Gå til innhold

ser du filmer flere ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett både mange filmer og serier flere enn to ganger jeg også. Friends, Sopranos, Six Feet Under og Kongen av Queens har jeg sett mange, mange ganger, og filmer som Gudfaren, Plastposen, Tilsammans, Hjortejegeren, Tante Pose, Casablanca, Pulp Fiction, Nattsvermeren, The Shining, etc har jeg egentlig ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett.

Og det er vel kanskje det jeg stusser på i den artikkelen - at hun faktisk har giddet å holde rede på nøyaktig antall ganger??

Skrevet

''Hvilke filmer da?''

Gode filmer.

Gjerne "klassikere" som er underfundige og komplekse, eller bare vakre og poetiske filmer.

Døme: 8,5 av Federico Fellini, og Cinema Paradiso.

''Og hvor mange ganger har du sett en film omigjen?''

Ihvertfall 20 ganger har eg sett (deler av) filmen "Songer från andra våningen" med Roy Anderson, den er så genial at eg blir helt stum.

Det er en av de _viktigste_ filmene etter millenium. :)

Skrevet

Har sett både mange filmer og serier flere enn to ganger jeg også. Friends, Sopranos, Six Feet Under og Kongen av Queens har jeg sett mange, mange ganger, og filmer som Gudfaren, Plastposen, Tilsammans, Hjortejegeren, Tante Pose, Casablanca, Pulp Fiction, Nattsvermeren, The Shining, etc har jeg egentlig ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett.

Og det er vel kanskje det jeg stusser på i den artikkelen - at hun faktisk har giddet å holde rede på nøyaktig antall ganger??

Hun sparte på billettene... Hadde jo veska full!

Gjest tid for film
Skrevet

''Hvilke filmer da?''

Gode filmer.

Gjerne "klassikere" som er underfundige og komplekse, eller bare vakre og poetiske filmer.

Døme: 8,5 av Federico Fellini, og Cinema Paradiso.

''Og hvor mange ganger har du sett en film omigjen?''

Ihvertfall 20 ganger har eg sett (deler av) filmen "Songer från andra våningen" med Roy Anderson, den er så genial at eg blir helt stum.

Det er en av de _viktigste_ filmene etter millenium. :)

Her er en som jeg kunne sett film med skjønner jeg:o)

Ps! Gå på kino og se The Visitor. En praktfullt genialt laget, lavmælt fyrverkeri av en film til ettertanke.

Og cinema Paradiso er ubeskrivelig nydelig, også etter at filmmusikken er pompøset opp i ettertid.

Skrevet

Noen filmer har jeg sett maaange ganger. Gudfaren-filmene, for eksempel. Og flere av Tarantinos filmer. For ikke å snakke om National Lampoon's Christmas Vacation, det er fast julerutine. ;o)

TV-serier også. Har sett Sopranos pinlig mange ganger, og Band of Brothers er ikke så langt bak. Friends kan jeg nok utenat...

Julefilmer, ja, jeg glemte jo helt å nevne "Tre nøtter til Askepott", som jeg MÅ se hver jul frtsatt:-)

I en helt annen genre er "Nattsvermeren", som jeg også har sett flere ganger.

Skrevet

Noen filmer har jeg sett maaange ganger. Gudfaren-filmene, for eksempel. Og flere av Tarantinos filmer. For ikke å snakke om National Lampoon's Christmas Vacation, det er fast julerutine. ;o)

TV-serier også. Har sett Sopranos pinlig mange ganger, og Band of Brothers er ikke så langt bak. Friends kan jeg nok utenat...

Julefilmer, ja, jeg glemte jo helt å nevne "Tre nøtter til Askepott", som jeg MÅ se hver jul frtsatt:-)

Skrevet

Julefilmene ja..De ser jeg også om igejn hvert år...

Men det er jo tradisjon! :0)

Skrevet

Er enig med Geir om at filmen "Sånger från andra våningen" er veldig bra. Ellers ser jeg gjerne Aki Kaurismäkis filmer flere ganger.

"Stekte grønne tomater" og "Purpurfargen" ser jeg gjerne om igjen og om igjen.

Skrevet

Ja, ikke sant?

Forøvrig har jeg jo sett ganske mange Disneyfilmer mange ganger sammen med barnet mitt da han var liten. Nå har han blitt så stor at vi kan begynne å se sammen med han en del av litt gamle g halvgamle komedier o.l., slik som f eks Waynes World, Austin Powers, Grease, Rosa Panteren etc

Skrevet

Ja, ikke sant?

Forøvrig har jeg jo sett ganske mange Disneyfilmer mange ganger sammen med barnet mitt da han var liten. Nå har han blitt så stor at vi kan begynne å se sammen med han en del av litt gamle g halvgamle komedier o.l., slik som f eks Waynes World, Austin Powers, Grease, Rosa Panteren etc

Å, det er jo så koslig med disse julefilmene!

Vi sitter samlet her også foran tv, men julemiddagen putrer.

Tegnefilmene, Askepott og reisen til julestjernen MÅ vi ha med oss ;0)

Skrevet

Denne tråden ble jammen full av mange gode filmer! Jeg ser også at det er enkelte filmer jeg bør få sett siden flere nevner de samme :)

Takk for alle svar!

Skrevet

Det blir ikke julaften før jeg har sett "Tre bøtter til Askepott" :-)

Skrevet

Wops, flott liten skriveleif der - Nøtter (ikke bøtter) til Askepott...

Skrevet

Wops, flott liten skriveleif der - Nøtter (ikke bøtter) til Askepott...

*S* Hørtes mer ut som en film om Askepott på julebord;-)

Skrevet

*S* Hørtes mer ut som en film om Askepott på julebord;-)

Blæh... *S*

Skrevet

Samme her!

Og jeg har jo det juleserviset med motiv av alle filmene, er så kry over det! :0)

Skrevet

Her er en som jeg kunne sett film med skjønner jeg:o)

Ps! Gå på kino og se The Visitor. En praktfullt genialt laget, lavmælt fyrverkeri av en film til ettertanke.

Og cinema Paradiso er ubeskrivelig nydelig, også etter at filmmusikken er pompøset opp i ettertid.

Skal sjekke opp "The Visitor". Takk for tips. :-)

Gjest tid for film
Skrevet

Skal sjekke opp "The Visitor". Takk for tips. :-)

Desuten så jeg at Lars and the real girl var kommet for salg og på utleie. Han som spiller hovedrollen, kommer ikke på navnet nå, er nominert til Oscar for beste hovedrolle, hvis jeg ikke har misforstått. Eller var det beste manus? Uansett, lei den! Fantastisk god og underfundig og den har fått strålende kritikker så jeg er ikke alene om å synes det. Den er rørende og morsom for den som har litt mellom øra.

God film!

Skrevet

Komedier kan jeg godt se om igjen. Grøssere, thrillere o.l. er det liten vits å se to ganger da en husker det meste av plottet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...