Gå til innhold

Klarer dere å stå opp når klokka ringer?

Anbefalte innlegg

Gjest smashing cucumber
Skrevet

Hva er trikset?

Jeg blir liggende for lenge fordi jeg ikke har lyst til å stå opp og begynne dagen. Det samme skjer om kvelden, jeg blir liggende å lese lenge fordi jeg ikke har lyst til å sovne og våkne til en ny dag.

For lite viljestyrke?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

4

• mrxx

3

• morsan

3

• laban

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sett vekkerklokka såpass langt unna at du må ut av senga for å slå av ringingen?

Selv har jeg min på nattbordet. Men jeg vet at dersom jeg blir liggende, ryker hele morgensystemet i familien og det blir kritiske køer på badet.

Skrevet

Om morgenen har jeg med vilje satt klokken til å ringe tidligere enn jeg må stå opp - slik at jeg kan snooze to ganger (gir 20 minutter ekstra). Da slipper jeg å stå opp med en gang, men kan ligge å forberede meg...

Om kvelden er det verre, jeg kommer meg sjelden i seng så tidlig som jeg burde...

Jeg er sikker på at begge deler går på viljestyrke...

Skrevet

Jeg våkner i god tid før klokka ringer, så jeg trenger egentlig ikke vekkeklokke

Det er jo bare å legge seg til riktig tid som passer deg.

Skrevet

Jeg våkner i god tid før klokka ringer, så jeg trenger egentlig ikke vekkeklokke

Det er jo bare å legge seg til riktig tid som passer deg.

Du er jo kommet i en alder hvor du sitter oppe å venter på avisbudet, du. *s*

Skrevet

Jeg klarer det som regel. Jeg er dessuten sulten om morgenen, så jeg venter bare på mat før jeg drar på jobb.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223463218' post='3980637]

Hehe, nei, jeg er ikke helt der ennå og jeg sover lenger i helgene:-)

Jeg står ikke opp før kl 07:05 da når jeg skal på jobb:-)

Gjest smashing cucumber
Skrevet

Om morgenen har jeg med vilje satt klokken til å ringe tidligere enn jeg må stå opp - slik at jeg kan snooze to ganger (gir 20 minutter ekstra). Da slipper jeg å stå opp med en gang, men kan ligge å forberede meg...

Om kvelden er det verre, jeg kommer meg sjelden i seng så tidlig som jeg burde...

Jeg er sikker på at begge deler går på viljestyrke...

Har også prøvd forberedelsestid, men den strekker seg ut i det vide og brede, liksom.

Hva er det du tenker når du klarer å stå opp?

Har en teori at søvn sløver ned fornuften. Hvertfall min.

Skrevet

Har også prøvd forberedelsestid, men den strekker seg ut i det vide og brede, liksom.

Hva er det du tenker når du klarer å stå opp?

Har en teori at søvn sløver ned fornuften. Hvertfall min.

Jeg må få min datter på skolen, så det er grunnen til at jeg kommer opp i riktig tid hver dag.

Selv er jeg hjemmeværende pga sykdom, så hadde det bare vært meg, så hadde det ikke vært noen klokke som ringte i det hele tatt...

Gjest smashing cucumber
Skrevet

Sett vekkerklokka såpass langt unna at du må ut av senga for å slå av ringingen?

Selv har jeg min på nattbordet. Men jeg vet at dersom jeg blir liggende, ryker hele morgensystemet i familien og det blir kritiske køer på badet.

Ansvarsfølelsen din griper inn.

Det blir liksom ikke køer på badet selv om jeg ikke står opp.

Må prøve det der med å sette vekkeralarmen langt bort så jeg må opp for å skru den av.

Skrevet

Vekkerklokka ringer hvert 5-te minutt. Jeg må forberde meg psykisk på at jeg skal stå opp og derfor stiller jeg vekkerklokka på ringing 10 min før jeg skal opp.

Skrevet

Ansvarsfølelsen din griper inn.

Det blir liksom ikke køer på badet selv om jeg ikke står opp.

Må prøve det der med å sette vekkeralarmen langt bort så jeg må opp for å skru den av.

Så kan du ha det kaldt på soverommet, slik at du helst vil ut derfra når du har forlatt dyna. (Og det er selvsagt ulovlig og helt utenkelig å gå tilbake til senga igjen.)

Gjest smashing cucumber
Skrevet

Vekkerklokka ringer hvert 5-te minutt. Jeg må forberde meg psykisk på at jeg skal stå opp og derfor stiller jeg vekkerklokka på ringing 10 min før jeg skal opp.

Hva tenker du når du forbereder deg psykisk?

Har det sånn at hvis jeg først begynner å snooze så kan jeg finne på å gjøre det ganke lenge.

Trikset er kanskje å stå opp med en gang; sjokk.

Skrevet

Hva tenker du når du forbereder deg psykisk?

Har det sånn at hvis jeg først begynner å snooze så kan jeg finne på å gjøre det ganke lenge.

Trikset er kanskje å stå opp med en gang; sjokk.

Jeg tenker at det er deilig at det er 5 hele min til klokka ringer igjen og når det ringer igjen etter 5 min. tenker jeg det samme.

Men så er det ingen bønn lenger. Minstemor skal på skolen og deretter skal jeg på jobb.

De to største har egne vekkerklokker, og hun eldste litt problemer en periode. Hun satte flere vekkerklokker rundt omkring i rommet + mobilen og gikk i søvne og slo av alle sammen uten å være klar over at hun har gjort det. Hun satt og leste for lenge på senga og hun må først opp av alle. Nå går det fint igjen.

Du må sørge for å få nok søvn. En natt med lite søvn går helt greit for min del, men ikke flere netter på rad.

Skrevet

Jepp. Det er bare meg det går ut over om jeg ligger og drar meg. Jeg hater å ha dårlig tid/komme for sent.

Skrevet

Heldigvis har jeg aldri hatt problemer med å komme meg opp om morran. :o)

Skrevet

Nei, jeg må alltid benytte meg av en snooze-funksjon der klokka ringer flere ganger, og så stiller jeg første ring i god tid før jeg må opp.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223463218' post='3980637]

*knegg*

Skrevet

Jeg må stille klokka på ti min før jeg skal stå opp slik at jeg kan ha de herlige minuttene før jeg egentlig må opp.

Må si det høres litt alarmerende ut at du ikke vil sovne fordi du ikke vil våkne..... Har du en tung hverdag?

Gjest høstløv
Skrevet

Snooze funksjon på vekkerklokken er et must. Når klokken ringer, er jeg glad fot at jeg kan bli liggende litt til, og når den ringer annen gang, kan jeg bli liggende litt til enda en gang. Disse ti minuttene er nydelige. Deretter må jeg stå opp.

Da jeg var 21 satte jeg vekkerklokken på en hel time, før jeg måtte stå opp, bare fordi tanken på å kunne ligge litt lenger var så deilig.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...