margerita1365380476 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen fortalte meg i dag at kontantstøtteordningen skal bli opphørt fra januar 2009. Jeg har ikke fått med meg dette, stemmer det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontant takk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Håper inderlig at det ikke stemmer!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare å lese dagens avismeldinger Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/07/549441.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det kom dessverre svart på hvitt i dag at kontantstøtten ikke blir fjernet, slik regjeringen lovet. Dessverre videreføres ordningen et år til. Ikke snakk om at jeg stemmer Jens en gang til, makan til dårlig politikk. Da senker de selvsagt ikke barnehageprisene heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lettet i dag Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det kom dessverre svart på hvitt i dag at kontantstøtten ikke blir fjernet, slik regjeringen lovet. Dessverre videreføres ordningen et år til. Ikke snakk om at jeg stemmer Jens en gang til, makan til dårlig politikk. Da senker de selvsagt ikke barnehageprisene heller. Og jeg ble overlykkelig for at kontantstøtten består! Vi har tvillinger, og fikk IKKE barnehageplass i høst. Eneste muligheten er at jeg er hjemme med dem, og det har jeg muligheten til med kontantstøtte. Vi bor i en arbeiderpartistyrt kommune, og 130 barn fikk ikke barnehageplass i høst. Vet jammen ikke hva jeg skulle gjort hvis kontantstøtten hadde blitt fjernet fra januar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nei, det stemmer ikke! Heldigvis :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Og jeg ble overlykkelig for at kontantstøtten består! Vi har tvillinger, og fikk IKKE barnehageplass i høst. Eneste muligheten er at jeg er hjemme med dem, og det har jeg muligheten til med kontantstøtte. Vi bor i en arbeiderpartistyrt kommune, og 130 barn fikk ikke barnehageplass i høst. Vet jammen ikke hva jeg skulle gjort hvis kontantstøtten hadde blitt fjernet fra januar. Jeg skjnner deg veldig godt og enkelte andre enkelttilfeller. Men politisk synes jeg dette er veldig dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lettet i dag Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg skjnner deg veldig godt og enkelte andre enkelttilfeller. Men politisk synes jeg dette er veldig dårlig. Husker hun nye ministeren sa da hun tok over, at hun skulle følge Soria-Moria... Og den sier at kontantstøtten skulle fjernes når full barnehagedekning var nådd, og det har de desverre ikke greid enda. Så på en måte holder de det de lovte med kontantstøtten, det er løfte om full barnehagedekning de ikke har greid holde. Godt du forstår at jeg er glad da;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Husker hun nye ministeren sa da hun tok over, at hun skulle følge Soria-Moria... Og den sier at kontantstøtten skulle fjernes når full barnehagedekning var nådd, og det har de desverre ikke greid enda. Så på en måte holder de det de lovte med kontantstøtten, det er løfte om full barnehagedekning de ikke har greid holde. Godt du forstår at jeg er glad da;o) Neida, de har ryggdekning for det. Men jeg synes det er dårlig politikk å ha kontantstøtte. Hadde jeg vært i ditt sted nå så hadde jeg selvsagt vært glad for det. Det hjelper godt på økonomien når du er hjemme med to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bra at det finnes valg! Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Neida, de har ryggdekning for det. Men jeg synes det er dårlig politikk å ha kontantstøtte. Hadde jeg vært i ditt sted nå så hadde jeg selvsagt vært glad for det. Det hjelper godt på økonomien når du er hjemme med to. Jeg er en av dem som har nytt godt av kontantstøtte. Og det er eneste grunnen til at jeg har kunnet være hjemme både et og to år ekstra med barna mine. Jeg tror på at små barn har godt av å være hjemme med en forelder i den alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er en av dem som har nytt godt av kontantstøtte. Og det er eneste grunnen til at jeg har kunnet være hjemme både et og to år ekstra med barna mine. Jeg tror på at små barn har godt av å være hjemme med en forelder i den alderen. ...og jeg tror på at det er stor forskjell på en hver forelder og et hvert barn... Da jeg var hjemme med nr. 1 lengtet jeg tilbake til jobb mesteparten av tiden. Hun var et krevende barn som skulle ha oppmerksomhet absolutt hele sin våkne tid. Syntes ikke det var særlig OK. Hadde hun ikke startet i bhg som 1. åring ville både mor og barn blitt sprø. Med nr. 2 derimot - nøt jeg permisjonsåret, og ville gjerne forlenget litt - men da hadde vi fått bhg plass, og jeg hadde allerede avtalt med arbeidsgiver at jeg skulle tilbake. Generelt stor motstander av kontantstøtte, men selvsagt finnes det hederlige unntak! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest <Mener jeg> Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det kom dessverre svart på hvitt i dag at kontantstøtten ikke blir fjernet, slik regjeringen lovet. Dessverre videreføres ordningen et år til. Ikke snakk om at jeg stemmer Jens en gang til, makan til dårlig politikk. Da senker de selvsagt ikke barnehageprisene heller. Etter min mening skulle de senket barnehageprisen og beholdt kontantstøtten til de som vil være hjemme... Barnehage er ikke noe barna _må_ gå i. Så jeg mener det skal være et tilbud til begge parter.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 [quote name=' timestamp='1223457767' post='3980522] Etter min mening skulle de senket barnehageprisen og beholdt kontantstøtten til de som vil være hjemme... Barnehage er ikke noe barna _må_ gå i. Så jeg mener det skal være et tilbud til begge parter.. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurvelita Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er en av dem som har nytt godt av kontantstøtte. Og det er eneste grunnen til at jeg har kunnet være hjemme både et og to år ekstra med barna mine. Jeg tror på at små barn har godt av å være hjemme med en forelder i den alderen. men hvor mange klarer seg egentlig med 3300 i mnd? Ikke alle har rike menn ;-) Så den valgfriheten folk snakker om... e.....Kontanstøtte handler ikke bare om man ska gå i barnehage eller ikke... Selv om man ønsker at barnet skal gå i barnehage må man jo ha kontanstøtte mellom permisjonslutt og barnehagestart? Skjønner ikke hvordan alle ska klare seg økonomisk denne perioden... man kunne no hverftall fått kontantstøtte i denne perioden.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.