Gå til innhold

Hva har dere til middag

Gjest har lyst på plan

Anbefalte innlegg

Gjest har lyst på plan

dere som er så flink og lager ukeplaner og alt.

Jeg synes det er så vanskelig å komme på ting å lage som alle vil spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

7

• tonie

5

• mariaflyfly

3

• Noraførr

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Tja, hos oss spiser alle det vi serverer, men det er jo gjerne fordi vi lager mat vi vet at alle spiser.

I dag skal vi ha kjøttsuppe og klot, alt laget helt fra bunnen. NYDELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tja, hos oss spiser alle det vi serverer, men det er jo gjerne fordi vi lager mat vi vet at alle spiser.

Klot!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har lyst på plan

Høres godt ut men klot vet jeg ikke hva er. Selv skal jeg varme opp fårikålen jeg kokte ferdig kl. 21 i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Klot!?

Ja.

Veldig godt!

Det heter sikkert noe annet på andre "språk". Det er raspa poteter, som man klemmer ut som mye vann som mulig ut av, blander med litt hvetemel, salt og pepper, og lager klumper av som kokes i vann.

Hva kalles det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Høres godt ut men klot vet jeg ikke hva er. Selv skal jeg varme opp fårikålen jeg kokte ferdig kl. 21 i går kveld.

Klot - se mitt svar til Elextra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Veldig godt!

Det heter sikkert noe annet på andre "språk". Det er raspa poteter, som man klemmer ut som mye vann som mulig ut av, blander med litt hvetemel, salt og pepper, og lager klumper av som kokes i vann.

Hva kalles det hos deg?

HEr heer det potetball eller raspeball. Det skal vi også ha i dag. Det er egentlig vanlig å ha det på torsdager, men på søndager har vi tid til å lage det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

HEr heer det potetball eller raspeball. Det skal vi også ha i dag. Det er egentlig vanlig å ha det på torsdager, men på søndager har vi tid til å lage det.

OK, det var vel det jeg egentlig trodde også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

I dag skal vi ha får i kål. Gleder meg vilt. Lukter skikkelig pjuk i hele huset nå - mmmmm så godt :-).

Ellers; hjemmelaget tomatsuppe med kalkunpølser og fullkornspasta, ovnsbakt ørret, masse kylling, salat og naturris, salater, fullkornspasta med tomatsaus, fisk i form, fiskeboller, gryte med grønnsaker, karbonadedeig og ris med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja.

Veldig godt!

Hva kalles det hos deg?

Sånt finnes ikke hos meg. Men høres ut som noe jeg har hørt omtalt som kumler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

I dag skal vi ha roastbeef og gratinerte poteter. Roastbeefen står i ovnen nå, må vel stå en stund etterpå og kose seg også. Nam nam. Gratengen er ferdiglaget på pose fra Sverige. Kjempegod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Sånt finnes ikke hos meg. Men høres ut som noe jeg har hørt omtalt som kumler?

Mulig det er det, ja, raspeball sa trollemor - så det er nok ulike navn (og sikkert varianter også).

Kjempegodt, og smaker ikke bare potet. Mmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mulig det er det, ja, raspeball sa trollemor - så det er nok ulike navn (og sikkert varianter også).

Kjempegodt, og smaker ikke bare potet. Mmmmm!

Men er ikke potet bare fyyyy!?

Høres ikke ut som noe jeg ville like veldig godt, men nå er nok jeg litt sær i matveien - ikke veldig glad i mange typisk tradisjonelle norske retter.

* gleder meg til høstens Italiatur *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Høres ikke ut som noe jeg ville like veldig godt, men nå er nok jeg litt sær i matveien - ikke veldig glad i mange typisk tradisjonelle norske retter.

Ja-da. Nå er det potet som er fy. For noen år siden var det egg.

Det skifter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)

Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt!

Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamme koteletter er nå én ting, men hvis man vil være litt utenom det vanlige kan man prøve koteletter som _ikke_ er lamme. Splæsj, der sparka koteletten til poteten så den havna midt i panna på far i huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)

Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt!

Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du?

Jeg skal til Toscana. Ser frem til noen gode måltider (og godt drikke), ja! Og det som gjør maten ekstra deilig er at den er sunn også! *S*

Spiser lite pasta og pizza når jeg er i Italia, men desto mer gode kjøtt- og grønnsaksretter med topp råvarer! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...