Snikkersen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Leksene skal gjøres som lærerne sier. Hvis du er uening så må du selv ta opp dette med lærer og ikke motarbeide lærer med å si noe annet til barnet ditt. Lekser skal også prioriteres før fritidsaktiviteter, så hvis det er et problem med å rekke alt så må det kuttes ned på ting som ikke har med skole å gjøre. Jeg er også uenig med deg. Ja, skolen er viktig. Lekser er ....ikke så viktig. Ikke det at ikke vi følger opp dette hjemme! Nei, her jobber vi med lekser og bruker ganske mye tid på det. Vi gjør det ordentlig også. Men at leksene ALLTID kommer først, er jeg ikke enig med deg i. Hos oss går ungene i korpset. Dette er et eksempel på en svært lærerik aktivitet. Det er forsket på at unger som går i korpset klarer seg bedre på skolen, bla i matematikk. Musikk er utviklende for hjernen. Derfor mener jeg det er svært viktig at ungene får et positivt korpsliv, og at de får vært med på det korpset arrangerer av diverse ting. Vi prøver selvsagt å få gjort unna alle lekser først. Og det har knapt nok skjedd at ungene ikke har gjort leksene pga fritidsaktiviteter. Men det er av og til travelt, og skulle jeg sette disse tingene opp mot hverandre så vet jeg ikke helt. Kanskje ville jeg latt dem utsette leksene en dag pga et korpsarrangement. Dette er kun et eksemple; det samme gjelder helt sikkert andre fritidsaktiviteter. fritidsaktiviteter ER viktige. Hvem ønsker at ungene skal slutte på disse? Meningsfull fritid er faktisk veldig forebyggende også. At barnet skulle gjøre denne leksen om igjen hadde jeg aldri tolerert! Hun går i fjerde klasse! Makan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det eneste jeg synes du gjorde litt feil her er at du lot barnet være budbringer. du burde heller ringt til læreren selv og forklart situasjonen. Jeg synes ikke barnet skal gjøre dette om igjen, det høres helt sykt ut. Vil bare gjøre unger skoletrøtte tidlig, denne læreren her. Det må jo være et visst poeng med leksene også...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Med din holdning til skolen så er Du med på å skape dårlige assosiasjoner til skolen for ditt barn. Unger merker dine holdninger selvom du ikke sier noe negativt. Dette gjør at barna blir skolelei og gjør det enda dårligere i skolemiljøet på sikt. Men du er med på å støtte dette dessverre. Ikke rart at det finnes mange droppere ut av skolen i ungdomskoletrinnet... Amen. Så det er aldri skolen som gjør feil....? Enig mht det du sier ang holdninger. Selv har jeg postiv holdning til mine barns skole. Fornøyd med læreren og alt. Men når det ikke fungerer må det være lov til å være kritisk. Ikke overfor ungene, selvsagt, men her på dol er jo ikke barna? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Leksene skal gjøres som lærerne sier. Hvis du er uening så må du selv ta opp dette med lærer og ikke motarbeide lærer med å si noe annet til barnet ditt. Lekser skal også prioriteres før fritidsaktiviteter, så hvis det er et problem med å rekke alt så må det kuttes ned på ting som ikke har med skole å gjøre. Jeg er ikke enig i dette konkrete tilfellet. Når lærerne deler ut underlaget for leksene for sent, får de godta at forsinkelsen forplanter seg videre. Å gjøre flere timers arbeid på nytt, er bare demotiverende. Det tror jeg de fleste lærere egentlig forstår. Når man som foreldre forsøker å finne en balanse mellom lekser og fritidsaktiviteter, kan man ikke ta høyde for at ting skal gjøres to ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berld Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Leksene skal gjøres som lærerne sier. Hvis du er uening så må du selv ta opp dette med lærer og ikke motarbeide lærer med å si noe annet til barnet ditt. Lekser skal også prioriteres før fritidsaktiviteter, så hvis det er et problem med å rekke alt så må det kuttes ned på ting som ikke har med skole å gjøre. Å tvinge et barn til å sitte mere enn en time med lekser etter flere timers stillesitting på skolen er mishandling. Barn har behov for fri lek og være med på ting de synes er gøy. Dessuten blir barnm bare dummere og dummere ved å sitte for lenge med lekser også når de ikke vil og ikke minst veldig leie. Det hjelper ikke å kjøre de beinhardt nå om de nekter å gjøre særlig lekser i ungdomsskolen. La barn være barn så kommer kunnskapstørsten av deg selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.