Gjest Smokkeline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg oppdaget at småen plutselig fikk utslett av smokker med farge da hun var rundt 7 mnd. Nå er hun 11 mnd og det virker som om hun også har begynt å få utslett av de som er blank.. Hun får røde flak, ikke prikker der hvor smokke har vært. Ikke helt inntil leppene, men litt bortenfor munnvikene. Kan det være et middel som er i plasten som hun ikke tåler? Går det ann å kjøpe smokker som ikke lages av det samme? Pleier å kjøpe de på dagligvarebutikk eller apotek. Er lettere å få tak i de blanke på apoteket. Håper noen har noen råd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det finnes smokker som har bare en kant rundt skjoldet og ikke tette skjold. På den annen side er det kanskje en fin anledning til å slutte med hele smokken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokkeline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det finnes smokker som har bare en kant rundt skjoldet og ikke tette skjold. På den annen side er det kanskje en fin anledning til å slutte med hele smokken? Nei, ikke enda. De er jo så søt med smokk Hvor får man kjøpt dem du mener da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nei, ikke enda. De er jo så søt med smokk Hvor får man kjøpt dem du mener da? Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut. Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nei, ikke enda. De er jo så søt med smokk Hvor får man kjøpt dem du mener da? Aner ikke, har ikke hatt smokkebarn på 7 år, men jeg ser dem rett som det er. Apoteket kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut. Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken. Hilsen Nå skrev ikke trådstarter noe om at datteren sutter på smokken konstant. Selv om jeg også har store barn nå, forstår jeg godt at man ikke har lyst til å ta smokken fra en på under et år, som kanskje bruker den for å roe seg når det er sovetid. Det er god tid til avvenning før det blir språkproblemer utav det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå skrev ikke trådstarter noe om at datteren sutter på smokken konstant. Selv om jeg også har store barn nå, forstår jeg godt at man ikke har lyst til å ta smokken fra en på under et år, som kanskje bruker den for å roe seg når det er sovetid. Det er god tid til avvenning før det blir språkproblemer utav det. Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten. Mulig jeg misforsto ;-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten. Mulig jeg misforsto ;-) Hilsen Alt i orden. Jeg aner ikke omfanget av smokkebruken, syntes bare hun fikk litt ensidig negative svar. Sånn "DOL-barn skal slutte med bleier og smokk og snakke rent ved 12 mnd." :-)) Ellers er jeg helt enig med deg i at "store" barn som konstant går rundt og prater med smokk i munnen, er en uting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut. Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken. Hilsen Språkproblemer er vel ikke akkurat aktuelt hos en på syv måneder...? Dessuten er det også forskjell på å bruke smokken som trøst ved sengetid til en på halvannet år og på en treåring som konstant går med smokken i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Språkproblemer er vel ikke akkurat aktuelt hos en på syv måneder...? Dessuten er det også forskjell på å bruke smokken som trøst ved sengetid til en på halvannet år og på en treåring som konstant går med smokken i munnen. Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Barnet er 11 måneder. Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten. Mulig jeg misforsto ;-) Barnebarnet mitt begynte å snakke før h*n var 9 måneder, nå er h*n 15 måneder og snakker i ett sett, vi fører lange samtaler gjennom web-kameraet, det er riktig nok ikke alt jeg forstår, men h*n forstår mye av det jeg sier. Hadde h*n sittet med smokk i munnen og bare sett inn i web-kameraet, så ble det ikke mye til prating. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trådstarter skrev: "De er jo så søt med smokk :)" Barnet er 11 måneder. Og det tolket jeg slik at barnet bruker smokken også på dagtid, ikke bare for å roe seg til natten. Mulig jeg misforsto ;-) Barnebarnet mitt begynte å snakke før h*n var 9 måneder, nå er h*n 15 måneder og snakker i ett sett, vi fører lange samtaler gjennom web-kameraet, det er riktig nok ikke alt jeg forstår, men h*n forstår mye av det jeg sier. Hadde h*n sittet med smokk i munnen og bare sett inn i web-kameraet, så ble det ikke mye til prating. Hilsen Jeg vet ikke om du misforstod, men barn som bruker smokk kan jo være så mangt. Jeg tviler på at barn som sutter litt på smokken ved sengetid snakker senere enn andre barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokkeline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er et spørsmål om hva man liker og ikke liker, jeg synes ikke at barn, som alltid har smokk i munnen ser noe særlig søte ut. Barn som ikke bruker smokk lærer å snakke fortere enn de som hele tiden er hemmet av denne suttingen på smokken. Hilsen Bruker den bare når hun sover.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokkeline Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Alt i orden. Jeg aner ikke omfanget av smokkebruken, syntes bare hun fikk litt ensidig negative svar. Sånn "DOL-barn skal slutte med bleier og smokk og snakke rent ved 12 mnd." :-)) Ellers er jeg helt enig med deg i at "store" barn som konstant går rundt og prater med smokk i munnen, er en uting. Hun bruker smokk om natten og om dagen når hun sover. Hun går ikke rundt med smokk hele dagen. Så fikk vi oppklart det At det er søtt med smokk, var ment som at det er søtt når de ligger i sengen å sutter på den og når hun får den når vi har kveldskos før hun legger seg. Hun siger skikkelig sammen og suttet som bare det, et tegn på at hun er trøtt. Smokken roer henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg vet ikke om du misforstod, men barn som bruker smokk kan jo være så mangt. Jeg tviler på at barn som sutter litt på smokken ved sengetid snakker senere enn andre barn. Det er sikkert riktig. Hilsen .-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Bruker den bare når hun sover.. Da er det problem jo eliminert. Hilsen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg anbefaler også de som bare har en "ramme" rundt istedet for et tett skjold, tror det er mam sine og de pleier jeg å kjøpe på f.eks ica el ultra. De gir luft til huden og gjør at det ikke blir så tett og fuktig over lang tid. http://www.bambino-mam.se/no/bambinomam/show.php?id=26393 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Lille snuppa får også slik om hun går for mye med smokken! Tror det er pga at det er vått og klamt under smokken. Nå har hun kun smokken i bilen, og i sengen. Og da forsvinner det. Så mitt råd til deg er å begrense bruken av smokk. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokkeline Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Lille snuppa får også slik om hun går for mye med smokken! Tror det er pga at det er vått og klamt under smokken. Nå har hun kun smokken i bilen, og i sengen. Og da forsvinner det. Så mitt råd til deg er å begrense bruken av smokk. :0) Hun har bare smokk om natten og når hun sover på dagtid. Så den er ikke mye brukt.. Hun går ikke rundt med den i tide og u tide for å si det slik... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokkeline Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg anbefaler også de som bare har en "ramme" rundt istedet for et tett skjold, tror det er mam sine og de pleier jeg å kjøpe på f.eks ica el ultra. De gir luft til huden og gjør at det ikke blir så tett og fuktig over lang tid. http://www.bambino-mam.se/no/bambinomam/show.php?id=26393 Vi bruker den sorten her også.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Minsta her får i perioder også et slags utslett av tutten. Kanskje ikke samme typen utslett som hos dere, men "løsningen" her er faktisk todelt: * vi koker alle tutter minst en gang per dag. * vi begrenser tuttbruken til i senga og litt i bilen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.