Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Alene på jul??!! Nei, det hadde jeg syntes var fryktelig trist..... :0) ''Alene på jul'' Det heter ikke på jul, men på hjul! Alternativ i julen, om det er det man mener! ;P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Alene på jul'' Det heter ikke på jul, men på hjul! Alternativ i julen, om det er det man mener! ;P Blææhh.... ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Alene på jul'' Det heter ikke på jul, men på hjul! Alternativ i julen, om det er det man mener! ;P Men om man sier "aleine på hjulaften", da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men om man sier "aleine på hjulaften", da? Da vil jeg lure litt på hva slags feiring du har vært utpå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Blææhh.... ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 25 personer sammen på julaften!?! Trøste og bære, jeg er glad det ikke er meg. Det må da bli fullstendig kaos under pakkeåpningen, har dere noen som helst mulighet til å få med dere hva de andre får? Det må da gå an å splitte opp den gjengen på en eller annen måte? ''25 personer sammen på julaften!?! Trøste og bære, jeg er glad det ikke er meg.'' Kunne ikke sagt meg mer enig. Det må jo være ville helvete under pakkeåpninga?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Da vil jeg lure litt på hva slags feiring du har vært utpå! Jeg skal ikke ha unga den 24. i år, derfor føler jeg at det er på tide at jeg får innført mine egen tradisjoner. Derav hjulaften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna. Jeg ville som deg ønsket å skape egne juletradisjoner. Stedatteren din kan være med på å skape en fin jul hos dere. Ta henne med på baking og forberedelser, så får hun kose seg der hun har vært med på å pynte. Familien forøvrig kan hun besøke i romjula, eller ta grøten hos dem tidligere på dagen. Det var mine tanker da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg skal ikke ha unga den 24. i år, derfor føler jeg at det er på tide at jeg får innført mine egen tradisjoner. Derav hjulaften. Ok, du skal feire på hjul mao 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna. Jeg ville som deg ønsket å skape egne juletradisjoner. Stedatteren din kan være med på å skape en fin jul hos dere. Ta henne med på baking og forberedelser, så får hun kose seg der hun har vært med på å pynte. Familien forøvrig kan hun besøke i romjula, eller ta grøten hos dem tidligere på dagen. Det var mine tanker da Er det virkelig mange som spiser grøt tidligere på dagen? Hvordan orker dere middag da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dere burde bytte om på hvilket år dere har hans datter i julen da. Så ene året, når hans foreldre har besøk av den andre familien, er dere tre hjemme, og datteren hans hos moren sin. Neste året er dere alle fire hos hans familie når de ikke har den andre familien der. Sånn ville jeg gjort det da ) Hahaha, unnskyld at jeg ler! Har du noen gang forsøkt å få en vrang eks til å skulle forandre på familietradisjonsplaner eller bytte om for å få juleferinga "på stell"? Ikke det, nei? Det er en veldig god idé, sånn reint teoretisk, da. Men det var også kommunismen. Funka ikke så bra i praksis, bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna. Jeg ville som deg ønsket å skape egne juletradisjoner. Stedatteren din kan være med på å skape en fin jul hos dere. Ta henne med på baking og forberedelser, så får hun kose seg der hun har vært med på å pynte. Familien forøvrig kan hun besøke i romjula, eller ta grøten hos dem tidligere på dagen. Det var mine tanker da ''Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna.'' Det er vel ikke snakk om at hennes kjære ikke ønsker å feire julen med henne, akkurat. Han ønsker vel også å gjøre alle til lags, og kanskje særlig sin eldste datter, hvilket jeg har en viss forståelse for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ok, du skal feire på hjul mao Nettopp. Julefeiring holder jeg meg for god for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna.'' Det er vel ikke snakk om at hennes kjære ikke ønsker å feire julen med henne, akkurat. Han ønsker vel også å gjøre alle til lags, og kanskje særlig sin eldste datter, hvilket jeg har en viss forståelse for. Det må kunne gå an å gjøre eldstedatra til lags uten at samboeren skal sitte igjen og føle at løsninga er den dårligste for henne, i det minste. Jeg hadde mitt livs kjipeste julefeiring i fjor, mye som følge av at kjæresten min skulle please datra si. Det må være mulig å finne en løsning som alle kan leve med, selv om jeg er enig at julefeiring primært er for unger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hahaha, unnskyld at jeg ler! Har du noen gang forsøkt å få en vrang eks til å skulle forandre på familietradisjonsplaner eller bytte om for å få juleferinga "på stell"? Ikke det, nei? Det er en veldig god idé, sånn reint teoretisk, da. Men det var også kommunismen. Funka ikke så bra i praksis, bare. Samarbeid har funka bra i min familie, men kanskje ikke hos alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det må kunne gå an å gjøre eldstedatra til lags uten at samboeren skal sitte igjen og føle at løsninga er den dårligste for henne, i det minste. Jeg hadde mitt livs kjipeste julefeiring i fjor, mye som følge av at kjæresten min skulle please datra si. Det må være mulig å finne en løsning som alle kan leve med, selv om jeg er enig at julefeiring primært er for unger. Men tross alt er det viktigere at barna har det bra julaften enn at de voksne får en løsning "de kan leve med". Det finnes så mange andre dager og kvelder de voksne kan hygge seg vel så mye - dumt om de voksne skal gjøre julaften til en symbolsak på egne vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Er det virkelig mange som spiser grøt tidligere på dagen? Hvordan orker dere middag da? Vi pleier å spise grøten kl 1200, så tar vi middagen ca 1800-1900. Det er en tradisjon jeg er flyttet til. Hjemme spiste vi aldri grøt i jula. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men tross alt er det viktigere at barna har det bra julaften enn at de voksne får en løsning "de kan leve med". Det finnes så mange andre dager og kvelder de voksne kan hygge seg vel så mye - dumt om de voksne skal gjøre julaften til en symbolsak på egne vegne. Selvfølgelig. Men i dette tilfellet får ikke datra noen dårlig julaften av at de spiser middag hjemme sammen med "kjernefamilien". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Jeg ville blitt veldig skuffet om min kjære ønsket å feire julen uten meg og ett av barna.'' Det er vel ikke snakk om at hennes kjære ikke ønsker å feire julen med henne, akkurat. Han ønsker vel også å gjøre alle til lags, og kanskje særlig sin eldste datter, hvilket jeg har en viss forståelse for. Ja, jeg skjønner det, men det er ikke alltid en kan gjøre alle til lags. Jula er for mange tid sammen med familien, og julaften er høydepunktet. Jeg skjønner i allefall trådstarter når hun sier hun vil skape jueltradisjoner for seg og sine der alle er samlet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Samarbeid har funka bra i min familie, men kanskje ikke hos alle. Nei, det kan du bite deg i nesa på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.