Gå til innhold

john gunnar oppheim


Gjest jerri

Anbefalte innlegg

det jeg egentlig lurte på med mitt innlegg (trening, trening) var om du vil legge på deg av å spise snop og chips hver dag når man trener med høy intensitet i 2.5 time hver dag fordelt på 2 økter.

under forsøk på idrettshøyskolen, fant dem ut at med så mye hard trening, vil det være nødvendig å spise slikt hver dag (eller proteindrikker/ ekstra karbohydrater o.l.) for å ikke gå ned i vekt.

du svarer at du ikke kan si noe om det siden du ikke vet min vekt og størrelse..

er 164 veier 50 kg.

begge treningsøktene er som sagt med høy intensitet (spinning, løping eller hard styrketrening-maksimal) der jeg svetter mye.

jeg mener altså om man kan spise slikt utenom de vanlige måltidene(frokost,lunch,middag,kvelds), altså i tillegg, ikke i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei, jerri!

Uansett hva du trener så vil et økende aktivitetsnivå bety et økende kaloribehov. Et høyt inntak av "snop" vil sannsynligvis innebære mye sukker, som gir mye energi og sånn sett passer til høy intensitet som krever mye karbohydrat. Men det er ikke å anbefale å hente kaloriene fra slike kilder. Kaloriene bør komme fra et sunt kosthold. Inntak av karbohydrat, protein og fett bør stå i fornuftig forhold til hverandre, og maten bør inneholde vitaminer, mineraler og fiber. Fettet bør komme fra umettede fettsyrer.

På toppen av et tilstrekkelig kosthold vil alt "snop" og annet "digg" føre til et kalorimessig overskudd som i sin tur vil legge seg på kroppen som ekstra fettvekt.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...