Gjest vil jo da Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 remøter til en ungdom som er begynt på vgs? eller blir en trekt i lønn? ønsker gjerne gå, men vet ikke hva reglene sier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ingen har vel rett på fri med lønn for å gå på foreldremøter i skolen, samme hvor gammelt barnet er? Det må nok avspaseres eller tas fri uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det må nok avspaseres eller tas fri uten lønn, skulle det selvfølgelig stå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke lønnet fravær Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hos oss avspaserer vi hvis vi skal på konferansetime på dagtid. Er det foreldremøte (med alle foreldrene tilstede) på dagtid, eller jobber du om kvelden? Er det konferansetime du mener, bør det være greit å bytte tid til et tidspunkt det er greiere å avspasere / gå litt tidligere en dag. Hos oss sendes listene ut tidlig, og så kan vi bytte tidspunkt innbyrdes, og sender e-post til læreren om at vi har byttet tid. Noen foreldre (inkludert meg selv) kan lett ta med seg arbeid hjem og kompensere for at man tar fri en time midt på dagen, mens andre har med bundet arbeidstid, og bør få byttet timen til en tid som passer best mulig. Jeg synes man skal gjøre en innsats for å få med seg møtene på skolen, men forstår at det er stor forskjell på hvor fleksibel jobb man har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du får sikkert fri til å være med på møtet, men jeg tror ikke du kan regne med å få lønn for den tiden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Du har faktisk ikke engang krav på fri. Heldigvis er de fleste arbeidsgivere greie og gir deg fri. Du har heller ikke krav på lønn (selv om noen arbeidsgivere gir lønn ved slike korte velferdspermisjoner) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Du har ikke engang krav på fri uten lønn (selv om de fleste arbeidsgivere gir det) Kanskje du kan avspassere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har aldri hørt om noen som får fri med lønn for å gå i foreldremøter på skolen, det er i hvertfall ingen rettighet en har! Med mindre man har noen ekstremt gode lokale avtaler, kanskje, men sånt har jeg aldri hørt om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.