Gjest helsesekretøsen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Finnes det noe oversikt noe sted om hva som er minstelønn i de forskjellige yrkene? Jeg for min del skulle gjerne visst hva som er minstelønn for helsesekretærer? Gjerne hva andre sekretærer tjener rundt om og, lurer på om vi ligger normalt eller lavt, for jeg vet at vi ikke ligger høyt!!! Jeg har 303 000 i året. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har nettopp fyllt ut og sendt inn statistikk til statistisk sentralbyrå (www.ssb.no) med detaljert oversikt over lønnskostnader pr. ansatt og hva yrke vedkommende har. Ved søk på www.ssb.no, må det gå an å finne ut hva lønnen er i de forskjellige yrker. Jeg prøvde å søke på ditt yrke og fant denne linken, som kan være aktuell. http://www.ssb.no/emner/06/05/ Kanskje du finner noen bedre opplysninger selv. Hilsen 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Det høres ut som du ligger omtrendt på normalen innenfor kommuner og fylkeskommuner. I Fylkeskommunen er det 306.000,- for fagarbeidere etter 10 år. Her ligger som regel konsulentene og en del sekretærer. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Du kan jo forsøke å søke på tariffavtalen. Den ligger i allefall på Fagforbundet for kommuner og fylkeskommuner og for staten http://www.sph.dep.no/templates/Kapittel.aspx?id=1666 Kanskje du finner noe her... 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er førstesekretær (ikke i helsevesenet) på lønnsslippen og med full stilling ville jeg nå (med 16 års ansiennitet (???)) hatt ca. 306.000,- tror jeg. 0 Siter
Gjest hovedtariffavtalen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Hovedtariffavtalen. Du må finne riktig sektor først, da (statlig, kommunal, Spekter (eks Helseforetak), Privat/andre) Statlig, kommunal og Spekter har hver sine hovedtariffavtaler som du finner om du søker på nettet. I det Private finnes det vel ikke egentlig noe slikt, men det er mulig arbeidsplassen har noe 0 Siter
Gjest zybella Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Da ligger du vel godt over minstelønnssatsen, hvor stor ansiennitet har du? Gå på LO-favør sine sider, der står satsene. 0 Siter
Gjest Jobber i det private Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg jobber som kontormedarbeider i privat bedrift, og har 318000,-. Jobbet der 1,5 år. 0 Siter
Gjest Koselig jobb å være helsesekretær Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Når jeg var fersk helsesekretær (m.autorisasjon) for ca fire år siden så tjente jeg 216.000.- Den som fikk den best betalte jobben av oss fikk 250.000.- Helseyrker er som kjent ikke særlig godt betalt. F.eks.så jobber jeg som regnskapsmedarbeider uten utdanning nå og etter et par år i jobben tjener jeg 330.000.- her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.