Sofies mamma Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 takk for svar! Han vil selvsagt ha en gullbelagt en, men det kan jo tenkes jeg får overtalt han til en i sølv. Det som er litt artig er jo at han spiller kornett på aspiranten, men har bestemt seg for trompet. Og han veit forskjellen! Jeg er helt enig med han; trompet er tingen! Man begynner gjerne på kornett for å få riktig munnstilling, som er helt avgjørende for å bli god. Trompeten er lenger og for barnearmer skjer det gjerne at de ikke orker å holde trompeten rett, det er enklere med kornett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er helt enig med han; trompet er tingen! Man begynner gjerne på kornett for å få riktig munnstilling, som er helt avgjørende for å bli god. Trompeten er lenger og for barnearmer skjer det gjerne at de ikke orker å holde trompeten rett, det er enklere med kornett. Det er jo litt annerledes klang i en kornett også da. Det er jo ikke bare en "liksom-trompet" for barn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er jo litt annerledes klang i en kornett også da. Det er jo ikke bare en "liksom-trompet" for barn... Nei, det er selvsagt ikke en liksomtrompet. Kornett er jo et eget instrument, på lik linje med alle andre instrumenter. Men det er svært få som satser som går for kornett, dersom de ikke har brass-bakgrunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.