candyqueen_83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Joda, jeg er klar over det! Er førstegangsmamma se;-) Men så er det ikke noe stort behov for meg å være der da, og jeg er heller hjemme aleine enn å dra med meg babyen opp dit! Dessuten blir det ikke godt om plassen etter maten heller...! Det er en sånn mamma jeg har lovt meg selv å ikke bli. Jeg og søsteren min har alltid vært med på besøk til seine kvelden, sovet i bilen, og lagt oss for seint hjemme. Derfor syns jeg det er litt småhåpløst av de som mener babyene MÅ legge seg til samme tid, og på samme sted hver dag. Unnskyld, men jeg måtte bare si det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja det velger jo han! Jeg kommer til å bli her - både fordi jeg helst vil det for babyens del, og fordi jeg rett og slett føler det er litt frekt å dukke opp der oppe når de egentlig har sagt det er fullt! Det har ikke noe med at jeg ikke unner dem tiden sammen! Du forandrer begrunnelse nå. Tidligere var det fordi du syntes du hadde krav på å ha ham hjemme, og at det ikke kunne være så viktig for 12-åringen. Nå er det at han ikke vil dra pga at det blir for påtrengende. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Barn går foran voksne. Store barn foran de veldig små. Det synes jeg. Den er grei:-) Jeg mener det finnes løsninger alle kunner bli fornøyde med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er en sånn mamma jeg har lovt meg selv å ikke bli. Jeg og søsteren min har alltid vært med på besøk til seine kvelden, sovet i bilen, og lagt oss for seint hjemme. Derfor syns jeg det er litt småhåpløst av de som mener babyene MÅ legge seg til samme tid, og på samme sted hver dag. Unnskyld, men jeg måtte bare si det ) For all del, vi deler meninger her:-) Jeg er ikke en sånn type menneske da! Jeg trives med å være hjemme og legge jenta mi klokken åtte hver dag, og har ikke andre steder jeg skulle ha vært. Dermed er det vanskelig, og ikke noe poeng i å venne henne til annet...! Men er du typen som er mye på farta og liker å være litt impulsiv, så er det selvfølgelig en fordel at barna venner seg til det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men dette handler jo egentlig bare om at du ikke er villig til å fire på dine babyrutiner. Og da synes jeg du selv skal betale prisen. mvh Veldig enig med deg. Jeg syns det vil vært kjempeegoistisk å ikke la faren, som bare feirer annenhver jul med datteren, få lov til å være sammen med henne noen timer i familieselskapet all den tid årsaken er mammaens manglende fleksibilitet. Jeg ville strevd vedlig dersom en ny samboer hadde ment for alvor at jeg skulle sende vekk poden alene på julaften! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Du forandrer begrunnelse nå. Tidligere var det fordi du syntes du hadde krav på å ha ham hjemme, og at det ikke kunne være så viktig for 12-åringen. Nå er det at han ikke vil dra pga at det blir for påtrengende. mvh Det er vel litt av alt! I tillegg er sa jeg at det var på grunn av babyen...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Du forandrer begrunnelse nå. Tidligere var det fordi du syntes du hadde krav på å ha ham hjemme, og at det ikke kunne være så viktig for 12-åringen. Nå er det at han ikke vil dra pga at det blir for påtrengende. mvh At det er viktig for 11-åringen å være sammen med pappaen sin er jo selvfølgelig sant! Men at hun synes det er helt ok å være der oppe aleine et par timer - det er jeg sikker på! I hvert fall hvis han da kommer opp og er sammen med henne der oppe en stund litt seinere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det vi lurer på nå er om hun drar opp dit når vi har spist, så kommer pappaen opp igjen rundt ni, og er der mens hun åpner pakker. Deretter drar de hjem igjen. Da får de jo litt tid der oppe sammen også... Ok jeg synes det høres ut som mye frem og tilbake men hvis det funker for dere så er jo det fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 For all del, vi deler meninger her:-) Jeg er ikke en sånn type menneske da! Jeg trives med å være hjemme og legge jenta mi klokken åtte hver dag, og har ikke andre steder jeg skulle ha vært. Dermed er det vanskelig, og ikke noe poeng i å venne henne til annet...! Men er du typen som er mye på farta og liker å være litt impulsiv, så er det selvfølgelig en fordel at barna venner seg til det! Egentlig er jeg ikke typen som er mye på farta, men jeg vil likevel at ungene mine skal kunne bli med bort på besøk osv. vi har aldri feiret bursdagene våre kl to-tre osv, for at vi skal få lagt oss til rett tid. Og det har gått bra det ) Men om du føler du ikke er velkommen der, så får du og babyen bli hjemme ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Om du er hans samboer og mor til hans yngste barn er du en del av familien. Du kan da ikke ta så mye plass. ;-) Og ikke babyen heller som du legger på et annet rom. Om du starter å øve på litt rutinebrudd allerede nå, vil både du og nurke takle det helt greit på juleaften. mvh Mye plass og mye plass... Til slutt er det fullt uansett! Det er klart hun kan avvennes med rutiner, men det passer oss ikke i det daglige livet vårt! Vi liker rutiner og er ikke impulsive mennesker som har mye fore på kveldene. I hvert fall ikke jeg. Jeg er et hjemmemenneske! Dermed venner vi jo babyen til rutiner også, og det passer oss meget godt:-) Det er jeg ikke villig til å forandre på bare for at det skal gå greit på julaften nei! Da sitter jeg mye heller aleine... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Ok jeg synes det høres ut som mye frem og tilbake men hvis det funker for dere så er jo det fint :-) Det sa gubben også;-) Vi får nå se, det blir nok jul i år også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det sa gubben også;-) Vi får nå se, det blir nok jul i år også! "Vi får nå se, det blir nok jul i år også!" Det gjør det nok ja! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg får frysninger av hele settinga, og kjenner at jeg ikke orker forholde meg til problemstillinga di - den minner for mye om min egen julekabal! Eneste jeg kan si er at jeg håper det løser seg på en måte dere alle kan leve med. Og så ser jeg fram til dette årets julehelvete mht planlegging og å skulle gjøre alle til lags. Oh, joy! Hehe. Gosh, så glad jeg er vi er en liten gammeldags kjernefamilie, uten særkullsbarn og vanskelige ekser! Kjenner snev av problemstillingen likevel, i form av besteforeldre og tanter som synes vi gjerne burde være hos dem! Men det kan overhodet ikke sammenlignes, alle respekterer vårt ønske om å feire julaften hjemme (dog er alle potensielle vertskap invitert). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har foreslått det også, men han synes ikke han kan gjøre det. Han har henne bare annenhver jul, og mener at han da ikke kan "sende henne avgårde". Jeg mener nå likevel at det må være bedre enn at hun skal sitte her og kjede seg men. Skal ikke være lett se... Det er du som gjør dette vanskelig ved å prioritere middagstid, sengetid og sted man legger babyen som viktigere enn alt annet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men det er nettopp det - han har det moro når han får være oppe! Mi bare gråter og klorer seg i kjakene og venter på puppen og senga. Og da er det ingen grunn til å holde henne oppe! Han drar i så fall herfra klokken ni, og er tilbake ca. elleve. Synes det bør være ok for alle parter jeg... Han har da ikke alltid vært tre år gammel Jeg synes faktisk du må leve med å være alene, all den tid du nekter å forandre noen rutiner. Men... Om du vil forsøke å overtale samboeren din, så må du forandre strategi. Du må tilby noe for datteren hans som er både koselig, underholdende og positivt i tiden etter at babyen har lagt seg. Noe som gjør at de to kan være sammen hele julaften. Aldri i livet om jeg hadde gitt slipp på sønnen min på julaften, spesielt om jeg bare hadde han annenhver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Mye plass og mye plass... Til slutt er det fullt uansett! Det er klart hun kan avvennes med rutiner, men det passer oss ikke i det daglige livet vårt! Vi liker rutiner og er ikke impulsive mennesker som har mye fore på kveldene. I hvert fall ikke jeg. Jeg er et hjemmemenneske! Dermed venner vi jo babyen til rutiner også, og det passer oss meget godt:-) Det er jeg ikke villig til å forandre på bare for at det skal gå greit på julaften nei! Da sitter jeg mye heller aleine... Men så sitt alene da. Og ikke klag. Det kan jo ikke betyr mye for deg å være sammen med samboeren din hele juleaften, når du ikke er villig til å legge to pinner i kors for en annen løsning. Det er da heller ikke snakk om å avskaffe rutiner. Det er bare snakk om å bygge inn et lite minstemål av fleksibilitet som ikke minst babyen vil ha godt av. Og selv om du ikke tror det nå, så vil denne mangelen på fleksibilitet bli et problem i alskens viktige anledninger helt til du velger å fire noen minutter. Himmelen ramler ikke ned om du ikke får fulgt rutinene dine til punkt og prikke hver bidige dag. Det er du som river himmelen ned. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Etter å ha lest nesten hele tråden, ville jeg definitivt valgt varianten med å spise middag sammen hjemme hos dere, og så sendt samboer og datra til familietragedie for pakkeåpning mens jeg la babyen og tylla i meg et glass vin eller to. Når de kommer tilbake er det voksentid, og datra skal i seng, så får dere to litt tid sammen. Jeg hadde nok valgt denne varianten med et påklistra smil, men ikke nødvendigvis vært superhappy sjøl. Å ta med babyen til familien er en variant jeg sannsynligvis hadde gått for med barn nr en, men ikke med nr to. Da var jeg 1) Drittlei av baby som sutra hele kvelden + dagen etter pga forstyrra søvnmønster og 2) Ikke så redd for å sette grenser for meg sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Legger stedattera seg så tidlig på julaften? Hun er 11 år. Synes det scenarioet ikke høres realistisk ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Han har da ikke alltid vært tre år gammel Jeg synes faktisk du må leve med å være alene, all den tid du nekter å forandre noen rutiner. Men... Om du vil forsøke å overtale samboeren din, så må du forandre strategi. Du må tilby noe for datteren hans som er både koselig, underholdende og positivt i tiden etter at babyen har lagt seg. Noe som gjør at de to kan være sammen hele julaften. Aldri i livet om jeg hadde gitt slipp på sønnen min på julaften, spesielt om jeg bare hadde han annenhver gang. ''Aldri i livet om jeg hadde gitt slipp på sønnen min på julaften, spesielt om jeg bare hadde han annenhver gang.'' Slik tenker jeg også. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Alene på jul??!! Nei, det hadde jeg syntes var fryktelig trist..... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.