Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jenta mi begynte å åle seg rundt nå for en uke siden. (En uke før hun blei 7 mnd) Nå er hun overalt i etg, og holder et greit tempo. Hun krabber altså ikke, men åler med hele underarmene og knærne nedi. Veit ikke om dette er seint eller tidlig egentlig, men jeg tror hun generellt ligger så og si på normalen i utvikling. Kjapp på noe, og sein på annet... Men, har det noen sammenheng med når hun begynner å gå? Har dere noen erfaringer? Kan det gå et år før hun begynner å gå enda? Eller er det da mer sansynlig at hun går ved ett års alder? Jeg stresser absolutt ikke med dette, synes det er fint å ha bærebaby jeg:-) Nyter denne tiden max! Men jeg er rett og slett nysgjerrig. Også er det selvfølgelig litt trist å ikke kunne bruke skjørt/kjoler da, men det har jo lite å si:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Snuppa mi gjorde knapt noen ting før hun hadde passert 8 mnd... Da skjedde alt på en gang, føltes det som... Hun gikk da hun var 10,5 mnd.... Kompisene hennes som rullet, krøp og krabbet mye før henne, gikk etter henne... Tror altså ikke det finnes noen fasit her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Snuppa mi gjorde knapt noen ting før hun hadde passert 8 mnd... Da skjedde alt på en gang, føltes det som... Hun gikk da hun var 10,5 mnd.... Kompisene hennes som rullet, krøp og krabbet mye før henne, gikk etter henne... Tror altså ikke det finnes noen fasit her Nei, noen fasit finnes heldigvis ikke - det er det som er så spennende:-) Hun får utvikle seg i sitt eget tempo, så lenge hun er sunn og frisk! Kanskje hun kommer til å åle seg rundt som en støvklut her i et år til, kanskje hun går om tre mnd... Takk for svar likevel:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Snuppa mi gjorde knapt noen ting før hun hadde passert 8 mnd... Da skjedde alt på en gang, føltes det som... Hun gikk da hun var 10,5 mnd.... Kompisene hennes som rullet, krøp og krabbet mye før henne, gikk etter henne... Tror altså ikke det finnes noen fasit her Utvikling er vidt forskjellig fra barn til barn. Minstejenta mi krøp da hun var 6mnd, 7mnd gikk hun langs bordene og 9 mnd kunne hun gå. Jeg regner det som tidlig. Hun snakket i fulle setninger før hun var to år. Den eldste krøp såvidt ved 10 mnd alder og begynte da å reise seg ved bordet og gå med støtte. Men hun var 14 mnd før hun torde slippe seg på egen hånd. Den mellomste krøp da hun var 7mnd men ble 13 mnd før hun gikk. Så hun krøp altså et halvt år før hun kunne gå. Noen bruker lang tid på dette stadiet,andre er raskere ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Utvikling er vidt forskjellig fra barn til barn. Minstejenta mi krøp da hun var 6mnd, 7mnd gikk hun langs bordene og 9 mnd kunne hun gå. Jeg regner det som tidlig. Hun snakket i fulle setninger før hun var to år. Den eldste krøp såvidt ved 10 mnd alder og begynte da å reise seg ved bordet og gå med støtte. Men hun var 14 mnd før hun torde slippe seg på egen hånd. Den mellomste krøp da hun var 7mnd men ble 13 mnd før hun gikk. Så hun krøp altså et halvt år før hun kunne gå. Noen bruker lang tid på dette stadiet,andre er raskere ute. Akkurat... Jeg tenkte at det muligens kunne være en sammenheng mellom når de begynte ålingen og når de begynte å gå jeg. Men nei, da får vi bare vente og se:-) Det er jo det som er spennende da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Støvklut - morsomt :-) Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nei, noen fasit finnes heldigvis ikke - det er det som er så spennende:-) Hun får utvikle seg i sitt eget tempo, så lenge hun er sunn og frisk! Kanskje hun kommer til å åle seg rundt som en støvklut her i et år til, kanskje hun går om tre mnd... Takk for svar likevel:-) Et helt år til som støvklut slipper hun nok da :-) Minste min brukte tre uker fra han fant nytten av å bevege seg noe sted for egen maskin til han gikk. Så det kan gå kjempefort også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vil si det er tidlig ute å åle seg rundt, men det betyr ikke at hun nødvendigvis vil gå tidlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Et helt år til som støvklut slipper hun nok da :-) Minste min brukte tre uker fra han fant nytten av å bevege seg noe sted for egen maskin til han gikk. Så det kan gå kjempefort også. Oi, tre uker ja! Jøss, fikk virkelig blod på tann han da:-) Men da begynte han nok seinere enn 6 mnd også... Tenker liksom det jeg også, at det vil være litt merkelig dersom hun skal krype rundt på gulvet i et år før hun forstår at hun kan gå. Men så er det jo mange som reiser seg tidlig, men bruker lang tid på å tørre å slippe seg! Vanskelig å spå dette! Men innmari spennende å følge hvert eneste skritt på veien da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vil si det er tidlig ute å åle seg rundt, men det betyr ikke at hun nødvendigvis vil gå tidlig. Nei, jeg tror ikke at hun nødvendigvis kommer til å være tidlig ute med å gå. Men at hun kanskje ikke bruker et år på å rote rundt på gulvet liksom... Men det lar seg jo selvsagt ikke gjøre å spå! Like greit egentlig, det er så moro å følge med på skrittene på veien:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det var tidlig :-) Jeg kjenner en gutt som begynte å krabbe da han var 5,5 mnd, han gikk også ekstremt tidlig. Men om det egentlig er noen sammenheng der, og hvordan det er med åling, aner jeg ikke ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nei, noen fasit finnes heldigvis ikke - det er det som er så spennende:-) Hun får utvikle seg i sitt eget tempo, så lenge hun er sunn og frisk! Kanskje hun kommer til å åle seg rundt som en støvklut her i et år til, kanskje hun går om tre mnd... Takk for svar likevel:-) Du får hekte på en jif tørrmopp under magen på henne ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Min elste var 5,5 mnd da hun slepte seg bortover gulvet og gikk når hun var 11 mnd og min yngste var 5 mnd da hun slepte seg bort over gulvet og gikk da hun var 9 mnd.. så det var litt forskjell på de to men jeg tror ikke det er lett å si utifra at hun sleper seg bort over nå, men et år som støvklut tror jeg ikke det blir.. men hvorfor kan du ikke bruke kjoler/skjørt forresten? =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Det var tidlig :-) Jeg kjenner en gutt som begynte å krabbe da han var 5,5 mnd, han gikk også ekstremt tidlig. Men om det egentlig er noen sammenheng der, og hvordan det er med åling, aner jeg ikke ;-) Nei det er det... Hun er ikke spesiellt tidlig ute med annet tror jeg, så det er ikke sånn at hun nødvendigvis kommer til å gå tidlig. Men jeg tenker at det er lenge å åle/krabbe rundt på gulvet i et helt år før hun skjønner at hun kan gå...? Kanskje? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Du får hekte på en jif tørrmopp under magen på henne ;-) He he:-) Hun fungerte som en da jeg la henne på badet mens jeg dusjet her om dagen nemlig! Den hvite bodyen var ikke så hvit lenger da jeg var ferdig... Da var det bare å dra frem moppen og gå skikkelig til verks i krokene ja;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Min elste var 5,5 mnd da hun slepte seg bortover gulvet og gikk når hun var 11 mnd og min yngste var 5 mnd da hun slepte seg bort over gulvet og gikk da hun var 9 mnd.. så det var litt forskjell på de to men jeg tror ikke det er lett å si utifra at hun sleper seg bort over nå, men et år som støvklut tror jeg ikke det blir.. men hvorfor kan du ikke bruke kjoler/skjørt forresten? =) Det går jo foreløpig, men er jo ikke noe særlig når/hvis hun begynner å krabbe. Da går hun seg jo fast i dem. Har hørt veldig mange si det, og alle fraråder meg å kjøpe kjoler/skjørt i den alderen her! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det går jo foreløpig, men er jo ikke noe særlig når/hvis hun begynner å krabbe. Da går hun seg jo fast i dem. Har hørt veldig mange si det, og alle fraråder meg å kjøpe kjoler/skjørt i den alderen her! Okey då jeg har kjøpt det til mine jenter i den tiden også jeg, men så har de igrunn ikke kjøpe noe særlig.. de fant ut de like gjerne kunne åle seg så de har igrunn gjort det nesten helt til de gikk =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Okey då jeg har kjøpt det til mine jenter i den tiden også jeg, men så har de igrunn ikke kjøpe noe særlig.. de fant ut de like gjerne kunne åle seg så de har igrunn gjort det nesten helt til de gikk =) Det er det jo godt mulig at mi gjør også... Jeg har noen kjoler i den str hun bruker nå, og hun hadde kjole seinest i dag. Det gikk helt fint! Men jeg tørr ikke kjøpe kjoler i neste str enda, før jeg veit om hun begynner å krabbe eller ei. Men det har jo uansett ikke allverden å si! Jeg stresser ikke for at hun skal begynne å gå slik at jeg kan kle på henne kjole liksom;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er det jo godt mulig at mi gjør også... Jeg har noen kjoler i den str hun bruker nå, og hun hadde kjole seinest i dag. Det gikk helt fint! Men jeg tørr ikke kjøpe kjoler i neste str enda, før jeg veit om hun begynner å krabbe eller ei. Men det har jo uansett ikke allverden å si! Jeg stresser ikke for at hun skal begynne å gå slik at jeg kan kle på henne kjole liksom;-) Hehe, nei .. Men skjørt tror jeg uansett år selv om de kryper.. så lenge det ikke er så langt liksom.. det er jo litt artig å pynte disse små jentene da =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Hehe, nei .. Men skjørt tror jeg uansett år selv om de kryper.. så lenge det ikke er så langt liksom.. det er jo litt artig å pynte disse små jentene da =) Det er det se! Og nå som det nærmer seg jul og greier så dukker det jo opp så innmari mange fine kjoler i butikkene! Er så trist å ikke kunne kjøpe...! Hun skal selvfølgelig få julekjole altså! Men så venter jeg vel og ser med mer enn det. Korte skjørt går kanskje greit ja? Åhh, mye fint der også da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er det se! Og nå som det nærmer seg jul og greier så dukker det jo opp så innmari mange fine kjoler i butikkene! Er så trist å ikke kunne kjøpe...! Hun skal selvfølgelig få julekjole altså! Men så venter jeg vel og ser med mer enn det. Korte skjørt går kanskje greit ja? Åhh, mye fint der også da:-) Jeg har aldri tenkt på det med at det kan være vanskelig å krype med kjole.. de har no komt seg fremover uansett hva de har hatt på seg heldigvis =) Mye fine skjørt også ja.. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.