Gå til innhold

Skryteinnlegg av skolen vår!

Gjest Imponert mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Imponert mamma

Jeg var på foreldremøte i går. Og der fikk vi vite om en ordning de har på skolen vår som jeg ble stort imponert av. Mulig de har slikt overalt, men jeg vil skryte uansett.

De har jammenmeg utdannet en del elever til meglere. De kaller ordningen skolemegling. Meglerne er elever i syvende klasse som kan gå inn og megle i saker der andre elever har kranglet og hjelpe til med å lage avtaler for å løse sakene. Så følger de opp avtalene etterpå og gode greier.

De hadde en dramatisering av hvordan dette typisk kunne foregå - og det var altså så utrolig imponerende! De har hjelp av en dedikert lærer som har ansvar for å bistå under meglingen, og de har kurset seg opp på forhånd i hvordan man holder seg nøytral osv.

For en fantastisk kompetanse disse har med seg videre! Veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Imponert mamma

For et flott tiltak. Det skal jeg jammen foreslå for vår skole også.

Ja, gjør det. Idéen var at barn bedre kan forstå hva barn krangler om og dermed lettere kan nærme seg konflikten og finne en løsning enn voksne samt at barn lettere snakker med barn enn med en lærer.

Det er en lærer som er tilstede ved alle meglinger og som sørger for at ikke mobbesaker feks ender opp der, men saker som er egnet å løse opp i et slikt forum.

De hadde til og med et motto om at "Noen saker er for store, men ingen er for små"

Jeg måtte ta kontakt med læreren som var primus motor i dag og skryte. Jeg har aldri sett maken til gjeng :-) *skryter uhemmet nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...