Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jenta mi på snart 7 mnd blei plutselig tett i nesa i går kveld, og har slitt med det i hele natt. I dag har hun hatt feber siden morgenen, og formen har bare blitt værre. Jeg målte nå, og hun har 38,54 i feber - det er jo ikke så mye på en baby. Men hun er veldig slapp - har ligget på fanget hele dagen, hvilket hun aldri ellers går med på. Hun sover mye, og er helt blank i øynene. Leker litt med en leke mens hun ligger på fanget, men vil ikke ligge og leke selv. Nå har jeg lagt henne. Hun har på seg body og strømpebukse, og en tynn nattpose. Det er kaldt i rommet (16 grader?), og vinduet står åpent. Samboeren har skrådd madrassen hennes litt slik at hun ikke ligger helt flatt, siden hun er så tett i nesen. Jeg har Pinex her, men har ikke gitt henne noe enda. Tenkte å se ann formen hennes utover kvelden... Jeg ammer så mye hun orker! Gjør jeg ting riktig nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette høres veldig bra ut så langt. Hvis hun tisser normalt i bleiene så får hun nok væske. Begynner det å bli tørt der så gi henne mer drikke. Så lenge feberen ikke blir veldig høy så hjelper den til med å få ut infeksjonen iflg legen min, så da er det helt ok at hun har litt feber. Pass på at hun ikke blir veldig kald på hendene o.l. Ellers holder du det kjølig for henne - det holder også feberen fra å stige så høyt. Og hevet hodeende også. *imponert - sikker på at dette er første barnet?* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette høres veldig bra ut så langt. Hvis hun tisser normalt i bleiene så får hun nok væske. Begynner det å bli tørt der så gi henne mer drikke. Så lenge feberen ikke blir veldig høy så hjelper den til med å få ut infeksjonen iflg legen min, så da er det helt ok at hun har litt feber. Pass på at hun ikke blir veldig kald på hendene o.l. Ellers holder du det kjølig for henne - det holder også feberen fra å stige så høyt. Og hevet hodeende også. *imponert - sikker på at dette er første barnet?* He he:-) For det første har jeg fulgt med her på dol siden lenge lenge før jeg blei gravid! For det andre blir man oppfinnsom av å ligge våken en hel natt fordi babyen er tett i nesa og ikke klarer å ta smokken og gråter og gråter og gråter...! Bleiene er våte ja. Men takk for at du minnet meg på nettopp det - jeg skal følge med på det! I natt måtte jeg til slutt opp og bytte ei bleie, og da tok jeg av nattposen. Av en eller annen grunn tok jeg den ikke på henne igjen. På morgenen hadde hun sparket av seg dyna, og var iskald på små nakne tosser. Kanskje det gjorde utslaget gett... Men i dag er altså posen på hver gang hun skal sove! Jeg har tro på å la feberen ta knekken på bassiluskene, så jeg venter med Pinex, men vil jo ikke at hun skal ha det ille heller! Vel, takk for svar! Da fortsetter jeg som jeg gjør nå:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det du har gjort/ gjør virker helt rett på meg. Men ett lite tips: Hvis babyen er veldig tett i nesa kan du dryppe med saltvann eller morsmelk (melk litt ut i en kopp. Tøm ei (nesedråpe-) pippette og drypp på vanlig måte). Morsmelk kan du dryppe med ofte! God bedring til snuppa, håper dere alle får sovet bedre i natt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 He he:-) For det første har jeg fulgt med her på dol siden lenge lenge før jeg blei gravid! For det andre blir man oppfinnsom av å ligge våken en hel natt fordi babyen er tett i nesa og ikke klarer å ta smokken og gråter og gråter og gråter...! Bleiene er våte ja. Men takk for at du minnet meg på nettopp det - jeg skal følge med på det! I natt måtte jeg til slutt opp og bytte ei bleie, og da tok jeg av nattposen. Av en eller annen grunn tok jeg den ikke på henne igjen. På morgenen hadde hun sparket av seg dyna, og var iskald på små nakne tosser. Kanskje det gjorde utslaget gett... Men i dag er altså posen på hver gang hun skal sove! Jeg har tro på å la feberen ta knekken på bassiluskene, så jeg venter med Pinex, men vil jo ikke at hun skal ha det ille heller! Vel, takk for svar! Da fortsetter jeg som jeg gjør nå:-) Gjør det - og morsmelk i nesa ser jeg du har fått fint tips om også. Det kan du bare bruke å dryppe med. Det svir ikke på slimhinnene så baby får ikke fnatt av det, også løsner det opp i tette neser så du knappast kan tru det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Gjør det - og morsmelk i nesa ser jeg du har fått fint tips om også. Det kan du bare bruke å dryppe med. Det svir ikke på slimhinnene så baby får ikke fnatt av det, også løsner det opp i tette neser så du knappast kan tru det :-) Jeg skal se om jeg har noe å dryppe med. Har hørt det før nemlig, at morsmelk er fint til den bruken, men så har jeg ikke funnet noen smart måte å gjøre det på. Jeg har brukt saltvann fra apoteket, men bare synet av den flaska setter igang flyalarmen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Det du har gjort/ gjør virker helt rett på meg. Men ett lite tips: Hvis babyen er veldig tett i nesa kan du dryppe med saltvann eller morsmelk (melk litt ut i en kopp. Tøm ei (nesedråpe-) pippette og drypp på vanlig måte). Morsmelk kan du dryppe med ofte! God bedring til snuppa, håper dere alle får sovet bedre i natt. Takk! Finner jeg en måte å gi henne morsmelk i nesa på, så blir det nok en adskillig bedre natt for alle ja! Jeg har ikke slike kapsler med nesespray se, bruker bare flasker med saltvann jeg. Og den har hun helt fullstendig hetta for! Tenkte på det i natt også, for jeg har hørt det før - at morsmelk skal være så fint mot tett nese hos baby. Men så var det altså å finne en måte å få det inn der på da...! Og helst uten at hun kan få gjenstanden langt opp gjennom systemet når hun rister villt på hodet for å slippe unna... Tenke tenke! Takk for svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk! Finner jeg en måte å gi henne morsmelk i nesa på, så blir det nok en adskillig bedre natt for alle ja! Jeg har ikke slike kapsler med nesespray se, bruker bare flasker med saltvann jeg. Og den har hun helt fullstendig hetta for! Tenkte på det i natt også, for jeg har hørt det før - at morsmelk skal være så fint mot tett nese hos baby. Men så var det altså å finne en måte å få det inn der på da...! Og helst uten at hun kan få gjenstanden langt opp gjennom systemet når hun rister villt på hodet for å slippe unna... Tenke tenke! Takk for svar:-) Du kan bare sprute melk fra brystvorta og inn i nesen, så lar du henne ligge på ryggen litt;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Du kan bare sprute melk fra brystvorta og inn i nesen, så lar du henne ligge på ryggen litt;) Hmm, har man mulighet til å stille spruten på "rett frem"? Har prøvd på det før nemlig, og hele ungen var full av melk - bare nesa var tørr;-) Dårlig teknikk muligens?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Helt perfekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hmm, har man mulighet til å stille spruten på "rett frem"? Har prøvd på det før nemlig, og hele ungen var full av melk - bare nesa var tørr;-) Dårlig teknikk muligens?! De har små pipetter på apoteket som du kan kjøpe. Men akkurat nå når apoteket er langt unna ville jeg forsøkt å ta litt melk i en liten pose, også klippe ett bittelite hull i posen så det blir sånn ala en kakesprøyte - hvis du skjønner hva jeg mener? Evt kan du stikke bare et lite hull med en nål så det bare kommer ut en og en dråpe når du klemmer på posen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hmm, har man mulighet til å stille spruten på "rett frem"? Har prøvd på det før nemlig, og hele ungen var full av melk - bare nesa var tørr;-) Dårlig teknikk muligens?! Ler høyt for meg selv;) Nei, jeg hadde en slik klar sprut, men det kom jo også litt melk utenom, men jeg druknet ikke barnet;))) Øvelse gjør mester, som jeg stadig vekk sier til mine barn;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Slik ville jeg også gjort det :0) Du kan jo også tilby vann i morgen. God bedring til lille snuppa! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Helt perfekt Så godt å høre:-) Nå har jeg lagt henne for kvelden, og hun sover med unntak av et host eller nys i ny og ne. Satser på en bedre natt for oss alle i natt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Slik ville jeg også gjort det :0) Du kan jo også tilby vann i morgen. God bedring til lille snuppa! Takk:-) Satser på at hun er bedre i morgen! I dag har vært en tung dag for et lite knøtt... Jeg har gitt henne vann i kveld, og hun har drukket mer enn noen gang før! Hun er vanligvis ikke så glad i vann, men nå tok hun flere slurker hver gang jeg tilbød henne. Bleiene har vært våte og fine også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ler høyt for meg selv;) Nei, jeg hadde en slik klar sprut, men det kom jo også litt melk utenom, men jeg druknet ikke barnet;))) Øvelse gjør mester, som jeg stadig vekk sier til mine barn;) He he:-) Ikke så sikker på at melkekjertler lar seg dressere men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 De har små pipetter på apoteket som du kan kjøpe. Men akkurat nå når apoteket er langt unna ville jeg forsøkt å ta litt melk i en liten pose, også klippe ett bittelite hull i posen så det blir sånn ala en kakesprøyte - hvis du skjønner hva jeg mener? Evt kan du stikke bare et lite hull med en nål så det bare kommer ut en og en dråpe når du klemmer på posen. Aha, det var jo faktisk en god løsning! Får prøve det dersom denne natten blir like tung som den forrige:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 De har små pipetter på apoteket som du kan kjøpe. Men akkurat nå når apoteket er langt unna ville jeg forsøkt å ta litt melk i en liten pose, også klippe ett bittelite hull i posen så det blir sånn ala en kakesprøyte - hvis du skjønner hva jeg mener? Evt kan du stikke bare et lite hull med en nål så det bare kommer ut en og en dråpe når du klemmer på posen. Det hørtes lurt ut! Å sprute rett fra puppen har aldri fungert hos meg. Det spruter bare til alle kanter. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 He he:-) Ikke så sikker på at melkekjertler lar seg dressere men... Nei, de lar seg ikke dressere, men du vet hvor de går;))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takk:-) Satser på at hun er bedre i morgen! I dag har vært en tung dag for et lite knøtt... Jeg har gitt henne vann i kveld, og hun har drukket mer enn noen gang før! Hun er vanligvis ikke så glad i vann, men nå tok hun flere slurker hver gang jeg tilbød henne. Bleiene har vært våte og fine også:-) Hørtes bra ut. Viktig med mye væske. Håper dagen i morgen blir litt bedre for dere begge :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.