Gå til innhold

Minstelønn i forskjellige yrker, finne hvor?

Anbefalte innlegg

Gjest helsesekretøsen
Skrevet

Finnes det noe oversikt noe sted om hva som er minstelønn i de forskjellige yrkene?

Jeg for min del skulle gjerne visst hva som er minstelønn for helsesekretærer?

Gjerne hva andre sekretærer tjener rundt om og, lurer på om vi ligger normalt eller lavt, for jeg vet at vi ikke ligger høyt!!!

Jeg har 303 000 i året.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har nettopp fyllt ut og sendt inn statistikk til statistisk sentralbyrå (www.ssb.no) med detaljert oversikt over lønnskostnader pr. ansatt og hva yrke vedkommende har.

Ved søk på www.ssb.no, må det gå an å finne ut hva lønnen er i de forskjellige yrker.

Jeg prøvde å søke på ditt yrke og fant denne linken, som kan være aktuell. http://www.ssb.no/emner/06/05/

Kanskje du finner noen bedre opplysninger selv.

Hilsen

Kizza1365380506
Skrevet

Det høres ut som du ligger omtrendt på normalen innenfor kommuner og fylkeskommuner. I Fylkeskommunen er det 306.000,- for fagarbeidere etter 10 år. Her ligger som regel konsulentene og en del sekretærer.

Skrevet

Jeg er førstesekretær (ikke i helsevesenet) på lønnsslippen og med full stilling ville jeg nå (med 16 års ansiennitet (???)) hatt ca. 306.000,- tror jeg.

Gjest hovedtariffavtalen
Skrevet

Hovedtariffavtalen. Du må finne riktig sektor først, da (statlig, kommunal, Spekter (eks Helseforetak), Privat/andre) Statlig, kommunal og Spekter har hver sine hovedtariffavtaler som du finner om du søker på nettet. I det Private finnes det vel ikke egentlig noe slikt, men det er mulig arbeidsplassen har noe

Gjest zybella
Skrevet

Da ligger du vel godt over minstelønnssatsen, hvor stor ansiennitet har du?

Gå på LO-favør sine sider, der står satsene.

Gjest Jobber i det private
Skrevet

Jeg jobber som kontormedarbeider i privat bedrift, og har 318000,-. Jobbet der 1,5 år.

Gjest Koselig jobb å være helsesekretær
Skrevet

Når jeg var fersk helsesekretær (m.autorisasjon) for ca fire år siden så tjente jeg 216.000.- Den som fikk den best betalte jobben av oss fikk 250.000.-

Helseyrker er som kjent ikke særlig godt betalt.

F.eks.så jobber jeg som regnskapsmedarbeider uten utdanning nå og etter et par år i jobben tjener jeg 330.000.- her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...