Gå til innhold

FU:Leser du serieromaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig. Det er morsomt når man kjenner igjen stedene det foregår på :o)

''Enig. Det er morsomt når man kjenner igjen stedene det foregår på :o)''

Ja! Jeg kom ingen vei med Varg Veum-bøkene før etter at jeg hadde vært i Bergen og kunne se litt mer for meg byen når jeg leste. :o)

I sommer leste jeg dessuten en bok om 2. verdenskrig fra området der kjæresten min bor og det var skikkelig spennende! Ting som foregikk omtrent utenfor husveggene hos oss og greier!

Skrevet

Nei, jeg har aldri lest slike serier. Jeg kan strekke meg til trilogier, men noe mer enn det blir det neppe for meg. Jeg er utålmodig og går fort lei av både bok- og TV-serier.

Skrevet

Leser Storgårdsfolk, Sønnavind ,Fiolsteinen og Kystens datter ;))

Skrevet

Ikke nå lenger, men leste Isfolket, Heksemesteren og Livets døtre den gangen de kom ut :)

Jeg likte veldig godt bøkene og storkoste meg. Fantes ikke noe mer avslappende lektyre enn dette og det passet meg utmerket å lese slike bøker når jeg studerte!

Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt over alle som mener dette er søppellitteratur. De fleste av dem som sier det har ikke lest bøkene selv. Hadde ikke bøkene vært utgitt i pocketutgaver hadde man kanskje ikke vært så raskt ute med å kritisere dem? ;-)

Skrevet

Ikke nå lenger, men leste Isfolket, Heksemesteren og Livets døtre den gangen de kom ut :)

Jeg likte veldig godt bøkene og storkoste meg. Fantes ikke noe mer avslappende lektyre enn dette og det passet meg utmerket å lese slike bøker når jeg studerte!

Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt over alle som mener dette er søppellitteratur. De fleste av dem som sier det har ikke lest bøkene selv. Hadde ikke bøkene vært utgitt i pocketutgaver hadde man kanskje ikke vært så raskt ute med å kritisere dem? ;-)

Leste de samme seriene selv. Koste meg ordentlig med dem. Isfolket leste jeg nok tre ganger tror jeg. :-)

Men.... det er alltid et men med det meste. Bøkene var supre å lese når man trengte noe enkelt å lese. Spesielt da man gikk på skole og kanskje trengte litt avveksling fra tyngre stoff.

Men språket er utrolig enkelt. Og til tider kan det enkle språket irritere meg.

Blir som med film. Av og til går jeg for å se bra filmer på kino. Andre ganger følger jeg mengden og klarer slappe av med helt lett underholdning, men andre ganger blir det rett og slett for enkelt og jeg irriterer meg mer over det enkle, enn handlingen.

Skrevet

Leste de samme seriene selv. Koste meg ordentlig med dem. Isfolket leste jeg nok tre ganger tror jeg. :-)

Men.... det er alltid et men med det meste. Bøkene var supre å lese når man trengte noe enkelt å lese. Spesielt da man gikk på skole og kanskje trengte litt avveksling fra tyngre stoff.

Blir som med film. Av og til går jeg for å se bra filmer på kino. Andre ganger følger jeg mengden og klarer slappe av med helt lett underholdning, men andre ganger blir det rett og slett for enkelt og jeg irriterer meg mer over det enkle, enn handlingen.

Kommer du inn på det andre forumet?????

Kommer bare at siden kan ikke vises hos meg.. :0(

Skrevet

Nei, ser ut til at serveren ligger nede igjen

Skrevet

Nei, ser ut til at serveren ligger nede igjen

Okidoki..Kjipe greier...

Skrevet

Okidoki..Kjipe greier...

Ja, hvor pokker er middagstråden. Maten er ferdig her i huset. LOL.

Skrevet

Ja, hvor pokker er middagstråden. Maten er ferdig her i huset. LOL.

*LOL*

Ikke sant! Og jeg som har trent sååå i dag.... *sukk*

Skrevet

Joda, jeg er enig i det, men jeg mener at innholdet i bøkene også kan ha noe for seg selv om språket er forholdvis enkelt. Deilig å slippe alle de "tunge" bøkene i noen sammenhenger :)

Skrevet

*LOL*

Ikke sant! Og jeg som har trent sååå i dag.... *sukk*

Og jeg har en skikkelig spooky ting å fortelle...

Skrevet

Joda, jeg er enig i det, men jeg mener at innholdet i bøkene også kan ha noe for seg selv om språket er forholdvis enkelt. Deilig å slippe alle de "tunge" bøkene i noen sammenhenger :)

I dag har jeg lært tegnet for bok! :o) *Stolt* Og for båt også!

Gjest boklærd
Skrevet

Hva med å bruke forum for meldinger?

Gjest boklærd
Skrevet

Ja, så absolutt! Finnes ikke noe mer avslappende enn det. Jeg leser flere serier: Sønnavind, Thea, Flammedans og Storgårdsfolk. Har stor glede av alle sammen! jeg leser også mye annen litteratur i forbindelse med jobb og studier. Jeg elsker å lese!!

Skrevet

Og jeg har en skikkelig spooky ting å fortelle...

Oioioi...

:0)

Skrevet

De seriene har jeg lest.. Har faktisk lest Isfolket _3_ ganger :-O

Skrevet

I dag har jeg lært tegnet for bok! :o) *Stolt* Og for båt også!

Så bra:) To ganske like tegn også :) Og nå skal jeg lære deg tegnet for "blad". Akkurat samme tegn som for "bok", men med større bevegelse (hendene fra hverandre i sluttposisjon) ;-)

Skrevet

De seriene har jeg lest.. Har faktisk lest Isfolket _3_ ganger :-O

Wow! Jeg klarte meg med en gang, men tror kanskje jeg prøver meg igjen om noen år når jeg får bedre tid ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...