Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pekkaline viste deg noen fine fliser, de ligner på dem vi har over vår benkeplate.

I tillegg kjøper du to til tre fliser med motiv på for å friske opp litt.

Er litt usikker på det der med motivfliser...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• morsan

7

• pekkaline

7

• Lotte :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville hatt ensfargede fliser, men ikke hvite! Er enig i at det lett kan se for sterilt ut.

Noen jeg kjenner har auberginfargede fliser og det er kjempefint!! Mulig du synes det blir for mørkt...

Jeg ville gått for mosaikkfliser i en eller annen gråtone. Evt. ulike grånyanser sammen.

Aubergine!? Her sitter jeg og sier at jeg ikke vil ha noe som gjør meg avhengig av farge jo! ;o)

Blir vel noe i div. natursjatteringer av noe slag ja.

Skrevet

Er litt usikker på det der med motivfliser...

Ja, det bør du være ;) Om du ombestemmer deg, så kan du få mine ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Høres nydelig ut! Blått og hvitt er så pent sammen på kjøkken, men jeg vil helst ha noe som ikke gjør meg avhengig av flisfargen om jeg skal male om resten av kjøkkenet en gang.

http://www.hollandskefliser.dk/pgallery.php?i=5&ii=4&iii=0&key=8

Her ser du et utvalg, vi har noen av motivene, men bare hver femte flis er med motiv, resten er matt hvite. Vi har hatt det slik i tyve år og er ennå ikke gått lei.

Motivene vi har valgt er seilskuter, vindmøller og bondegårder.

Hilsen

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ville ikke valgt ensfarvet hvit, men det er en smaksak da. Vi har valgt noe som kan ligne på denne, bare litt lysere:

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/patagonia-brown-p_c

Jeg er veldig fornøyd med både farve og stil. Vi har noen få dekorfliser med friske farver, og det angrer jeg ikke på. På kortveggen er det to stk og langveggen fire. De er satt i ulik høyde. Komfyren står i et hjørne, og bak der har vi laget en liten hylle som har fliser. Høyden er samme som en flis. Overfor hylla er hovedmotivet.

Skrevet

Vi har avlange kremfargede fliser "satt i system" på det meste brutt opp av mosaikk i off-white, krem og beige som "avbrudd". De avlange mest fordi vi hadde rester fra badet, ellers hadde jeg muligens gått for mosaikk hele veien, eller glass.

Vi satte opp baderomsflisene på en helt annen måte enn på badet, så det er ingen som ser at det er samme flis.

Skrevet

''I tillegg kjøper du to til tre fliser med motiv på for å friske opp litt.''

Nei!Nei!Nei!!!! Det har vi og jeg angrer bittert! :-/

Tull, du skulle ha valgt et par nakne menn med kjempeutstyr:-)

Skrevet

*he he*

Skrevet

Ensfarget hvitt... da må du for all del ikke velge sånne glatte blanke, det gir kjøkkenet et billig inntrykk, og din kjære har rett.

Jeg hadde gått for mosaikk evt. tapet m/plexiglass bak komfyren, og litt mer nøytralt ellers.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt hvitt.

Vet ikke om jeg skal gi deg fargetips, men jeg ville nok valgt mosaikkfliser - det synes jeg er veldig pent, og mangelen på store flater gjør det lettere å unngå "vaskestriper". Jeg gidder ikke å ha fliser som burde poleres for å se pene ut;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223451430' post='3980369]

Ensfarget hvitt... da må du for all del ikke velge sånne glatte blanke, det gir kjøkkenet et billig inntrykk, og din kjære har rett.

Jeg hadde gått for mosaikk evt. tapet m/plexiglass bak komfyren, og litt mer nøytralt ellers.

Tapet med plexi blir det ikke, men jeg heller litt mot mosaikk i str. ca. 4x4-5x5 cm, får se hva de har. Den jeg synes er rålekker koster 1500,- pr. m2 og det er i drøyeste laget selv om jeg får 30% rabatt!

Skrevet

Vi har avlange kremfargede fliser "satt i system" på det meste brutt opp av mosaikk i off-white, krem og beige som "avbrudd". De avlange mest fordi vi hadde rester fra badet, ellers hadde jeg muligens gått for mosaikk hele veien, eller glass.

Vi satte opp baderomsflisene på en helt annen måte enn på badet, så det er ingen som ser at det er samme flis.

Jeg har også vurdert avlange og sette dem i mursteinsmønster, men klarer jo ikke bestemme meg før jeg er i butikken. Men veldig greit å få tips på forhånd! :o)

Skrevet

Men du pusset opp kjøkkenet for ikke så fryktelig lenge siden? Du angrer på flisvalget ditt eller stod de fra før?

Skrevet

Jeg ville ikke valgt ensfarvet hvit, men det er en smaksak da. Vi har valgt noe som kan ligne på denne, bare litt lysere:

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/patagonia-brown-p_c

Jeg er veldig fornøyd med både farve og stil. Vi har noen få dekorfliser med friske farver, og det angrer jeg ikke på. På kortveggen er det to stk og langveggen fire. De er satt i ulik høyde. Komfyren står i et hjørne, og bak der har vi laget en liten hylle som har fliser. Høyden er samme som en flis. Overfor hylla er hovedmotivet.

Kan tenke meg fliser med slik overflate, men mye lysere for den fargen der vi skjære totalt med veggfargen jeg har nå og den liker jeg veldig godt.

Skrevet

Tapet med plexi blir det ikke, men jeg heller litt mot mosaikk i str. ca. 4x4-5x5 cm, får se hva de har. Den jeg synes er rålekker koster 1500,- pr. m2 og det er i drøyeste laget selv om jeg får 30% rabatt!

Det skal henge leeenge på veggen, da. Så ikke velg noe du kun er halvfornøyd med.

Gjest heller ikke millionær, men
Skrevet

Hvor mange kvadratmeter trenger dere da?

Jeg gikk for det dyreste og lekreste på gulvet på gjestetoalettet, nettopp fordi det var så lite at det i kroner og øre ikke ble _så_ stor forskjell, ihvertfall når nam tenker på hvor mange år flisene skal være der.

Hvis det du synes er finest, totalt sett blir en tusenlapp eller to dyrere, synes jeg du skal spandere det.

Hadde det vært vegger og gulv på et stort bad derimot, må man ta mer hensyn til kvadratmeterprisen.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223452647' post='3980410]

Det skal henge leeenge på veggen, da. Så ikke velg noe du kun er halvfornøyd med.

''Det skal henge leeenge på veggen, da''

Ja, men kommer Lillremus til å bo der leeeeenge? ;-) Tror du ikke hun flytter på landet om ikke så altfor mange årene? ;-)

Skrevet

Ja, men kommer Lillremus til å bo der leeeeenge? ;-) Tror du ikke hun flytter på landet om ikke så altfor mange årene? ;-)

Det blir nok minst 8 år til i den leiligheten. Dessuten tror jeg hun beholder den, slik at hun har et rede i byen også ;o)

Gjest heller ikke millionær, men
Skrevet

Men det er jo supert om de som vil kjøpe leiligheten synes de er lekre også.

Flisene på vårt kjøkken (med motiv..) trakk virkelig ned mitt inntrykk av kjøkkenet når vi var på visning, vi kjøpet huset allikevel, men bidro til at jeg tenkte at vi måtte pusse opp kjøkkenet ganske snart, og det kunne jo ha fått meg til å la være å kjøpe huset.

Når det ikke er så mange kvadrat, synes jeg man kan velge det som er ganske dyrt (når det er det man liker allerbest), man skal jo kose seg de årene man bor der også :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223453644' post='3980443]

Det blir nok minst 8 år til i den leiligheten. Dessuten tror jeg hun beholder den, slik at hun har et rede i byen også ;o)

*Hehe* Det blir vel kanskje en 8-10 års tid til ja, men jeg kommer jo til å tilbringe like mye tid på landet. Og nei - jeg kommer ikke til å beholde leiligheten når jeg flytter, da skal jeg nemlig kjøpe meg inn så jeg eier der vi bor sammen. Evt. leie den ut til ungene om det er et alternativ kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...