Gå til innhold

Får utselett av smokk

Gjest Smokkeline

Anbefalte innlegg

Gjest Smokkeline

Jeg oppdaget at småen plutselig fikk utslett av smokker med farge da hun var rundt 7 mnd. Nå er hun 11 mnd og det virker som om hun også har begynt å få utslett av de som er blank.. Hun får røde flak, ikke prikker der hvor smokke har vært. Ikke helt inntil leppene, men litt bortenfor munnvikene.

Kan det være et middel som er i plasten som hun ikke tåler? Går det ann å kjøpe smokker som ikke lages av det samme?

Pleier å kjøpe de på dagligvarebutikk eller apotek. Er lettere å få tak i de blanke på apoteket.

Håper noen har noen råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes smokker som har bare en kant rundt skjoldet og ikke tette skjold.

På den annen side er det kanskje en fin anledning til å slutte med hele smokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smokkeline

Det finnes smokker som har bare en kant rundt skjoldet og ikke tette skjold.

På den annen side er det kanskje en fin anledning til å slutte med hele smokken?

Nei, ikke enda. De er jo så søt med smokk :) Hvor får man kjøpt dem du mener da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Nei, ikke enda. De er jo så søt med smokk :) Hvor får man kjøpt dem du mener da?

Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut.

Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, har ikke hatt smokkebarn på 7 år, men jeg ser dem rett som det er. Apoteket kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut.

Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken.

Hilsen

Nå skrev ikke trådstarter noe om at datteren sutter på smokken konstant.

Selv om jeg også har store barn nå, forstår jeg godt at man ikke har lyst til å ta smokken fra en på under et år, som kanskje bruker den for å roe seg når det er sovetid. Det er god tid til avvenning før det blir språkproblemer utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mandolina

Nå skrev ikke trådstarter noe om at datteren sutter på smokken konstant.

Selv om jeg også har store barn nå, forstår jeg godt at man ikke har lyst til å ta smokken fra en på under et år, som kanskje bruker den for å roe seg når det er sovetid. Det er god tid til avvenning før det blir språkproblemer utav det.

Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)"

Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten.

Mulig jeg misforsto ;-)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)"

Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten.

Mulig jeg misforsto ;-)

Hilsen

Alt i orden. Jeg aner ikke omfanget av smokkebruken, syntes bare hun fikk litt ensidig negative svar. Sånn "DOL-barn skal slutte med bleier og smokk og snakke rent ved 12 mnd." :-))

Ellers er jeg helt enig med deg i at "store" barn som konstant går rundt og prater med smokk i munnen, er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen

Språkproblemer er vel ikke akkurat aktuelt hos en på syv måneder...? Dessuten er det også forskjell på å bruke smokken som trøst ved sengetid til en på halvannet år og på en treåring som konstant går med smokken i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Språkproblemer er vel ikke akkurat aktuelt hos en på syv måneder...? Dessuten er det også forskjell på å bruke smokken som trøst ved sengetid til en på halvannet år og på en treåring som konstant går med smokken i munnen.

Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Barnet er 11 måneder.

Mulig jeg misforsto ;-)

Barnebarnet mitt begynte å snakke før h*n var 9 måneder, nå er h*n 15 måneder og snakker i ett sett, vi fører lange samtaler gjennom web-kameraet, det er riktig nok ikke alt jeg forstår, men h*n forstår mye av det jeg sier.

Hadde h*n sittet med smokk i munnen og bare sett inn i web-kameraet, så ble det ikke mye til prating.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Barnet er 11 måneder.

Mulig jeg misforsto ;-)

Barnebarnet mitt begynte å snakke før h*n var 9 måneder, nå er h*n 15 måneder og snakker i ett sett, vi fører lange samtaler gjennom web-kameraet, det er riktig nok ikke alt jeg forstår, men h*n forstår mye av det jeg sier.

Hadde h*n sittet med smokk i munnen og bare sett inn i web-kameraet, så ble det ikke mye til prating.

Hilsen

Jeg vet ikke om du misforstod, men barn som bruker smokk kan jo være så mangt. Jeg tviler på at barn som sutter litt på smokken ved sengetid snakker senere enn andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smokkeline

Hilsen

Bruker den bare når hun sover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smokkeline

Alt i orden. Jeg aner ikke omfanget av smokkebruken, syntes bare hun fikk litt ensidig negative svar. Sånn "DOL-barn skal slutte med bleier og smokk og snakke rent ved 12 mnd." :-))

Ellers er jeg helt enig med deg i at "store" barn som konstant går rundt og prater med smokk i munnen, er en uting.

Hun bruker smokk om natten og om dagen når hun sover. Hun går ikke rundt med smokk hele dagen.

Så fikk vi oppklart det :)

At det er søtt med smokk, var ment som at det er søtt når de ligger i sengen å sutter på den og når hun får den når vi har kveldskos før hun legger seg. Hun siger skikkelig sammen og suttet som bare det, et tegn på at hun er trøtt. Smokken roer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mandolina

Jeg vet ikke om du misforstod, men barn som bruker smokk kan jo være så mangt. Jeg tviler på at barn som sutter litt på smokken ved sengetid snakker senere enn andre barn.

Det er sikkert riktig.

Hilsen .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille snuppa får også slik om hun går for mye med smokken!

Tror det er pga at det er vått og klamt under smokken.

Nå har hun kun smokken i bilen, og i sengen. Og da forsvinner det.

Så mitt råd til deg er å begrense bruken av smokk.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smokkeline

Lille snuppa får også slik om hun går for mye med smokken!

Tror det er pga at det er vått og klamt under smokken.

Nå har hun kun smokken i bilen, og i sengen. Og da forsvinner det.

Så mitt råd til deg er å begrense bruken av smokk.

:0)

Hun har bare smokk om natten og når hun sover på dagtid. Så den er ikke mye brukt.. Hun går ikke rundt med den i tide og u tide for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsta her får i perioder også et slags utslett av tutten. Kanskje ikke samme typen utslett som hos dere, men "løsningen" her er faktisk todelt:

* vi koker alle tutter minst en gang per dag.

* vi begrenser tuttbruken til i senga og litt i bilen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...