caprice Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Trygg Trafikk anbefaler at barn ikke slippes alene ut i trafikken med sykkel før de er 10-12 år fordi de først da er modne nok til å håndtere trafikken på sykkelsetet. Selvsagt er det forskjell på barn, og datteren vår på 8 tilhører nok den "sløve" typen når det gjelder oppmerksomhet i trafikken. Aldri i livet om hun slippes alene ut (eller med venner) i trafikken uten voksne ennå. Men hva #¤)(#¤/(/& skal vi si til henne når skolevenninner (noen bare i 2. klasse) kommer syklende til henne og lurer på om hun vil være med? Til opplysning så bor vi i Oslo - på et sånn passe trafikkert sted... Hva gjør dere andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sykkelbarn Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Oslo - aldri i verden om min åtteåring fikk sykle i trafikken der. Ok - mulig jeg er litt bygdetullete redd Oslo og ser for meg mer trafikk enn det som er reelt nå men... Jeg ville _kanskje_ latt min sykle alene her vi bor hvis det kun er på gangveien. Men helst ikke før h*n er ni-ti ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Slik vi bor til, så har jeg ikke noen problemer med å la ungene sykle rundt alene. De har gjort det i 2 år nå. De går i 2. og 4. klasse. Jeg tror man må vurdere både omgivelsene og barna. Og så må man sakte slippe opp litt og litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Guttungen har fått sykle til kamerater fra han var 8 år. Vi bor i 30-sone med fartshumper. Han har kompiser som sykler opp til 5-6 km på sykkelsti og vei med 30-sone for å komme til oss. De har ikke lov til å sykle til og fra skolen før de går i 5.klasse 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Oslo - aldri i verden om min åtteåring fikk sykle i trafikken der. Ok - mulig jeg er litt bygdetullete redd Oslo og ser for meg mer trafikk enn det som er reelt nå men... Jeg ville _kanskje_ latt min sykle alene her vi bor hvis det kun er på gangveien. Men helst ikke før h*n er ni-ti ihvertfall. Vi bor i Oslo. Mine på 7 og 9 har syklet til venner i ett og to år nå, alene. Det er lite trafikk her vi bor, masse bilfrie tur-og sykkelveier. så det kommer helt an på hvor i Oslo man bor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Guttungen på 8 får sykle til kamerater og til fotballbanen her. Det er et stykke, men stort sett helt bilfritt. Jeg vil ikke slippe ham ut i noen trafikk å snakke om foreløpig (han kan være litt distré av seg), så enkelte områder er off limits på sykkel. Noen venner må han altså gå til, fordi det er for mye trafikk. Det har ikke vært noe problem ennå, jeg sier bare at han ikke er gammel nok til å håndtere masse biler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Min 12-åring har fremdeles ikke tenkt tenkt tanken at han skal sykle i trafikken. Dessuten så står det i skolereglementet at ingen får sykle til skolen så han er ikke vant med at unger sykler i trafikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Oslo - aldri i verden om min åtteåring fikk sykle i trafikken der. Ok - mulig jeg er litt bygdetullete redd Oslo og ser for meg mer trafikk enn det som er reelt nå men... Jeg ville _kanskje_ latt min sykle alene her vi bor hvis det kun er på gangveien. Men helst ikke før h*n er ni-ti ihvertfall. Nei, du er ingen bygdetulling for det. Jeg er helt enig med deg og min er 12 år. Jeg t 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Min på 11+ sykler nå til og fra den ukentlige musikktimen, fordi den begynner lenge før jeg er hjemme fra jobb. Men det er gjennom veier i 30-sone. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.