Gjest Geir Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fjordland... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei. Vi skal til svigers å spise fårikål. Neste søndag skal vi ha kjøttkaker med hjemmelaget brun saus. :-) og hjemmelaget kålstuing. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg skal til Toscana. Ser frem til noen gode måltider (og godt drikke), ja! Og det som gjør maten ekstra deilig er at den er sunn også! *S* Spiser lite pasta og pizza når jeg er i Italia, men desto mer gode kjøtt- og grønnsaksretter med topp råvarer! *S* Jeg var gjest hos en bedrift jeg, på min tur, og fikk servert "det typisk italienske". Pizza og pasta og parmesanost. I varianter. Nydelig - men jeg kan jo godt tenke meg at de har mer å by på også, ja. Gooood tur! (Trenger du forresten en - tja - sekretær eller noe sånt på turen, så er det bare å si fra!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Lamme koteletter er nå én ting, men hvis man vil være litt utenom det vanlige kan man prøve koteletter som _ikke_ er lamme. Splæsj, der sparka koteletten til poteten så den havna midt i panna på far i huset:) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ingenting i dag (resten av familien spiser, men ikke jeg). Fy flate for en fylleform jeg er i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En kan ikke gjøre alle til laks... Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I dag er det medisterkaker her. Fordi jeg glemte å ta steika vi skulle ha ut av fryseren... I går var det pizza, i morgen er det fiskepinner, tirsdag er det omelett siden da har vi dårlig tid, onsdag er det hjemmelagede kjøttkaker og torsdag er det planlagt enten pannekaker eller wok med svinefilet. Så er det handling igjen på fredag og ny meny på gang fra da av. Jeg lager som regel litt ekstra dagern i forveien. Dermed kan den som ikke liker dagens meny få rester isteden. Hvis ikke spiser jeg restene til et av de andre måltidene mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I dag blir det løvsteik etter barnas ønske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En kan ikke gjøre alle til laks... Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-) Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt! Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du? Hihi - potetgull er vel blitt tradisjonsmat etterhvert - derav litt av vektproblemene :-) Men kokt potet ved siden av middagen er nok ikke det som gjør de fleste av oss tunge i steget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor Hansen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I dag er jeg heeeeelt alene. (Fy søren så kjedelig det er) Gubben er borte på jobb på 4 uka, (snufs, borte i 4 uker til, STAKKARS MEG, syns jeg!!) Frøkna er også vekk så i dag skal jeg KOSE meg alene ( løgn, løgn) med tortellini, ostesaus og hvitløksbaguett, for det er det ingen andre som liker!! I morgen er det pannekakedag!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Vi har tacograteng i dag, og masse god salat til. Det faller gjerne i smak hos både store og små 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men er ikke potet bare fyyyy!? Høres ikke ut som noe jeg ville like veldig godt, men nå er nok jeg litt sær i matveien - ikke veldig glad i mange typisk tradisjonelle norske retter. * gleder meg til høstens Italiatur * Helt enig! Jeg er heller ikke så veldig begeistret for tradisjonell norsk mat. Og hva er det med all ståheien rundt fårikål her i landet? Føler at alle går å gleder seg til å spise det. Altså jeg kan fint spise det selv men det er ikke noe jeg går å gleder meg til å spise liksom.. helt greit.. ikke noe mer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Helt enig! Jeg er heller ikke så veldig begeistret for tradisjonell norsk mat. Og hva er det med all ståheien rundt fårikål her i landet? Føler at alle går å gleder seg til å spise det. Altså jeg kan fint spise det selv men det er ikke noe jeg går å gleder meg til å spise liksom.. helt greit.. ikke noe mer.. Slutt å rakk ned på fårikål! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Vi har tacograteng i dag, og masse god salat til. Det faller gjerne i smak hos både store og små Hvordan lager du den? Rester etter tacomiddag? Jeg vil gjerne ha oppskrift 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvordan lager du den? Rester etter tacomiddag? Jeg vil gjerne ha oppskrift I dag tester jeg ut denne: http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6659 Den står i ovnen nå så det er for tidlig å si om den er god. Ellers pleier jeg å improvisere. Ulike typer kjøtt, oster osv. Det går veldig kjapt å lage også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Slutt å rakk ned på fårikål! Jeg synes det er oppskrytt. Så utrolig mye annet som er mye bedre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg synes det er oppskrytt. Så utrolig mye annet som er mye bedre.. Men nå er jo du rimelig sær i kosten, så jeg vet ikke helt om du er den rette til å dømme her;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg var gjest hos en bedrift jeg, på min tur, og fikk servert "det typisk italienske". Pizza og pasta og parmesanost. I varianter. Nydelig - men jeg kan jo godt tenke meg at de har mer å by på også, ja. Gooood tur! (Trenger du forresten en - tja - sekretær eller noe sånt på turen, så er det bare å si fra!) Hehe, det skal jeg gjøre! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-) Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt! Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du? ''Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)'' Hehe, kanskje derfor jeg er så glad i chips? Men skjønner jo at det er fyfyFY da! *vurderer å unne meg en liten øl og litt chips i kveld* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men nå er jo du rimelig sær i kosten, så jeg vet ikke helt om du er den rette til å dømme her;) Hehe akkurat det har du heeelt rett i :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Raspeball 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.