Gå til innhold

Hvor lenge satt/sitter deres barn bakovervendt?

Sofies mamma

Anbefalte innlegg

Eldste satt bakovervendt i bilen til hun var 3 år, da veide hun 16 kilo og vi byttet ut sete med et hvor hun bruker bilens bilbelte. Det virket som mye bedre sittestilling på de setene. Nå er minstemann 2,5 år og 14,2 kilo. Han begynner å bli lang, men vi skal ikke på langtur i bil før nyttår uansett. Vi tenkte at han da sikkert har passert 15 kilo og at vi kan snu og bruke et godt sete med bilens belte.

Men alle andre synes vi har barna veldig lenge bakovervendt. De vet selvsagt at dette er det tryggeste, men de og deres barn hadde aldri klart så lenge osv. Er det så veldig unormalt å sitte bakovervendt til man er 2,5-3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste her er over 3,5 år og sitter fortsatt bakovervendt i begge bilene, men har hatt noen få korte perioder fremovervendt. (Pga lat mann som ikke gidder å montere _riktig_ vei. ;) )

Hun har fortsatt god plass og jeg har ingen planer om å snu henne på en god stund enda. Minst 4 år er målet, men håper vi kan finne løsninger som gjør at hun kan sitte bakovervendt til 5-6 års alder.

Det gjelder selvsagt hun yngste og, men hun er bare like over 1 år enda og det er lenge til vi trenger å gjøre noe med henne håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har også sittet bakovervendt til de var tre. Når hodet begynte å nærme seg kanten på setet byttet vi til forovervendt sete, i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen min snudde vi da hun var halvannet, omtrent, hun trivdes ikke bakovervendt - og for 10 år siden var det ikke like 'farlig' å sitte bakovervendt som det er nå - det vil si, anbefalingene var ikke så klare.

Minsten på to år og fire mnd blir sittende bakovervendt lenge, helst 4-5 år. Hun har nå duologic-sete som ikke kan monteres framovervendt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...