PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Ordeling '' jeg synes dette ordet er rart jeg......... burde det ikke vært en d til? det er jo ''ord deling'' egentlig. Jeg er ingen god skriver, så jeg spør bare, og jeg spør tilfeldigvis deg Du har selvfølgelig helt rett. Det er sammensatt av ordene 'ord' og 'deling'. Det er derfor jeg synes det er enklere å holde tunga rett i kjeften på engelsk der de ikke sauser sammen ordene så mye. ;-) Jeg kan tydeligvis mer _om_ orddeling enn om å stave det riktig på første forsøk. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''Ordeling '' jeg synes dette ordet er rart jeg......... burde det ikke vært en d til? det er jo ''ord deling'' egentlig. Jeg er ingen god skriver, så jeg spør bare, og jeg spør tilfeldigvis deg Jo - du har helt rett, det riktige er å orddeling... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 5års-jubileum ville jeg skrevet da. Det er i hvert fall feil:-) 5-årsjubileum, tenker jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ''''5 års jubileum?'''' Nope, feil orddeling... ''''5-års-jubileum?'''' Nei ''''5 årsjubileum?'''' Nei, dette betyr jo strengt tatt 5 stk 1-årsjubileer:-) ''''5 års-jubileum? Jeg stemmer for denne! Hva mener dere?'''' Feil orddeling i denne også... Derimot: 5-årsjubileum er riktig, hvis du da ikke skriver tallet med bokstaver, da blir det femårsjubileum... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 FemÅrsJubileum 5-årsjubileum er da heller ikke så vanskelig å lese. Mange blir langt mer distraherte av feil orderling. mvh ''''orderling.'''' Hva er nå det da? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du har selvfølgelig helt rett. Det er sammensatt av ordene 'ord' og 'deling'. Det er derfor jeg synes det er enklere å holde tunga rett i kjeften på engelsk der de ikke sauser sammen ordene så mye. ;-) Jeg kan tydeligvis mer _om_ orddeling enn om å stave det riktig på første forsøk. ;-) mvh Jaja, da hadde jeg riktig tanke her da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er i hvert fall feil:-) 5-årsjubileum, tenker jeg... *hjelpes* jeg tro aldri jeg skal annonsere noe slikt jubileum haha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du hoppet over 5-års jubileum! Det ville jeg valgt... Er jeg helt på jordet da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ordeling = treskjæring? ) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du hoppet over 5-års jubileum! Det ville jeg valgt... Er jeg helt på jordet da? Ja. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du hoppet over 5-års jubileum! Det ville jeg valgt... Er jeg helt på jordet da? Feil orddeling igjen:-) årsjubileum er ett ord, bruker man bokstaver er det fortsatt bare ett ord, bruker man tall skal det være bindestrek mellom tallet og ordet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg klarer ikke dy meg, du formelig ber om det.... ) Det heter rettskrivning, ikke rett-skrivning. Bortsett fra det ville jeg gått for samme alternativ som gadus under her. ''Jeg klarer ikke dy meg, du formelig ber om det.... ) Det heter rettskrivning, ikke rett-skrivning.'' ;-) Men overskriften illustrerer jo godt minnahs dilemma om plassering av bindestreken! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Om du gjerne vil ha med tallet 5 ville jeg absolutt skrevet "5-årsjubileum". Enig med deg, både i hovedløsningen og alternativ løsning:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Feil orddeling igjen:-) årsjubileum er ett ord, bruker man bokstaver er det fortsatt bare ett ord, bruker man tall skal det være bindestrek mellom tallet og ordet... Urgh, du har rett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja. ;-) mvh Ja ja, feil igjen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ordeling = treskjæring? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ordeling = treskjæring? ) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det riktige er 5-årsjubileum. Alternativt kan du skrive femårsjubileum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Femårsjubileum. Eller 5-årsjubileum. Er jeg ganske sikker på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Femårsjubileum. Eller 5-årsjubileum. Er jeg ganske sikker på. Det ser veldig riktig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.