Gå til innhold

Å arve bort klær

Gjest Tatjana

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Familien som pleide å arve klær av oss har flyttet. Så nå lurer jeg på hvordan jeg kan finne noen andre som ønsker å arve klær?

Vi kjenner ingen med barn i passende alder som kunne være interessert. Hva gjør man? Skulle gjerne hatt noen som bor i nærheten så jeg slipper å styre med å sende i posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AneM1365380603

Jeg har en venninne som gir klær etter jentene sine til en annen venninne. Hun har en sønn, så jeg ordnet det slik at hun arver klær etter min sønn. Hun er alenemor og sliter litt med økonomien.

Klær etter jentene mine sender jeg til en venninne. Hun sender meg klær etter sønnen sin, så vi bryr oss ikke om porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jenter arver etter kusina si, og ei lita kusine arver etter mine jenter.

Gutten min har ingen å arve etter (fordi fetterne er omtrent like store) og vi har ingen faste vi gir hans klær til.

Men her vi bor, pleier det å være innsamling til Ukraina ca en gang i måneden, og et par ganger i året sender jeg av gårde klær og sko som ikke blir brukt mer hos oss, til Ukraina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Da har jeg sjekket litt rundt her og funnet ut at menigheten samler inn klær som sendes til et barnehjem i et annet land, så da kommer jeg til å begynne å levere klærne der.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da våre arvetakere flyttet, fikk vi en avtale med flyktningetjenesten om at de tar i mot. Det de ikke får avsetning på leverer de videre til Fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg sjekket litt rundt her og funnet ut at menigheten samler inn klær som sendes til et barnehjem i et annet land, så da kommer jeg til å begynne å levere klærne der.

:-)

Super løsning! Da kommer de garantert til nytte, det skulle jeg også gjerne gjort.

*har 4 store bæreposer til Fretex stående i gangen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne satt opp en lapp på Rema. Da kom en mor og hentet alt sammen. Ho virket som ho virkelig trengte dette, og det var jo flott. Vi får også lapper i postkassa hvor de henter klær og annet utstyr. Det settes bare ut ved veien. Ser at de spør etter barneklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Min venninne satt opp en lapp på Rema. Da kom en mor og hentet alt sammen. Ho virket som ho virkelig trengte dette, og det var jo flott. Vi får også lapper i postkassa hvor de henter klær og annet utstyr. Det settes bare ut ved veien. Ser at de spør etter barneklær.

Slike innsamlinger fins ikke her. Jeg bor veldig langt ute på landet jeg, skjønner du :-). Vi har ikke UFF-containere, og det er tre-fire timers kjøring til nærmeste Fretex. Jeg har funnet ut at menigheten samler inn til et barnehjem, da, så nå har jeg levert klærne dit denne gangen. Så får vi se om jeg henger opp lapp på butikken eller om jeg fortsetter å levere det til menighetens innsamling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike innsamlinger fins ikke her. Jeg bor veldig langt ute på landet jeg, skjønner du :-). Vi har ikke UFF-containere, og det er tre-fire timers kjøring til nærmeste Fretex. Jeg har funnet ut at menigheten samler inn til et barnehjem, da, så nå har jeg levert klærne dit denne gangen. Så får vi se om jeg henger opp lapp på butikken eller om jeg fortsetter å levere det til menighetens innsamling.

Det var jo en god løsning å gi det til menigheten. Det viktige er jo at klærne kommer til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...