Gå til innhold

Noen unger er drittunger!

Gjest Liker ikke kalle unger drittunger men . .

Anbefalte innlegg

''Flott at han får mosjon, men synes foreldra kunne kosta på seg rent tøy til han FØR han kommer.''

Foreldrene har kanskje ikke råd til både nytt treningstøy og treningen? Kanskje går han for lut og kaldt vann? Kanskje er foreldrene bare glade til for at han ikke er hjemme den stunda treningen tar?

Hvis han til stadighet går rundt og er skitten og lukter er det kanskje på sin plass med en bekymringsmelding til barnevernet...?

Ja, jeg tenker på Valnøtt sine ord om det å se barna........ Dette barnet får ikke oppmerksomhet i hjemmet ser det ut til siden han må "vise seg" så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• laban

3

• pekkaline

3

• puppola

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Var ikke så søt da jeg var liten jeg heller.

uff. dere må skrive en mal for hvordan vi kan uttrykke oss her inne. det er så dumt at vi skriver så mange ting på feil måte! godt at dere finnes, så vi kan lære av dere. for alle må jo tenke likt? ikke sant? det er det dere mener?

Neineinei, alle må ikke tenke _likt_ :-)

At man er enig med _meg_ holder lenge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at trener må ha kursing i køsystem først som sist. Når de skal på stevne så er køsystemet nesten like viktg som opptreden. Om trener ikke orker dette alene så få med dere flere foreldre på dette. Send lapper hjem om dette køproblemet.

Og kanskje dere bør holde litt øye med barnet, det _kan_ være problemer hjemme som gjør ham slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på Valnøtt sine ord om det å se barna........ Dette barnet får ikke oppmerksomhet i hjemmet ser det ut til siden han må "vise seg" så voldsomt.

Hvilke ord var det?

Tror det stemmer det du sier om å bli sett. Barn søker oppmerksomheten de trenger.

Noen barn har ikke lært hvordan de får oppmerksomhet på en fin måte, og bruker det de er vant til at virker. Men sånne unger er det fryktelig synd på.

Det rettferdiggjør ikke at de skal få bølle seg frem, men kan kanskje forklare at de bør møtes med vennlighet og positiv respons på det som er bra i enda større grad enn andre unger og ikke med irritasjon.

Jeg skal tørre tror jeg å påstå at dess dyktigere et barn er til å krype under huden og irritere en voksen, dess mer desperat er behovet for oppmerksomhet.

Vel og merke på et lite barna da - en datter i tenårene er en annen skål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ord var det?

Tror det stemmer det du sier om å bli sett. Barn søker oppmerksomheten de trenger.

Noen barn har ikke lært hvordan de får oppmerksomhet på en fin måte, og bruker det de er vant til at virker. Men sånne unger er det fryktelig synd på.

Det rettferdiggjør ikke at de skal få bølle seg frem, men kan kanskje forklare at de bør møtes med vennlighet og positiv respons på det som er bra i enda større grad enn andre unger og ikke med irritasjon.

Jeg skal tørre tror jeg å påstå at dess dyktigere et barn er til å krype under huden og irritere en voksen, dess mer desperat er behovet for oppmerksomhet.

Vel og merke på et lite barna da - en datter i tenårene er en annen skål :-)

Enkelte ganger så kan oppførsel vise hvordan de har det med seg selv eller hjemme. ( Mener det var Valnøtt som skreiv om å fange opp de barna som trenger tilsyn, der vi føler det ernoe galt fatt, være medmennske å orke og bry oss.) Nei det unnskylder ikke at han er en bølle, men en forklaring. Det kan være dette barnet må tas på en spesiell måte. Kanskje nettopp han skulle stått først i køen i starten, så i midten for å passe på at alle sitter på rett linje osv. Få litt ansvar slik at han ser at han er verdifull han også. Når de føler seg flinke så blir de ofte snillere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker ikke kalle unger drittunger men . .

Kan jo hende mora ligger rett ut hjemme i tunge depresjoner for alt du vet - og er ute av stand til å vaske klærne?

Eller at foreldrene hans er på kjøret og at bestemor tar han på treningen som ett av få tiltak noen noen gang gjør for ham?

Man vet ikke hvordan han har det hjemme, men det er tydelig at han ikke har det godt. Kanskje han blir helt annerledes hvis du er litt snill med ham isteden?

Å herregud.. Nå blir jeg oppgitt. kanskje ditt og kanskje datt. Jade, det er synd i ungen, men det er uansett IKKE akseptabelt å oppføre seg som en dritt ovenfor de andre barna. Hvis mora er sjuk eller sånn eller sånn, så får hu skaffe seg hjelp til å ta vare på ungen da. Jeg har ikke tenkt til å legge meg oppi hvordan mora er eller ikke, det er ikke min sak. Men at denne ungen er ufordragelig er utrolig irriterende. Og som du ser i et annet svar jeg skriver her, så er jeg ikke dust mot denne unegn, men snakket til han likt som alle andre, og hjelper han med bukk og trampoline på lik linje med de andre ungene. Mormora burde kanskje vært med inn og holdt han litt i øra.

greit at det kan være synd i folk, men man kan ikke redde verden, og jeg gidder ikke spekulere i hva som er årsaken, han er en drittunge. Og det er sikkert ikke hans feil heller, men det er utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte ganger så kan oppførsel vise hvordan de har det med seg selv eller hjemme. ( Mener det var Valnøtt som skreiv om å fange opp de barna som trenger tilsyn, der vi føler det ernoe galt fatt, være medmennske å orke og bry oss.) Nei det unnskylder ikke at han er en bølle, men en forklaring. Det kan være dette barnet må tas på en spesiell måte. Kanskje nettopp han skulle stått først i køen i starten, så i midten for å passe på at alle sitter på rett linje osv. Få litt ansvar slik at han ser at han er verdifull han også. Når de føler seg flinke så blir de ofte snillere.....

Ah - det ja :-)

Jeg er enig med deg :-) Og med meg selv også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. Nå blir jeg oppgitt. kanskje ditt og kanskje datt. Jade, det er synd i ungen, men det er uansett IKKE akseptabelt å oppføre seg som en dritt ovenfor de andre barna. Hvis mora er sjuk eller sånn eller sånn, så får hu skaffe seg hjelp til å ta vare på ungen da. Jeg har ikke tenkt til å legge meg oppi hvordan mora er eller ikke, det er ikke min sak. Men at denne ungen er ufordragelig er utrolig irriterende. Og som du ser i et annet svar jeg skriver her, så er jeg ikke dust mot denne unegn, men snakket til han likt som alle andre, og hjelper han med bukk og trampoline på lik linje med de andre ungene. Mormora burde kanskje vært med inn og holdt han litt i øra.

greit at det kan være synd i folk, men man kan ikke redde verden, og jeg gidder ikke spekulere i hva som er årsaken, han er en drittunge. Og det er sikkert ikke hans feil heller, men det er utrolig irriterende.

Og du kunne løst problemet for ditt barn med vennlighet mot denne gutten, men du velger å irritere deg over ham og legge stein til byrden han kanskje bære isteden.

Det er ditt helt frie valg som du kan ta helt selv.

Men jeg tror nok han merker at du ikke liker ham, antagelig kan det ha noe med å gjøre at han har bestemt seg for å stirre provoserende på deg mens han dytter sønnen din.

Men som sagt - dette ordner du slik du ønsker selv. Jeg synes synd på ungen uansett. Jeg har vokst opp i et slikt hjem hvor mye _burde_ vært annerledes. Men man kan ikke endre stort på det når man er liten og når ingen andre gjør noe heller så skjer det heller ingen endringer. Dermed må man bare gjøre så godt man kan og finne seg en vei gjennom livet selv og prøve å få den farbar.

Det er ikke ditt ansvar å ta vare på andres barn, men jeg håper de fleste har litt større vilje til å se ungen for det han er enn jeg synes det ser ut som om du har.

Når det er sagt - jeg kjenner selvsagt igjen følelsen av at noen dyttet barnet mitt og vet godt at det ikke er så lett å svelge ned at den som gjorde _mitt_ deilige barn ille bare er et barn det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg kjente en liten gutt jeg, som var stor, og ikke helt hadde lært seg hvordan han skulle oppføre seg blandt andre.

Dette var jo ikke gutten sin feil. Han brukte kroppen og styrken sin, det var det eneste han visste hvordan han skulle gjøre.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes flere ganger det var slitsomt, men det var et barn som ikke helt forstod hvordan han skulle oppføre seg, hvordan han skulle kommunisere, hvordan få kontakt med andre.

Det blir noen ganger slik at de søker kontakt, selv om det blir negativ kontakt. For de har behov for en eller annen reaksjon.

Det jeg ville gjort, var og snakke med treneren om at det skulle fokuseres på køkultur. Hørt om jeg skulle hjelpe til slik at barna fikk skikkelige rammer rundt dette med å vente på tur.

Det er fryktelig vanskelig, gutten kan ha ting i livet sitt som gjør han slik. Jeg tenker på det siden du skrev lengre nede om manglendes hygiene. Eller kanskje han er en stridig gutt, med slitne foreldre? Uansett, dette vet du ikke, men glem ikke at det er et lite barn.

Du skal ikke tillate barnet ditt å bli knuffet, så si i fra at slikt ikke er akseptabelt. Forklar at vi må alle vente på tur.

Og prøv og ikke heng deg opp i at han har skitne klær og er stor for alderen, behandle han som hvilket som helst annet barn som knuffet i køen.

Jeg kjenner også en annen gutt, han er som de fleste andre gutter, men han kan ty til knuffing og vil fremst hele tiden. Så la ikke utseende få deg til å reagere. Og husk at det er flere ting som kan spille inn. Si i fra på en OK måte, slik du ville sagt i fra til andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dette tilfellet så er det jo forferdelig hvis det fører til at noen barn ikke vil gå der lenger pga det barnet. men jeg tror det finnes en slik urokråke i alle sammenhenger. det rare er at foreldre til urokråker holder seg som regel hjemme. har sett flere eksempler på det.(hadde jeg hatt en slik en, så ville jeg fulgt det barnet på alt den gikk på.)

en klok helsesøster sa en gang til meg: barn kan være de mest ulydige, ufordragelige barn når de er hjemme. bare de oppfører seg fint ute blant folk (f.eks. skole, barnehage) . da har du gjort en god jobb, og barnet har "skjønt det"

Barn er svært forskjellige av mange årsaker. De fødes ulike, og de gis ulik tilgang til ressurser av forskjellig karakter (inkl. oppdragelse) gjennom oppveksten.

Ofte er det slik at en del barn rammes av mange uheldige faktorer, og det å være foreldre til barn som fungerer dårlig er ofte vesentlig mer utfordrende og slitsomt enn det å være foreldre til et velfungerende barn. Dermed er det ikke gitt at alle foreldre har ressurser til å følge opp fritidsaktiviteter, og kanskje er denne guttens bestemor et viktig innslag i hans hverdag.

Siden flere foreldre er til stede, så kan jeg ikke se at dette ikke kan løses ved at noen hjelper til med køordningen slik at flest mulig oppfører seg best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare kommentere det som andre kan få seg til å svare. når trådstarter beskriver gutten, så sier hun at han er overvektig, dette for å forklare hvorfor han klarer å dytte, og kanskje virker litt brautende i forhold til andre barn. hun lager ikke et innlegg for å klage på at han er fet... hvorfor kan ikke folk skjønne hva innleggene handler om? har sett disse tendensene flere ganger. en gang jeg skrev inn og spurte om noen visste hva en spesiell sang het, så fikk jeg riktignok god hjelp av noen, mens andre begynte å kritisere; hvordan noen kunne høre på den slags musikk. det var jo ikke det jeg ville ha svar på! det er veldig provoserende å få kommentarer på noe en skriver, som ikke har noe med poenget å gjøre.

Til trådstarter: det må være helt forferdelig at ungen din, og de andre, skal blir plaget av denne gutten. syns du takler det fint når du orker å være der og hjelpe til. du burde kanskje ha en samtale med treneren om hvorfor du er der. vet at her jeg bor, så liker ikke trenerne at foreldre er med, pga da tøffer mange barn seg, og klarer ikke konsentrere seg.. men stå på, jeg hadde nok gjort det samme.

Trådstarter har også et ansvar for å få fram hva som er poenget.

Det var mye annet i hovedinnlegget enn problemstillingen "hvordan hjelpe trenerne med å lære barna å stå i kø".

Det finnes også søte, slanke pikebarn som dytter. Tror kanskje beskrivelsen hadde vært litt annerledes da. Det må være noe som skurrer litt i uttrykksmåten når så mange reagerer nokså likt, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har også et ansvar for å få fram hva som er poenget.

Det var mye annet i hovedinnlegget enn problemstillingen "hvordan hjelpe trenerne med å lære barna å stå i kø".

Det finnes også søte, slanke pikebarn som dytter. Tror kanskje beskrivelsen hadde vært litt annerledes da. Det må være noe som skurrer litt i uttrykksmåten når så mange reagerer nokså likt, tror du ikke?

''Det finnes også søte, slanke pikebarn''

Og jeg har sett flere av disse "søte pikebarnene" som er fullstendig ufordragelige - oftere enn de store, faktisk... Men dette er ingen diskusjon og kroppstyper kontra oppførsel, så jeg skal ikke dra den lenger - måtte bare kommentere disse "pikene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har sett flere av disse "søte pikebarnene" som er fullstendig ufordragelige - oftere enn de store, faktisk... Men dette er ingen diskusjon og kroppstyper kontra oppførsel, så jeg skal ikke dra den lenger - måtte bare kommentere disse "pikene"...

Det var jo det som var mitt poeng også - at det finnes ufordragelige barn som er søte og slanke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også kommentere pikene.

Jeg synes nemlig de kan finne på å rotte seg sammen noe helt vidunderlig ekkelt i voksen alder også jeg. De slutter å dytte med hendene etterhvert, men med ord og holdninger dyttes det videre en hel del mer enn det som er pent :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kommentere pikene.

Jeg synes nemlig de kan finne på å rotte seg sammen noe helt vidunderlig ekkelt i voksen alder også jeg. De slutter å dytte med hendene etterhvert, men med ord og holdninger dyttes det videre en hel del mer enn det som er pent :-(

Det er jeg helt enig med deg i, det er oftest de søte, små pikebarna som _overhodet_ ikke har noen problemer i oppveksten, men blir behandlet som prinsesser av sine foreldre, og mener de har rett på alt de har lyst på/til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den stygge andungen og umodne tanker hos voksne

Det er en treåring det er snakk om. Det virker som om du ikke helt klarer å se det. Et lite barn som ikke vet helt hvordan ting fungerer verden.

Synes kanskje det er du som bør forsøke å endre din oppfatning av ham, så vil han også merke det.

Kanskje du tilogmed kunne bedt ham hjem så de kunne blitt kjent. Og så kunne du forsøkt å se de gode sidene han også helt sikkert har. Istedet for å skyve din avsky over på et lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt. Det er snakk om et barn på tre år. Hallo!!

Gjør det morsomt å stå i kø, gjør det til en positiv opplevelse så ordner det seg sikkert. Langt mere bekymret over voksne som deg enn det barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den stygge andungen og umodne tanker hos voksne

Det er en treåring det er snakk om. Det virker som om du ikke helt klarer å se det. Et lite barn som ikke vet helt hvordan ting fungerer verden.

Synes kanskje det er du som bør forsøke å endre din oppfatning av ham, så vil han også merke det.

Kanskje du tilogmed kunne bedt ham hjem så de kunne blitt kjent. Og så kunne du forsøkt å se de gode sidene han også helt sikkert har. Istedet for å skyve din avsky over på et lite barn.

Hvis det nå er slik at han har det litt vanskelig, så trenger han korrigeringer fra voksne, han trenger også voksne som han føler kan være stabile. I så måte kan det at han får en venn i ditt barn, at du er en voksen som ser ham og (liker) ham, samtidig som du er tydelig på grenser, faktisk gjøre at han blir en svane som voksen.

En trygg voksen er nok til å gjøre den helt store forskjellen i et lite barns liv. Men måten du reagerer på utgjør desverre ikke den forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke greit ut. Jeg tenker med en gang at denne gutten må få klar beskjed og klare grenser i forhold til hvordan reglene er på trening ellers kan han ikke være der.

Er ikke foreldrene hans der?

hvis han ikke hører må det tas opp med trener og eventuelt foreldrene som det gjøres i enhver annen sammenheng hvor ikke barna hører på de voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er riktig å si ifra, selvfølgelig vennlig og bestemt, selv om det er en treåring!Har en treåring selv og vet hvor "ertete" de kan være. Si ifra uten å kjefte eller bli sint og hvis han ikke gir seg be trener ordne opp/ta han ut av situasjonen/si fra til foreldre. Det er greit med litt tull fra en treåring men ikke "dårlig oppførsel"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...