UlrikkeE Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sambo mener at snuppa skal ha barneselskap når hun fyller 3 om en måned... Jeg er forsåvidt ikke fremmed for tanken, men hun er jo av dem som har bursdag sist på året, og hun har enda ikke vært invitert i en barnebursdag (annet enn barn av mine venner, vi pleier å ta en egen feiring, like mye for at vi mammaene skal få møtes litt...) Tenkte jeg skulle lufte det litt her: når begynner dere med barneselskap med barn fra barnehagen? Det virker ikke som det er vanlig med 3-årsdag her (det kan selvfølgelig hende at snuppa mi bare ikke har blitt invitert, men jeg tror på en måte ikke det heller...) Mer vanlig å vente til 4-årsdagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabeth Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei De fleste tror jeg venter med barnebursdag til 4-års alder. Vi gjorde det i vår barnehage Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Poden var 5 og Snuppa 4 år før vi hadde barneselskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vi har ikke invitert venner fra bhg før de har vært 4 år. Jeg tror forresten at vi venta en gang til barnet ble 5. Da hadde hun klare ønsker om hvem som skulle inviteres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supermom2 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Lillkukken var 3 og tupphora 5. helt perfec' det altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Alle våre tre har hatt gjester fra barnehagen i 3 årsbursdagen - mener at de også hadde det i 2 års-bursdagen, men jeg er litt usikker på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mine barn har begynt med barneselskap med venner bl.a. fra barnehagen invitert, når de fylt 3 år. Men vi har ikke invitert alle - bare de som barnet leker mest med. Minstemann fyller 3 neste uke, og vi kommer til å invitere rundt 7-8 stykker - naboer og/eller barn fra barnehagen. De er i alderen 2-4 år gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 En bursdagsfeiring er jo noe så koselig at jeg ikke ser noen grunn til å utsette den til fireårsdagen. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mine har hatt allerede på 2-årsdagen. Men da snakker vi om et fåtall nabobarn som de kjente svært godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty mamma Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg kommer ikke til og ha barneselskap med barn fra barnehagen.De feirer i barnehagen og det får være bra.Vi har derimot barnebursdag med alle barna til søskenbarna til gubben.Det er 13 barn og det holder :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vi inviterte barnehagevenner i bursdag fra 4-årsdagen. Tror dette var veldig vanlig da mine var små 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 I barnehagen "vår" vet jeg at noen inviterer fra treårsdagen, men vi skal ha første ordentlige barneselskap om noen uker når storebror fyller fire. Vi hadde noen små venner i fjor også, men da sammen med foreldrene som er omgangsvenner av oss. Treåringer er for små til å være alene i bursdag syns jeg så da kan man ikke invitere flere enn at alle kan ha med en forelder også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 I barnehagen "vår" vet jeg at noen inviterer fra treårsdagen, men vi skal ha første ordentlige barneselskap om noen uker når storebror fyller fire. Vi hadde noen små venner i fjor også, men da sammen med foreldrene som er omgangsvenner av oss. Treåringer er for små til å være alene i bursdag syns jeg så da kan man ikke invitere flere enn at alle kan ha med en forelder også. ''Treåringer er for små til å være alene i bursdag syns jeg så da kan man ikke invitere flere enn at alle kan ha med en forelder også.'' Vi sendte Snuppa alene i bursdag da hun var 2 år 8-9 mnd (vi kjørte henne da!), tenkte overhodet ikke på at vi skulle være der. Da hun kom hjem kunne hun jo fortelle at mamman til den og den og den hadde vært der.... Men det hadde gått helt fint heldigvis. ) Da hun var blitt så stor var hun veldig selvstendig da, det skal sies. Da hun begynte på storbarnsavdeling den høsten (hun fyllte 3 år da) gikk hun inn med matboksen under armen, satte seg ved matbordet og spiste frokosten sin som om hun aldri skulle vært på noen annen avdeling. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 ''Treåringer er for små til å være alene i bursdag syns jeg så da kan man ikke invitere flere enn at alle kan ha med en forelder også.'' Vi sendte Snuppa alene i bursdag da hun var 2 år 8-9 mnd (vi kjørte henne da!), tenkte overhodet ikke på at vi skulle være der. Da hun kom hjem kunne hun jo fortelle at mamman til den og den og den hadde vært der.... Men det hadde gått helt fint heldigvis. ) Da hun var blitt så stor var hun veldig selvstendig da, det skal sies. Da hun begynte på storbarnsavdeling den høsten (hun fyllte 3 år da) gikk hun inn med matboksen under armen, satte seg ved matbordet og spiste frokosten sin som om hun aldri skulle vært på noen annen avdeling. ) Å begynne på storavdeling var heller aldri noe problem for poden vår, han begynte da han var 2 år 8 mndr og han var trygg han nesten fra dag 1, men å være alene i bursdag det har ikke gått før etter 3,5 for han! Men unger er nok forskjellige (heldigvis..). Jeg hadde aldri invitert 2,5 - 3-åringer alene i bursdag hit hvertfall, men det er jo som sagt basert på at min gutt eller hans nærmeste venner ikke har mestret akkurat det. Lillesøster er av et annet kaliber, så det er jo mulig hun vil tørre det når den tid kommer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vår eldste hadde første barnebursdag ved treårsdagen, men vi har vel egentlig konkludert med at det ikke er så mye vits før de er fire. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig å vente til 4-årsdagen. Så slipper man også å be barn med forelder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Fra tre år, ja den yngte hadde også barnehagevenner fra to års bursdag.. Tre år er helt vanlig her, og det er kjempekoselig. At det er foreldre med er jo bare positivt og en god grunn til starte tidlig. Vi blir bedre kjente og det blir lettere for barna å beøske hverandre senere. Tror nok mange vennskap knyttes både mellom voksne og barn på denne måten. En forelder var med i Lillemors 6 årsdag nylig, helt topp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.