Gå til innhold

Noen unger er drittunger!

Gjest Liker ikke kalle unger drittunger men . .

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 3 år og går på turning. Han synes det er kjempegøy, bortsett fra at det er en drittunge som skal lage kvalm (for flere og). Han er kjempestor, og ser ut som 6 - 7 år, ganske overvektig og skal alltid snike i køen når de står og venter på tur, og dytter til andre unger, løper dem ned uten å løfte et bryn og prater i munnen på trenerne.. jeg kan bare ikke fordra denne guttungen! Synes han er en uforskammet drittunge jeg har lyst til å filleriste. På forrige trening så sto han bak sønnen min, så presset han seg frem i rekka før flere unger som er mye mindre, bare dytter dem vekk. Jeg gikk frem og sa at sånt ikke er lov, og at han måtte stille seg tilbake i rekka, bak min sønn. Så står han med magen sin (som er ganske stor) og dytter i ryggen på sønnen min hele tiden, mens han står og ser yppende på meg. Jeg blir så irritert, men sa ikke noe mer. Sønnen min så bekymra på meg, men bare smilte til han og sa han ikke skulle bry seg om det. Hvorfor er det sånn at noen unger er skikkelig ufordragelige drittunger? Hvor er foreldra? Når sønnen min dytter eller sniker, så sier jeg i fra til han at sånn gjør man bare ikke. Har ikke denne ungen lært noe som helst?

Mistenker at han kommer fra et hjem som kanskje ikke er helt som det skal, for han lukter og, og ser ganske shabby ut. jeg har prøvd å snakke vennlig til han, men han rekker tunge tilbake. Blir litt oppgitt. Det er så mange unger der, så det er vanskelig for trenere å holde styr på rekker og hvem som knuffer og puffer. Jeg kommer ikke til å forlate gymsalen og la sønnen min bli bølla med av denne guttungen i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• laban

3

• pekkaline

3

• puppola

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Var ikke så søt da jeg var liten jeg heller.

Jeg synes det høres ut som det er fryktelig synd på ham jeg. Stakkars liten, som har så svikt i omsorgen rundt seg at han lukter vondt til og med? Gutten din er kjempeheldig som har deg. Og du skal ikke la andre unger bølle med ham. Men ikke la antipatien din for et lite barn ta over i rl selvom jeg skjønner at du kan trenge å blåse den ut her.

Han skjønner nok at du ikke liker ham, men jeg synes han skal slippe å skjønne at det sitter en voksen i rommet og tenker på å filleriste ham. Han er bare en liten gutt han også, om han er aldri så fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tilsvarende opplevelse på fotballtrening. Det endte med at sønnen min sluttet; har orket ikke mer av den trakasseringen.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med det, annet enn kanskje å ta en prat med treneren på tomannshånd. treneren vet sikkert hvem foreldrene er, og kan gå videre med det. Eller så kan i hvert fall treneren følge opp denne ungen spesielt. gutten trenger tydeligvis å turne, pga overvekten bla og han trenger sikkert også sosial trening. Det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at han ikke er mørkhudet og bor i blokk også?

Trenerne burde sørge for at alle venter på tur og ikke dytter andre. Sånt klarer de i barnehagene og det er en viktig del av slike aktiviteter. Det kan du ta opp med de som leder turningen, på en positiv måte - f.eks. kan du si at du kommer til å være til stede under treningen, så du kan hjelpe til med å sørge for at alle holder køen hvis de vil. Men hvis det er et tilbud til barn helt ned i 3-årsalderen, blir det jo fort litt kaotisk.

Forøvrig synes jeg overvektige barn har full rett til å være med på fysiske aktiviteter. Det har vært innlegg her tidligere fra noen som syntes det var ekkelt å se runde barnemager på barnegym, og jeg blir litt matt over å lese sånt. Det bør også være lov til å lukte litt i gymsaler, de andre barna tar sikkert ikke skade av det. De fleste gymsaler jeg har vært i, lukter allerede før aktiviteten starter.

Men altså, jeg er enig i at ingen skal plage andre. Jeg fikk bare litt fnatt av uttrykksmåten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerne burde sørge for at alle venter på tur og ikke dytter andre. Sånt klarer de i barnehagene og det er en viktig del av slike aktiviteter. Det kan du ta opp med de som leder turningen, på en positiv måte - f.eks. kan du si at du kommer til å være til stede under treningen, så du kan hjelpe til med å sørge for at alle holder køen hvis de vil. Men hvis det er et tilbud til barn helt ned i 3-årsalderen, blir det jo fort litt kaotisk.

Forøvrig synes jeg overvektige barn har full rett til å være med på fysiske aktiviteter. Det har vært innlegg her tidligere fra noen som syntes det var ekkelt å se runde barnemager på barnegym, og jeg blir litt matt over å lese sånt. Det bør også være lov til å lukte litt i gymsaler, de andre barna tar sikkert ikke skade av det. De fleste gymsaler jeg har vært i, lukter allerede før aktiviteten starter.

Men altså, jeg er enig i at ingen skal plage andre. Jeg fikk bare litt fnatt av uttrykksmåten din.

Synes det er flott at han får fysisk aktivitet, for det trenger han pga. overvekten. Er ikke overvekten hans som plager meg, hvis du fikk inntrykk av det? Det er det at han er mye større (både i bredde og høyde) enn alle de andre, og at han bruker størrelsen sin for å dytte seg frem foran de mindre ungene som detter som fluer når han kommer løpende. Om han er mørkhudet og/eller bor i blokk har da ikke noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som det er fryktelig synd på ham jeg. Stakkars liten, som har så svikt i omsorgen rundt seg at han lukter vondt til og med? Gutten din er kjempeheldig som har deg. Og du skal ikke la andre unger bølle med ham. Men ikke la antipatien din for et lite barn ta over i rl selvom jeg skjønner at du kan trenge å blåse den ut her.

Han skjønner nok at du ikke liker ham, men jeg synes han skal slippe å skjønne at det sitter en voksen i rommet og tenker på å filleriste ham. Han er bare en liten gutt han også, om han er aldri så fet.

Har aldri vist at jeg ikke liker han, han snakket til han som jeg gjør med alle de andre. Hjulpet han på både bukk og trampolina, så jeg boikotter ikke han. Flott at han får mosjon, men synes foreldra kunne kosta på seg rent tøy til han FØR han kommer. Han lukter vondt allerede i garderoben. Ja, det er synd i han, men han eier ikke oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vist at jeg ikke liker han, han snakket til han som jeg gjør med alle de andre. Hjulpet han på både bukk og trampolina, så jeg boikotter ikke han. Flott at han får mosjon, men synes foreldra kunne kosta på seg rent tøy til han FØR han kommer. Han lukter vondt allerede i garderoben. Ja, det er synd i han, men han eier ikke oppførsel.

''Flott at han får mosjon, men synes foreldra kunne kosta på seg rent tøy til han FØR han kommer.''

Foreldrene har kanskje ikke råd til både nytt treningstøy og treningen? Kanskje går han for lut og kaldt vann? Kanskje er foreldrene bare glade til for at han ikke er hjemme den stunda treningen tar?

Hvis han til stadighet går rundt og er skitten og lukter er det kanskje på sin plass med en bekymringsmelding til barnevernet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Flott at han får mosjon, men synes foreldra kunne kosta på seg rent tøy til han FØR han kommer.''

Foreldrene har kanskje ikke råd til både nytt treningstøy og treningen? Kanskje går han for lut og kaldt vann? Kanskje er foreldrene bare glade til for at han ikke er hjemme den stunda treningen tar?

Hvis han til stadighet går rundt og er skitten og lukter er det kanskje på sin plass med en bekymringsmelding til barnevernet...?

Jeg mistenker kanskje det ja. Men råd til å vaske klær? Høres merkelig ut. Er trening en gang i uka. Han har hatt på de samme klærne hver gang. Han blir fulgt av mormoren. Skal se an situasjonen, og kanskje sende inn en bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan foreslå at man slår litt ned på slik oppførsel. Kanskje man bør innføre regelen. "Den som sniker må stille seg bakerst i køen." Da vil han få en konsekvens for at han prøver å snike. Slik det er nå har han jo ingen ting å tape på å prøve å snike.

Regelen må jo gjelde alle, og alle må få greie på at slik er regelen, før man begynner med kø-aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du ber om å få hjelpe treneren med å ordne køen.

Det er ikke bare unger som sniker, det er jammen mange voksne også! Kanskej de hadde hatt godt av et kø-kurs i barndommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker kanskje det ja. Men råd til å vaske klær? Høres merkelig ut. Er trening en gang i uka. Han har hatt på de samme klærne hver gang. Han blir fulgt av mormoren. Skal se an situasjonen, og kanskje sende inn en bekymringsmelding.

Kan jo hende mora ligger rett ut hjemme i tunge depresjoner for alt du vet - og er ute av stand til å vaske klærne?

Eller at foreldrene hans er på kjøret og at bestemor tar han på treningen som ett av få tiltak noen noen gang gjør for ham?

Man vet ikke hvordan han har det hjemme, men det er tydelig at han ikke har det godt. Kanskje han blir helt annerledes hvis du er litt snill med ham isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan foreslå at man slår litt ned på slik oppførsel. Kanskje man bør innføre regelen. "Den som sniker må stille seg bakerst i køen." Da vil han få en konsekvens for at han prøver å snike. Slik det er nå har han jo ingen ting å tape på å prøve å snike.

Regelen må jo gjelde alle, og alle må få greie på at slik er regelen, før man begynner med kø-aktiviteter.

Det synes jeg var et godt forslag. Lag regler som gjelder alle, og som da vil belønne den oppførselen man ønsker. Tror dette kan bli en fin måte å lære denne gutten normal oppførsel på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnerikkenickname

jeg må bare kommentere det som andre kan få seg til å svare. når trådstarter beskriver gutten, så sier hun at han er overvektig, dette for å forklare hvorfor han klarer å dytte, og kanskje virker litt brautende i forhold til andre barn. hun lager ikke et innlegg for å klage på at han er fet... hvorfor kan ikke folk skjønne hva innleggene handler om? har sett disse tendensene flere ganger. en gang jeg skrev inn og spurte om noen visste hva en spesiell sang het, så fikk jeg riktignok god hjelp av noen, mens andre begynte å kritisere; hvordan noen kunne høre på den slags musikk. det var jo ikke det jeg ville ha svar på! det er veldig provoserende å få kommentarer på noe en skriver, som ikke har noe med poenget å gjøre.

Til trådstarter: det må være helt forferdelig at ungen din, og de andre, skal blir plaget av denne gutten. syns du takler det fint når du orker å være der og hjelpe til. du burde kanskje ha en samtale med treneren om hvorfor du er der. vet at her jeg bor, så liker ikke trenerne at foreldre er med, pga da tøffer mange barn seg, og klarer ikke konsentrere seg.. men stå på, jeg hadde nok gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår at du ber om å få hjelpe treneren med å ordne køen.

Det er ikke bare unger som sniker, det er jammen mange voksne også! Kanskej de hadde hatt godt av et kø-kurs i barndommen?

...også så sure som enkelte voksne blir hvis det påpekes at det ikke er deres tur. Prøvde det for et par uker siden, og fikk div. skjellsord i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare kommentere det som andre kan få seg til å svare. når trådstarter beskriver gutten, så sier hun at han er overvektig, dette for å forklare hvorfor han klarer å dytte, og kanskje virker litt brautende i forhold til andre barn. hun lager ikke et innlegg for å klage på at han er fet... hvorfor kan ikke folk skjønne hva innleggene handler om? har sett disse tendensene flere ganger. en gang jeg skrev inn og spurte om noen visste hva en spesiell sang het, så fikk jeg riktignok god hjelp av noen, mens andre begynte å kritisere; hvordan noen kunne høre på den slags musikk. det var jo ikke det jeg ville ha svar på! det er veldig provoserende å få kommentarer på noe en skriver, som ikke har noe med poenget å gjøre.

Til trådstarter: det må være helt forferdelig at ungen din, og de andre, skal blir plaget av denne gutten. syns du takler det fint når du orker å være der og hjelpe til. du burde kanskje ha en samtale med treneren om hvorfor du er der. vet at her jeg bor, så liker ikke trenerne at foreldre er med, pga da tøffer mange barn seg, og klarer ikke konsentrere seg.. men stå på, jeg hadde nok gjort det samme.

Holninger kommer ofte til syne gjennom måten man skriver om f.eks. barn på, og dermed vil man også kunne få tilbakemeldinger på nettopp mulige holdninger.

''Til trådstarter: det må være helt forferdelig at ungen din, og de andre, skal blir plaget av denne gutten. ''

Hvis slike episoder skal klassifiseres som "forferdelig", så lurer jeg på hva andre normale belastninger som de fleste vil støte på i løpet av en oppvekst blir klassifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal tilby deg å hjelpe til med ordningen av køen en periode.

Forøvrig så skjønner jeg at du synes det er frustrerende at sønnen din som er såpass ung utsettes for slik knuffing, men reagerer på din beskrivelse av gutten og synes du bør være forsiktig med å danne deg for bastante oppfatninger på et så svakt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnerikkenickname

Holninger kommer ofte til syne gjennom måten man skriver om f.eks. barn på, og dermed vil man også kunne få tilbakemeldinger på nettopp mulige holdninger.

''Til trådstarter: det må være helt forferdelig at ungen din, og de andre, skal blir plaget av denne gutten. ''

Hvis slike episoder skal klassifiseres som "forferdelig", så lurer jeg på hva andre normale belastninger som de fleste vil støte på i løpet av en oppvekst blir klassifisert.

i dette tilfellet så er det jo forferdelig hvis det fører til at noen barn ikke vil gå der lenger pga det barnet. men jeg tror det finnes en slik urokråke i alle sammenhenger. det rare er at foreldre til urokråker holder seg som regel hjemme. har sett flere eksempler på det.(hadde jeg hatt en slik en, så ville jeg fulgt det barnet på alt den gikk på.)

en klok helsesøster sa en gang til meg: barn kan være de mest ulydige, ufordragelige barn når de er hjemme. bare de oppfører seg fint ute blant folk (f.eks. skole, barnehage) . da har du gjort en god jobb, og barnet har "skjønt det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dette tilfellet så er det jo forferdelig hvis det fører til at noen barn ikke vil gå der lenger pga det barnet. men jeg tror det finnes en slik urokråke i alle sammenhenger. det rare er at foreldre til urokråker holder seg som regel hjemme. har sett flere eksempler på det.(hadde jeg hatt en slik en, så ville jeg fulgt det barnet på alt den gikk på.)

en klok helsesøster sa en gang til meg: barn kan være de mest ulydige, ufordragelige barn når de er hjemme. bare de oppfører seg fint ute blant folk (f.eks. skole, barnehage) . da har du gjort en god jobb, og barnet har "skjønt det"

Forferdelig er ett utrykk.

Jeg vil bruke det om alvorlige hendelser. At noen dulter eller sniker i køen er i verste fall irriterende. Ikke forferdelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnerikkenickname

Forferdelig er ett utrykk.

Jeg vil bruke det om alvorlige hendelser. At noen dulter eller sniker i køen er i verste fall irriterende. Ikke forferdelig

uff. dere må skrive en mal for hvordan vi kan uttrykke oss her inne. det er så dumt at vi skriver så mange ting på feil måte! godt at dere finnes, så vi kan lære av dere. for alle må jo tenke likt? ikke sant? det er det dere mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...