Gå til innhold

Noen unger er drittunger!

Gjest Liker ikke kalle unger drittunger men . .

Anbefalte innlegg

Gjest Den stygge andungen og umodne tanker hos voksne

jeg synes det er riktig å si ifra, selvfølgelig vennlig og bestemt, selv om det er en treåring!Har en treåring selv og vet hvor "ertete" de kan være. Si ifra uten å kjefte eller bli sint og hvis han ikke gir seg be trener ordne opp/ta han ut av situasjonen/si fra til foreldre. Det er greit med litt tull fra en treåring men ikke "dårlig oppførsel"!

Ja, jeg skriver jo det. Selvfølgelig skal de ha grenser på denne måten, men i bunnen må det ligge en mildhet som bygger på at den voksne ser at det er et barn, og ikke en umulig drittunge (les: objekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• laban

3

• pekkaline

3

• puppola

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Å herregud.. Nå blir jeg oppgitt. kanskje ditt og kanskje datt. Jade, det er synd i ungen, men det er uansett IKKE akseptabelt å oppføre seg som en dritt ovenfor de andre barna. Hvis mora er sjuk eller sånn eller sånn, så får hu skaffe seg hjelp til å ta vare på ungen da. Jeg har ikke tenkt til å legge meg oppi hvordan mora er eller ikke, det er ikke min sak. Men at denne ungen er ufordragelig er utrolig irriterende. Og som du ser i et annet svar jeg skriver her, så er jeg ikke dust mot denne unegn, men snakket til han likt som alle andre, og hjelper han med bukk og trampoline på lik linje med de andre ungene. Mormora burde kanskje vært med inn og holdt han litt i øra.

greit at det kan være synd i folk, men man kan ikke redde verden, og jeg gidder ikke spekulere i hva som er årsaken, han er en drittunge. Og det er sikkert ikke hans feil heller, men det er utrolig irriterende.

Ja det er klart det er irriterende med barn som er annerledes og ikke bare sitter stille og alltid hører på de voksne og som aldri sier hva de mener. Men takke meg til det fremfor de uten sjel og sjarm, som uten mimikk omtrent valser gjennom livet og bare oppfører seg ordentlig, aldri protesterer, bare er "nikkedukker"...huff. ikke at denne gutten nødvendigvis er en slik med sjel og sjarm men jeg måtte bare skrive det for det ble så mye jabb om rene klær mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart det er irriterende med barn som er annerledes og ikke bare sitter stille og alltid hører på de voksne og som aldri sier hva de mener. Men takke meg til det fremfor de uten sjel og sjarm, som uten mimikk omtrent valser gjennom livet og bare oppfører seg ordentlig, aldri protesterer, bare er "nikkedukker"...huff. ikke at denne gutten nødvendigvis er en slik med sjel og sjarm men jeg måtte bare skrive det for det ble så mye jabb om rene klær mm

Er på mange måter enig! :-)

Det er bedre å hysje på et barn enn å måtte stå på hodet ( ikke bokstavlig da) for å få en reaksjon.

Men samtidig er det utrolig flott å hjelpe et stille og sjenert barn tol å blomstre....

Så alle barn har vel sin sjarme, på sitt vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt.

Tenk å være 3-4 år, se så mye større ut at det blir forlangt av han en annen (voksnere?) oppførsel og kanskje ha foreldre som ikke kan/klarer bry seg. Og som selvsagt raskt oppdager ( slike barn har gjerne radar) at de blir sett negativt på av andre voksne.

Fortsett¨å bry deg og hjelp treneren. Men legg av deg denen holdningen til et abrn som kanskje ikke har fuinnet førstepremien i valg av foreldre. Ditt barn er det heldige her, prøv heller å drysse litt englestøv over det andre barnet også.

Og kanskje, om du kan se forbi skitne klær ( stakkars gutt), overvekt ( så flott at han får trene) og en dum og uheldig oppførsel, så kanskje du finner en flott og hyggelig gutt. Sånt har faktisk skjedd før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt.

Tenk å være 3-4 år, se så mye større ut at det blir forlangt av han en annen (voksnere?) oppførsel og kanskje ha foreldre som ikke kan/klarer bry seg. Og som selvsagt raskt oppdager ( slike barn har gjerne radar) at de blir sett negativt på av andre voksne.

Fortsett¨å bry deg og hjelp treneren. Men legg av deg denen holdningen til et abrn som kanskje ikke har fuinnet førstepremien i valg av foreldre. Ditt barn er det heldige her, prøv heller å drysse litt englestøv over det andre barnet også.

Og kanskje, om du kan se forbi skitne klær ( stakkars gutt), overvekt ( så flott at han får trene) og en dum og uheldig oppførsel, så kanskje du finner en flott og hyggelig gutt. Sånt har faktisk skjedd før...

For et fantastisk svar, Rhea Silvia. Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt.

Utrolig god og konstruktiv måte å svare på innlegget på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars gutt.

Nydelig vinkling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foreldre som ikke duger....

Så frustrerende..

Jeg ville tatt det opp med turn trenerene, så får de bringe det videre til foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Foreslår at du ber om å få hjelpe treneren med å ordne køen.

Det er ikke bare unger som sniker, det er jammen mange voksne også! Kanskej de hadde hatt godt av et kø-kurs i barndommen?

Dette minner meg på min verste opplevelse i forhold til køkultur... Det skjedde like før jul i fjor. Tåke gjorde at flyene sto, og folk ville jo så klart hjem til jul. Det ble satt opp ekstra busser ... Vi skulle være med en slik buss, jeg og datteren min på fem, nattbuss var det forresten. Da bussene var klar for å ta imot passasjerer fikk vi instrukser om hvilken buss vi skulle gå til alt etter hvor langt vi skulle og om vi skulle direkte til xx by... Så langt alt greit... Vi gikk til vår buss... Og mange andre kom til samme buss, naturlig nok. Vi skulle legge bagasjen i rommene under bussen, deretter kom busssjåføren og stilte seg ved døra for å sjekke bilettene våre før vi fikk gå ombord i bussen, og da skjedde det. Folk trengte seg på, tok overhodet ikke hensyn til at det sto en liten femåring blandt dem, bare presset seg på.skikkelig trengsel ble det, jeg ble dyttet hit og dit av folkemassen. Jeg kjente jeg fikk nesten panikk med tanke på datteren min som sto på bakkenivå innimellom disse hensynsløse beinene og kroppene, og så for meg at ho ville bli tråkket ned, eller i det minste at ho ville få varige men(angst for folkemengder el) av opplevelsen om jeg ikke handlet raskt... så fortere enn fort fikk jeg løftet ho opp i høyden, og trakk meg mot utkanten av folkemassen, inn mot bussiden( etter at jeg hadde løftet opp ho, så tror jeg faktisk at jeg ble en sniker selv, i utkanten var det lettere å komme fremover i retning busssjåføren, han la merke til at vi kom, og gav signal om at han ville se vår bilett, så jeg rakte den fram forbi alle menneskene som sto foran oss i køen, han kikket på den, og plutselig var vi blandt de første som fikk gå ombord i den bussen. Vi ble altså sluppet inn foran de flesteandre av busssjåføren.. Men køkulturen i den busskøen var ikke til å skryte av. Det var rett og slett trengsel , og noe av det verste jeg har opplevd. (sikkert derfor bussjåføren slapp oss inn slik at vi slapp å stå i kø også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg på min verste opplevelse i forhold til køkultur... Det skjedde like før jul i fjor. Tåke gjorde at flyene sto, og folk ville jo så klart hjem til jul. Det ble satt opp ekstra busser ... Vi skulle være med en slik buss, jeg og datteren min på fem, nattbuss var det forresten. Da bussene var klar for å ta imot passasjerer fikk vi instrukser om hvilken buss vi skulle gå til alt etter hvor langt vi skulle og om vi skulle direkte til xx by... Så langt alt greit... Vi gikk til vår buss... Og mange andre kom til samme buss, naturlig nok. Vi skulle legge bagasjen i rommene under bussen, deretter kom busssjåføren og stilte seg ved døra for å sjekke bilettene våre før vi fikk gå ombord i bussen, og da skjedde det. Folk trengte seg på, tok overhodet ikke hensyn til at det sto en liten femåring blandt dem, bare presset seg på.skikkelig trengsel ble det, jeg ble dyttet hit og dit av folkemassen. Jeg kjente jeg fikk nesten panikk med tanke på datteren min som sto på bakkenivå innimellom disse hensynsløse beinene og kroppene, og så for meg at ho ville bli tråkket ned, eller i det minste at ho ville få varige men(angst for folkemengder el) av opplevelsen om jeg ikke handlet raskt... så fortere enn fort fikk jeg løftet ho opp i høyden, og trakk meg mot utkanten av folkemassen, inn mot bussiden( etter at jeg hadde løftet opp ho, så tror jeg faktisk at jeg ble en sniker selv, i utkanten var det lettere å komme fremover i retning busssjåføren, han la merke til at vi kom, og gav signal om at han ville se vår bilett, så jeg rakte den fram forbi alle menneskene som sto foran oss i køen, han kikket på den, og plutselig var vi blandt de første som fikk gå ombord i den bussen. Vi ble altså sluppet inn foran de flesteandre av busssjåføren.. Men køkulturen i den busskøen var ikke til å skryte av. Det var rett og slett trengsel , og noe av det verste jeg har opplevd. (sikkert derfor bussjåføren slapp oss inn slik at vi slapp å stå i kø også...)

Jeg opplevde noe av det samme på Lillehammer under OL, det var fullstendig busskaos, og en liten unge greide å komme på bussen mens mora sto utenfor i trengselen. Så var bussen full og begynte å kjøre med ungen inni og mora utafor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at han får fysisk aktivitet, for det trenger han pga. overvekten. Er ikke overvekten hans som plager meg, hvis du fikk inntrykk av det? Det er det at han er mye større (både i bredde og høyde) enn alle de andre, og at han bruker størrelsen sin for å dytte seg frem foran de mindre ungene som detter som fluer når han kommer løpende. Om han er mørkhudet og/eller bor i blokk har da ikke noe med dette å gjøre?

Tja...utfra måten du skriver på virker det faktisk som du har et problem med overvekten hans. Hva vi velger å ta med i en historie og ikke forteller faktisk ofte en hel del om hvem vi er, hvilke verdier og holdninger vi har osv. Ift. atferden hans er det ikke uten videre relevant hverken at han er overvektig eller at har skitne klær. Samtidig vil slike ting ofte bidra til at omgivelsene reagerer mer negativt på atferden hans enn de ville gjort hvis han var liten og slank og pen i tøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt.

Bra svart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...