Gå til innhold

Bensin vs diesel-bil

Gjest lurer bare på det nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fordelen/ulempen ved diesel vs. bensin?

Skrevet

Det er ikke så negativt å ha en diesel bil. Fordelen er at den bruker mindre drivstoff enn samme type i bensin. Det igjen betyr at du sparer endel på det i året, særlig hvis du kjører mye og selv om prisen pr. liter er omtrent lik.

Men bakdelen er at dieselbilen er dyrere i innkjøp, men du vil jo få mer igjen når du selger også. Men du må jo rente og avdra et større lån enn om du kjøpte bensinbil.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Som gammel biltekniker (30 år i bransjen) stiller du et godt spørsmål! Tenker du miljø,avgifter,komfort,servicepriser og hva som koster mest å reparere eller forbruk pr kjørte kilometer?

Gi meg et spørsmål som omfatter hva egentlig vil ha svar på? Jeg kan svare på alle men det tar for lang tid for akkurat nå drikker jeg øl og koser meg med litt blues! "ler" og det er innmari kos akkurat nå"

mvh KK

Skrevet

Som gammel biltekniker (30 år i bransjen) stiller du et godt spørsmål! Tenker du miljø,avgifter,komfort,servicepriser og hva som koster mest å reparere eller forbruk pr kjørte kilometer?

Gi meg et spørsmål som omfatter hva egentlig vil ha svar på? Jeg kan svare på alle men det tar for lang tid for akkurat nå drikker jeg øl og koser meg med litt blues! "ler" og det er innmari kos akkurat nå"

mvh KK

Som kun en enkel bilkunde som kjøper tre biler i løpet av mitt liv lurer jeg selvsagt på alt det du nevner.

Noen sier jeg bør velge diesel, men er det ikke diesel som er den store miljøsynderen?

Er ikke dieselbiler forferdelig bråkete og kalde om vinteren?

Men det må jo være en grunn til at de lager biler med dieselmotor, og ikke minst, at folk kjøper det?

Og hvorfor sier han som liksom har greie på biler at jeg må selvfølgelig velge diesel? (Og jeg vil jo selvfølgelig ikke dumme meg ut og spørre hvorfor, da skjønner han jo at jeg ikke har peiling og kun ser etter hvorvidt speilet kan brukes til make-up speil og om det er plass til neglefiler i midtkonsollen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...