Gjest Babymamma2 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Babyen min blir så misunnelig når hun ser jeg drikker saft av glass og tar tak i glasset og fører det mot munnen, det virker som hun vet hvordan hun skal drikke av det Men jeg vil ikke la henne få det da, men hun får jo i seg litt saft for hun slikker av glasset. Også blir hun dritsur om jeg tar fra henne glasset Syns det er litt morsomt jeg. Bare lurte -når kan man gi babyer drikke fra glass? Hun får tåteflaske nå, er 6 mnd. Når kan de begynne med sånn "tut" om dere skjønner? Og når vanlig glass (helst i plast i starten seff). Jeg skrev saft til baby da, men vil helst kun gi vann. Hun elsker vann da Ser de selger plommesaft, er det greit å gi av og til? Hvor mye kan jeg i så fall gi uten at det gir mageknipe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville ikke begynt å gi saft til barnet, da inviterer du til mange kamper fremover. Og det er jo mye sunnere med bare vann. Kanskje du bør begrense saftdrikkingen selv når du er sammen med barnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville ikke begynt å gi saft til barnet, da inviterer du til mange kamper fremover. Og det er jo mye sunnere med bare vann. Kanskje du bør begrense saftdrikkingen selv når du er sammen med barnet? *signerer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Som Elextra skriver bør du begrense din saftdrikking. Det er faktisk ikke så mye sunnere for deg med saft enn for babyen. :-) Ellers kan du godt begynne med tutkopp. Og det er jo ikke farlig å gi drikke fra glass heller, men jeg ville da bruk glass av plast i tilfelle det skulle falle av en liten glassbit hvis babyen biter i kanten av glasset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville ikke gitt henne saft, kun vann. SÅ kan du selv gå over til vann også. ;o) Tutekopp kan du godt begynne med nå, men da med en kopp som det renner av uten at hun trenger å suge kanskje? De koppene med ventil i tuten som man må suge av for å få ut noe er vel ganske harde å få noe ut av uten at man suger kraftig? Det er bare å prøve seg frem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er ingen grunn til å gi sukkerholdig mat og drikke til babyer, og det frarådes så vidt jeg vet også. Jeg ville absolutt ikke gitt saft, men vann er selvsagt helt i orden. Det er ingen regel for når hun kan drikke av glass. Helesøster her har sagt vi bør begynne å øve på at babyen vår (5 måneder) drikker av glass nå. Det er ikke nødventig med tut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er ingen grunn til å gi sukkerholdig mat og drikke til babyer, og det frarådes så vidt jeg vet også. Jeg ville absolutt ikke gitt saft, men vann er selvsagt helt i orden. Det er ingen regel for når hun kan drikke av glass. Helesøster her har sagt vi bør begynne å øve på at babyen vår (5 måneder) drikker av glass nå. Det er ikke nødventig med tut. Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Les litt her før du fortsetter å drikke lettsaft med aspartam: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6204462 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er jo bare å prøve å la dem drikke fra glass, helst i plastmateriale så barnet ikke biter i seg glasskår. Om du vil at barnet skal drikke vann, må du slutte å drikke saft rett for nesen hennes. Dårlig gjort å friste henne med noe hun slettes ikke får. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Hvorfor saft i det hele tatt? Det er nå du kan lære henne å like vann. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Sukkerfri saft inneholder massevis av kunstige stoffer som du helt sikkert ikke vil stappe babyen din full av når du tenker litt på det. Dessuten tærer sukkerfri saft på tennene også, noe som er greit å huske på. Små tannebisser kan også få hull og syreskader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Når du har tid og lyst til å tørke søl og skifte klær er det bare å la de prøve seg å drikke (vann selvsagt) fra glass så tidlig du vil. Men jenta mi på 14 mnd klarer det ikke enda, men tror hun er litt treg på akkurat det punktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melk og vann Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 En baby på 6 mnd kan da umulig være missunnelig. De burde ikke vite om noe annet enn melk og vann på flasken ! Glass kan du forsøke med når du føler for det, greit å trene, start med vann, for da slipper du å vaske så mye klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shova Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 ''Syns det er litt morsomt jeg.'' Det er ikke mye morsomt å gi barn dårlige tenner! Ellers virker du skikkelig fornuftig;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 En baby på 6 mnd kan da umulig være missunnelig. De burde ikke vite om noe annet enn melk og vann på flasken ! Glass kan du forsøke med når du føler for det, greit å trene, start med vann, for da slipper du å vaske så mye klær. Ja, jeg tror ikke hun er misunnelig, men nysgjerrig og vil prøve det jeg gjør. Hun har ikke fått tenner ennå, så caries trenger jeg jo ikke bekymre meg for ennå, men vil ikke venne henne til smaken av saft - jeg var veldig avhengig av saft som liten og nekta å drikke annet... Så jeg vil helst kun gi henne vann - og etterhvert melk når hun passerer året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jenta mi drikker fra glass nå, hun er 1 år og 8 mnd. Men jeg må passe godt på, hun har ikke akkurat full kontroll. Småttiser blir "misunnelige" på det meste, de vil helst ha din mat istedet for sin egen, sitte på stol som de voksne, osv. Det er bare såvidt begynt ;-) Og, bra overskriften din var misvisende, da! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bareentanke Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Man fradråder å gi mat og drikke med kunstig søtning til barn under 3 år og begrense det hos de over 3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melk og vann Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja, jeg tror ikke hun er misunnelig, men nysgjerrig og vil prøve det jeg gjør. Hun har ikke fått tenner ennå, så caries trenger jeg jo ikke bekymre meg for ennå, men vil ikke venne henne til smaken av saft - jeg var veldig avhengig av saft som liten og nekta å drikke annet... Så jeg vil helst kun gi henne vann - og etterhvert melk når hun passerer året. ''Så jeg vil helst kun gi henne vann '' så gjør det da vel, det er jo det som er det rette, ..... du skriver at du er saftavhengig selv, skjønner ikke helt hvorfor du spør jeg ... eller er det noe jeg ikke har fått med meg ...... ikke mange som gir barn annet enn vann og melk når de er små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Absolutt ikke sukkerfri saft. Søtningsmidler frarådes til barn under 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva med sukkerfri saft da, er skeptisk til kunstig søtningsmiddel. Jeg drikker kun sukkerfri saft selv da. Ang. glass så er jeg skeptisk, er så redd hun svelger vrangt.. hun har nesten ikke drukket av tåteflaske før pga hun mest har fått pupp, men liker tåteflaske. Tenkte derfor ta det i små steg, la henne prøve med tut snart, så kanskje av glass selv.. Jeg synes det er enda verre å gi sukkerfri saft enn sukret saft. Sukkerfri saft inneholder gjerne masse kjemikalier med ulike mer og mindre kjente bivirkninger. Uansett inneholder all saft syre som vil tære på tenner. Skjønner ikke hvorfor du er så ivrig på å gi saft, mye bedre å venne barnet til å drikke vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.