Gå til innhold

Hva har dere til middag

Gjest har lyst på plan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

7

• tonie

5

• mariaflyfly

3

• Noraførr

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hei.

Vi skal til svigers å spise fårikål.

Neste søndag skal vi ha kjøttkaker med hjemmelaget brun saus. :-) og hjemmelaget kålstuing. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg skal til Toscana. Ser frem til noen gode måltider (og godt drikke), ja! Og det som gjør maten ekstra deilig er at den er sunn også! *S*

Spiser lite pasta og pizza når jeg er i Italia, men desto mer gode kjøtt- og grønnsaksretter med topp råvarer! *S*

Jeg var gjest hos en bedrift jeg, på min tur, og fikk servert "det typisk italienske". Pizza og pasta og parmesanost. I varianter. Nydelig - men jeg kan jo godt tenke meg at de har mer å by på også, ja.

Gooood tur! (Trenger du forresten en - tja - sekretær eller noe sånt på turen, så er det bare å si fra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamme koteletter er nå én ting, men hvis man vil være litt utenom det vanlige kan man prøve koteletter som _ikke_ er lamme. Splæsj, der sparka koteletten til poteten så den havna midt i panna på far i huset:)

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En kan ikke gjøre alle til laks...

I dag er det medisterkaker her. Fordi jeg glemte å ta steika vi skulle ha ut av fryseren...

I går var det pizza, i morgen er det fiskepinner, tirsdag er det omelett siden da har vi dårlig tid, onsdag er det hjemmelagede kjøttkaker og torsdag er det planlagt enten pannekaker eller wok med svinefilet.

Så er det handling igjen på fredag og ny meny på gang fra da av.

Jeg lager som regel litt ekstra dagern i forveien. Dermed kan den som ikke liker dagens meny få rester isteden. Hvis ikke spiser jeg restene til et av de andre måltidene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En kan ikke gjøre alle til laks...

Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)

Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt!

Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du?

Hihi - potetgull er vel blitt tradisjonsmat etterhvert - derav litt av vektproblemene :-)

Men kokt potet ved siden av middagen er nok ikke det som gjør de fleste av oss tunge i steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor Hansen

I dag er jeg heeeeelt alene. (Fy søren så kjedelig det er) Gubben er borte på jobb på 4 uka, (snufs, borte i 4 uker til, STAKKARS MEG, syns jeg!!) Frøkna er også vekk så i dag skal jeg KOSE meg alene ( løgn, løgn) med tortellini, ostesaus og hvitløksbaguett, for det er det ingen andre som liker!!

I morgen er det pannekakedag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke potet bare fyyyy!?

Høres ikke ut som noe jeg ville like veldig godt, men nå er nok jeg litt sær i matveien - ikke veldig glad i mange typisk tradisjonelle norske retter.

* gleder meg til høstens Italiatur *

Helt enig! Jeg er heller ikke så veldig begeistret for tradisjonell norsk mat. Og hva er det med all ståheien rundt fårikål her i landet? Føler at alle går å gleder seg til å spise det. Altså jeg kan fint spise det selv men det er ikke noe jeg går å gleder meg til å spise liksom.. helt greit.. ikke noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg er heller ikke så veldig begeistret for tradisjonell norsk mat. Og hva er det med all ståheien rundt fårikål her i landet? Føler at alle går å gleder seg til å spise det. Altså jeg kan fint spise det selv men det er ikke noe jeg går å gleder meg til å spise liksom.. helt greit.. ikke noe mer..

Slutt å rakk ned på fårikål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tacograteng i dag, og masse god salat til. Det faller gjerne i smak hos både store og små:)

Hvordan lager du den? Rester etter tacomiddag? Jeg vil gjerne ha oppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er oppskrytt. Så utrolig mye annet som er mye bedre..

Men nå er jo du rimelig sær i kosten, så jeg vet ikke helt om du er den rette til å dømme her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg var gjest hos en bedrift jeg, på min tur, og fikk servert "det typisk italienske". Pizza og pasta og parmesanost. I varianter. Nydelig - men jeg kan jo godt tenke meg at de har mer å by på også, ja.

Gooood tur! (Trenger du forresten en - tja - sekretær eller noe sånt på turen, så er det bare å si fra!)

Hehe, det skal jeg gjøre! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Neida, potet er ikke bare fy, men MYE potet er bare fy. Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)

Jeg er særdeles matglad, dessverre, men poteter er heller ikke min favoritt. Unntatt i klot-form, da, da smaker det veldig godt!

Og Italia - mmm... Var i Parma for noen år siden, det var en ren gastronimisk nytelse! Hvor skal du?

''Også potetgull, da, men det regnes vel ikke som tradisjonsrik mat kanskje? :-)''

Hehe, kanskje derfor jeg er så glad i chips? Men skjønner jo at det er fyfyFY da! *vurderer å unne meg en liten øl og litt chips i kveld*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo du rimelig sær i kosten, så jeg vet ikke helt om du er den rette til å dømme her;)

Hehe akkurat det har du heeelt rett i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...