tempo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg syns du lager store problemer ut av ingenting. Når du skal være hjemme med den minste, bør begge barna få en rolig morgen. Deretter går dere sammen til barnehagen med den eldste. Hvis den minste heller vil være i barnehagen enn å være med mamma, ja, da ville i hvertfall jeg blitt bekymret. At barna ikke alltid vil være med hjem om ettermiddagen, på øyeblikket, når de er midt inni en lek er forståelig. Men at et barn på 18 mnd ikke vil være med mamma hjem igjen om morgenen, det er veldig spesielt. Jeg skjønner ikke at det betyr noe om barnet forstår hva dere skal gjøre i løpet av dagen. Det viktigste for barn i den alderen er nærhet til foreldrene. Og barnet vil fort få erfaringer og forstå at å bli med hjem igjen fra barnehagen når den eldste blir igjen, betyr en kosedag med mamma. Det er stressende å levere i barnehagen på vei til jobb. Jeg syns mannen din bør slippe det når du har fri, så får jo han også litt bedre tid den ene morgenen. Når vi kommer inn i bhg og det sitter masse barn og leker å koser seg så synes min 18 mnd gamle jente at det virker veldig spennende og morro å være der og synes ikke at det å gå hjem igjen (hvor vi nettopp var ) er så veldig artig(og dette bekymrer meg overhode ikke.. )og skjønner heller ikke at det er fordi vi skal noe kjekt senere.. Synes det er litt stress å kle på meg selv og to unger og dra oss ut i det sure været og være i bhg til 9.45, ( vi står sent opp ) når samboeren skal ut i det sure været uansett.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Alle barn trenger litt ene oppmerksomhet fra mamma og pappa iblant. Jeg regner ikke med at det alltid er den minste som her hjemme fra barnehagen når anonym i dag jeg har fri. Nei, jeg synes det er en fin måte å få litt alene tid med hver av barna.. å ha det hjemme en dag i blant.. en dag m eldste og en dag m yngste =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i dag jeg Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg syns du lager store problemer ut av ingenting. Når du skal være hjemme med den minste, bør begge barna få en rolig morgen. Deretter går dere sammen til barnehagen med den eldste. Hvis den minste heller vil være i barnehagen enn å være med mamma, ja, da ville i hvertfall jeg blitt bekymret. At barna ikke alltid vil være med hjem om ettermiddagen, på øyeblikket, når de er midt inni en lek er forståelig. Men at et barn på 18 mnd ikke vil være med mamma hjem igjen om morgenen, det er veldig spesielt. Jeg skjønner ikke at det betyr noe om barnet forstår hva dere skal gjøre i løpet av dagen. Det viktigste for barn i den alderen er nærhet til foreldrene. Og barnet vil fort få erfaringer og forstå at å bli med hjem igjen fra barnehagen når den eldste blir igjen, betyr en kosedag med mamma. Det er stressende å levere i barnehagen på vei til jobb. Jeg syns mannen din bør slippe det når du har fri, så får jo han også litt bedre tid den ene morgenen. Og jeg lager ikke noe stort problem ut av det, var bare en diskusjon! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.