Gjest synging på skolen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvilke sanger bør 1. klassingene lære, mener dere? Min gutt, som nå har begynt i 1. klasse synger nesten ikke. Trodde de gjorde det på skolen. Snart foreldremøte, så kanskje noen tips til sanger...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Min gutt i samme trinn synger ikke han heller. Tror ikke han bryr seg så mye om sang og ikke husker det når de har lært en ny :-) Søskenbarnet i samme klasse synger mye mer fra skolen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tja.... det viktigste er vel at de synger. Hvilke sanger bør vel være avhengig av hva de jobber med, lokale tradisjoner, lærerens og elevenes preferanser m.m. Men jeg synes absolutt læreren bør begrunne hvorfor de velger å IKKE synge. Det er bra for kropp og sjel og humør og leseferdighet, samhørighet og fellesskap, og kan enkelt kobles til alle fag, f.eks. gjennom boka Syng og lær. Kanskje en sang på foreldremøtet ville gjøre susen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Datteren min går i første og synger mye. Og stadig forteller hun om nye sanger de har lært. Vennninnen sier de aldri synger i klassen. De går i samme klasse.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 I 1.klassen til jenta mi synger de masse, tror hun har kommet hjem med 8-10 nye sanger siden de begynte. Vi har også et kjempeprosjekt i kulturskolen der alle 5-åringene i bhg og 1.klassingene danner et stort kor og lærer de samme sangene (hefte + cd). Da har alle samme repertoar! Kjempekjekt for de nye 1.klassingene til høsten når de kommer fra mange forskjellige barnehager. Det finnes massevis av hefter med cd til som læreren kan bruke så det er ingen unnskyldning så sant h*n kan betjene en cd-spiller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Skolebarna mine har sunget veldig mye fra de begynte på skolen. De synger veldig mange forskjellige sanger, og lager gjerne sanger selv også. Det kan jo tenkes at de synger på skolen, men at sønnen din ikke er så glad i å synge? Ta det opp på foreldremøtet som en høflig forespørsel. Får du til svar at de ikke synger, så spør om de kan gjøre det. Det fremmer læring og sosialt samspill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 I klassen til våre unger har de brukt en del fra "Jonas skolegutt". Veldig morsom plate om Jonas som snart skal begynne på skolen, og sanger om oppstarten på skolen. Bl.a. "abc-sangen" og "vi er apekatter" Den kan du låne på biblioteket. De synger mye på vår skole. De har bl.a. felles sangstund i amfiet hver fredag )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Førsteklassingen kommer hjem hver uke med ny sang som skal læres. De synger masse på skolen. :-) Hva synger de da....Det er jaffall en sang som handler om hver måned. Lurer på om det ikke er Alv Prøysen? Og så synger de høstsanger generelt, akkurat nå en potetsang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Førsteklassingen kommer hjem hver uke med ny sang som skal læres. De synger masse på skolen. :-) Hva synger de da....Det er jaffall en sang som handler om hver måned. Lurer på om det ikke er Alv Prøysen? Og så synger de høstsanger generelt, akkurat nå en potetsang. Samme hva du heter, spiser du poteter. Og nå kan du bukke, ryggen din å plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke. Nå har vi poteter hele året rundt! ) Den har de i barnehagen til lillesøster .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Samme hva du heter, spiser du poteter. Og nå kan du bukke, ryggen din å plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke. Nå har vi poteter hele året rundt! ) Den har de i barnehagen til lillesøster .... Den var det ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Samme hva du heter, spiser du poteter. Og nå kan du bukke, ryggen din å plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke. Nå har vi poteter hele året rundt! ) Den har de i barnehagen til lillesøster .... Jeg kunne bare de fire første linjene, og etter det mente jeg bestemt et øyeblikk at det var noe med at "sauene de springer, bjellene de klinger osv.".. men innså etterhvert at det neppe var samme sangen....*s* God natt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg kunne bare de fire første linjene, og etter det mente jeg bestemt et øyeblikk at det var noe med at "sauene de springer, bjellene de klinger osv.".. men innså etterhvert at det neppe var samme sangen....*s* God natt:-) *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg kunne bare de fire første linjene, og etter det mente jeg bestemt et øyeblikk at det var noe med at "sauene de springer, bjellene de klinger osv.".. men innså etterhvert at det neppe var samme sangen....*s* God natt:-) Å, jeg vet en seter av Margrethe Munthe. Geiter, ikke sauer. http://dikt.org/Geiterams Alle melodiene til Prøysen i "Året rundt" er "stjålet" fra andre sanger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Å, jeg vet en seter av Margrethe Munthe. Geiter, ikke sauer. http://dikt.org/Geiterams Alle melodiene til Prøysen i "Året rundt" er "stjålet" fra andre sanger. Så ikke engang sauene var riktig :-( I min barndom var det mange sanger med geitekillinger og geitebukker og sauer og hester og Blåmann og Blakken og alle de andre vennene. Nå skal jeg konsentrere meg om noe jeg kan litt mer om tror jeg...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.