Sofies mamma Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Eldste satt bakovervendt i bilen til hun var 3 år, da veide hun 16 kilo og vi byttet ut sete med et hvor hun bruker bilens bilbelte. Det virket som mye bedre sittestilling på de setene. Nå er minstemann 2,5 år og 14,2 kilo. Han begynner å bli lang, men vi skal ikke på langtur i bil før nyttår uansett. Vi tenkte at han da sikkert har passert 15 kilo og at vi kan snu og bruke et godt sete med bilens belte. Men alle andre synes vi har barna veldig lenge bakovervendt. De vet selvsagt at dette er det tryggeste, men de og deres barn hadde aldri klart så lenge osv. Er det så veldig unormalt å sitte bakovervendt til man er 2,5-3 år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Eldste her er over 3,5 år og sitter fortsatt bakovervendt i begge bilene, men har hatt noen få korte perioder fremovervendt. (Pga lat mann som ikke gidder å montere _riktig_ vei. ) Hun har fortsatt god plass og jeg har ingen planer om å snu henne på en god stund enda. Minst 4 år er målet, men håper vi kan finne løsninger som gjør at hun kan sitte bakovervendt til 5-6 års alder. Det gjelder selvsagt hun yngste og, men hun er bare like over 1 år enda og det er lenge til vi trenger å gjøre noe med henne håper jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Mine har også sittet bakovervendt til de var tre. Når hodet begynte å nærme seg kanten på setet byttet vi til forovervendt sete, i baksetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Snuppen satt til han var tre år ca. Lille snuppa er to år, og sitter forsatt "feil" vei. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 12-åringen min snudde vi da hun var halvannet, omtrent, hun trivdes ikke bakovervendt - og for 10 år siden var det ikke like 'farlig' å sitte bakovervendt som det er nå - det vil si, anbefalingene var ikke så klare. Minsten på to år og fire mnd blir sittende bakovervendt lenge, helst 4-5 år. Hun har nå duologic-sete som ikke kan monteres framovervendt engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Treåringen vår sitter bakovervendt fremdeles, og kommer til å fortsette med det en stund til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.