Gå til innhold

Snart bursdag, men poden vil ikke.

Sporty mamma

Anbefalte innlegg

Poden blir snart tre år og vi skal ha barnebursdag til neste helg. Da blir det 13 barn i alder fra 2 mnd til 8 år. Dette er barna til alle søskenbarna til pappa`n. Det er veldig sterkt samhold i familien så sånn er det bestandig når noen av de barna har bursdag.Da blir alle bedt. Dette syns jeg er helt greit og veldig koselig, men jeg snakket med poden i dag om det.Han ble veldig gira da jeg sa at han snart har bursdag, men da jeg sa at det kommer mange barn og det blir mange pakker ville han ikke ha bursdag.Han sa"jeg vil bare ha en pakke jeg" Poden liker ikke så mye styr og masse inntrykk så jeg fikk litt vondt av ham. Er det noen forslag på hvordan jeg kan få han til og glede seg til bursdagen??? Det har vært like mange barn de to foregående bursdagene hans, men da har han jo vært mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest @krøll

Del det opp ove to dager. Så blir det ikke så mange på en gang. Her syns jeg du må ta hensyn til hva gutten din vil, det er jo hans bursdag. Ellers kan det kanskje være en ide å ta han med i forberedelsene slik at han gleder seg på en annen måte enn bare til pakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del det opp ove to dager. Så blir det ikke så mange på en gang. Her syns jeg du må ta hensyn til hva gutten din vil, det er jo hans bursdag. Ellers kan det kanskje være en ide å ta han med i forberedelsene slik at han gleder seg på en annen måte enn bare til pakkene.

Det er litt vanskelig og dele opp for alle barna er så sammensveisede og innbydelsene er alt sendt ut, men takk for tipset.Kanskje vi må vurdere det neste år. Skal ta han med på forberedelsene så kanskje det hjelper :-) Han syns det er stas når vi blir bedt i de andre bursdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan forberede de største barna blant gjestene litt. Og evt. foreldrene.

Kan gjestene ankomme litt spredt i tid slik at han ikke plutselig får alt for mange å forholde seg til. Kanskje det hjelper med noen pauser mellom motagelse- og åpnepakkerslagene.

Blir det for mye styr, går det kanskje an å dele barna opp i to grupper en stund. Eller at et par av de største gjør noe samme med bursdagsbarne som dere vet han vil sette pris på.

Like viktig som at han gleder seg på forhånd, er at han får en god opplevelse.

Det er en fin balanse mellom positiv oppmuntring og mas når man prøver å få et barn til å glede seg... Men det har du sikkert tenkt på.

Gratulerer med dagen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan forberede de største barna blant gjestene litt. Og evt. foreldrene.

Kan gjestene ankomme litt spredt i tid slik at han ikke plutselig får alt for mange å forholde seg til. Kanskje det hjelper med noen pauser mellom motagelse- og åpnepakkerslagene.

Blir det for mye styr, går det kanskje an å dele barna opp i to grupper en stund. Eller at et par av de største gjør noe samme med bursdagsbarne som dere vet han vil sette pris på.

Like viktig som at han gleder seg på forhånd, er at han får en god opplevelse.

Det er en fin balanse mellom positiv oppmuntring og mas når man prøver å få et barn til å glede seg... Men det har du sikkert tenkt på.

Gratulerer med dagen!

mvh

Vi har snakket litt om det igjen under middagen og han var mer positiv da gitt.Var nok en dårlig tid og ta det opp på morgenen :-) Takk for alle tips og meninger alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke dette er noe en skal la en 3-åring bestemme!

Bestemme og bestemme... Men hvis en vet at han ikke liker styr og store selskaper og han i tillegg er i stand til å sette ord på det selv - jeg synes det er supert, jeg! Hvorfor skal han ikke høres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringer kan ofte svare litt sånn tilfeldig på slike spørsmål. Jeg synes ikke dere trenger å la ham bestemme, men fortell ham at det kommer gjester til bursdagen og at dere skal spise kake osv (fokuser minst mulig på antall gjester, pakkene osv). la ham få gaven fra dere på morgenen og la gjestenes gaver ligge uåpnet til han selv er klar for å åpne dem. Jeg har selv erfaring med at f.eks. antallet julegaver ble for voldsomt for spesielt en av mine unger i den alderen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...