Gå til innhold

Hvor lenge uten piercing i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har piercing i tungen. Nå har jeg fått et sånt lite, hvitt munnsår mellom kula og tunga, på undersiden. Dette gjør møkkavondt, og lammer hele munnen liksom. Det gjør vondt å spise, og jeg prater minst mulig.

Når jeg tar ut piercingen er det myyyyye bedre! Jeg renser både hullet og piercingen selvfølgelig, og skyller munnen med Corsodyl.

Men... Da jeg tok piercingen mener jeg å huske prat om at det ville gro igjen på en halv time. Stemmer dette? Da må jeg i så fall sette den inn et par min innimellom da? Har forresten hatt den i 9 år.

Jeg gidder ingen diskusjon om hvor barnslig og harry det er med piercing i tungen altså! Grunnen er sikkert at jeg ikke har noen gode argumenter. Jeg tok den da jeg var 16, og nå er den en del av meg. Avgjørelsen ang fjerning/ikke fjerning skal ikke tas nå uansett...! Men brenner det veldig, så er det lov å si sin mening, bare ikke forvent svar;-) (Kjenner dolernes behov for å få sagt sin mening om ting)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg husker også snakk om at det grodde raskt. Jeg har tatt ut min da, men det er pga operasjoner som tok mange timer og hullet sikkert var grodd når jeg var ferdig.

Samtidig ble jeg fortalt at navlepiercingen min kom til å gro kjapt, det stemte ikke da jeg tok den ut når jeg var gravid. Jeg hadde hull lenge.

Hm, jeg tror jeg ville ringt der hvor de tar piercinger jeg, og spurt. Så er du helt sikker.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223464933' post='3980665]

Jeg husker også snakk om at det grodde raskt. Jeg har tatt ut min da, men det er pga operasjoner som tok mange timer og hullet sikkert var grodd når jeg var ferdig.

Samtidig ble jeg fortalt at navlepiercingen min kom til å gro kjapt, det stemte ikke da jeg tok den ut når jeg var gravid. Jeg hadde hull lenge.

Hm, jeg tror jeg ville ringt der hvor de tar piercinger jeg, og spurt. Så er du helt sikker.

Ja, det kan jeg jo gjøre! Kvier meg nemlig for å stikke den pinnen inn i såret igjen, for det var IKKE godt!

Jeg tenker at tungepiercing kanskje gror fortere enn piercinger der man har vanlig hud... Det er jo ofte huden som gror igjen først. Som i ørene for eksempel. Men hva veit jeg?! Hmm, får nok ta en tlf ja!

Skrevet

Ja, det kan jeg jo gjøre! Kvier meg nemlig for å stikke den pinnen inn i såret igjen, for det var IKKE godt!

Jeg tenker at tungepiercing kanskje gror fortere enn piercinger der man har vanlig hud... Det er jo ofte huden som gror igjen først. Som i ørene for eksempel. Men hva veit jeg?! Hmm, får nok ta en tlf ja!

Jeg tror at tunga vil gro fortere også ja. Ville ringt jeg altså, for dette kan jo være individuelt også. Kanskje du kan få tips til behandling av såret også?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223465579' post='3980673]

Jeg tror at tunga vil gro fortere også ja. Ville ringt jeg altså, for dette kan jo være individuelt også. Kanskje du kan få tips til behandling av såret også?

De åpner ikke før 16.00 der jeg tok den, men jeg sjekket nå, og hullet er fortsatt åpent nå i hvert fall. Det er 1,5 timer siden jeg tok ut stanga. Men det gjorde VONDT, så jeg håper de vil fortelle meg at det ikke vil gro på flere dager:-)

Skrevet

De åpner ikke før 16.00 der jeg tok den, men jeg sjekket nå, og hullet er fortsatt åpent nå i hvert fall. Det er 1,5 timer siden jeg tok ut stanga. Men det gjorde VONDT, så jeg håper de vil fortelle meg at det ikke vil gro på flere dager:-)

Får håpe det.

Husk og spørre om det såret da, for det er ikke noe særlig med sår på tunga, og en skulle tro at de har peiling på hvordan det skal behandles best.

Nå måtte jeg kjenne etter på tunga mi, og jeg har en klump på undersiden etter der piercingen satt. Ett lite minne ;o) Jeg hadde flere piercinger, men nå har jeg ingen igjen. Det er vel egentlig bare den i tunga jeg savner, men nå ble det nå en gang slik at jeg måtte ta den ut.

Skrevet

Spørs om tungepiercingen din går fløyten nå, gitt;-)

Skrevet

Spørs om tungepiercingen din går fløyten nå, gitt;-)

Det er jo også mulig... Gråter meg ikke i søvn om kvelden av den grunn, men jeg har lyst til å prøve å redde den!

candyqueen_83
Skrevet

Min er på vei til å gro igjen etter et par-tre timer hvertfall, så jeg ville satt den i med jevne mellomrom.

Gjest la det gro, ta en ny etterpå
Skrevet

Ta den ut, bruk skyllevæske (slik som når piercingen var ny), og ikke pirk noe mer på det.

Når alt er ok under tungen igjen, går du til piercingstudioet og får sjekket alt alt ser ok ut, og så setter de inn piercingen på nytt.

Men når det har blitt sår, ville jeg ikke tatt noen sjanser, sår i munnen kan være farlig mht bakterier.

Skrevet

Det er jo også mulig... Gråter meg ikke i søvn om kvelden av den grunn, men jeg har lyst til å prøve å redde den!

Det skjønner jeg, hadde samme runde med navlepiercingen min her for en stund siden.

Ble litt irritert og rød, så jeg valgte å ta den ut og rense og la den være litt i fred... Var jo ikke noe problem, tenkte jeg - mange gravide har den ute i månedsvis og setter den inn igjen etterpå... Men nei du - en uke etterpå, så var det ikke mulig å få inn noen piercing igjen...

Moralen er: Det er ekstremt individuelt hvor lang tid det tar før et piercinghull gror igjen...

Skrevet

Ta den ut, bruk skyllevæske (slik som når piercingen var ny), og ikke pirk noe mer på det.

Når alt er ok under tungen igjen, går du til piercingstudioet og får sjekket alt alt ser ok ut, og så setter de inn piercingen på nytt.

Men når det har blitt sår, ville jeg ikke tatt noen sjanser, sår i munnen kan være farlig mht bakterier.

Er du vill?!? Hadde ALDRI turt å stikke nytt hull! Jeg var 16 da jeg gjorde det sist, og har blitt langt mer pysete siden den gang. Ikke er det så innmari viktig for meg heller.

Prøver i det lengste å holde det åpent - nytter ikke det, så er det vel meningen at jeg skal gi slipp da;-)

Skrevet

Det skjønner jeg, hadde samme runde med navlepiercingen min her for en stund siden.

Ble litt irritert og rød, så jeg valgte å ta den ut og rense og la den være litt i fred... Var jo ikke noe problem, tenkte jeg - mange gravide har den ute i månedsvis og setter den inn igjen etterpå... Men nei du - en uke etterpå, så var det ikke mulig å få inn noen piercing igjen...

Moralen er: Det er ekstremt individuelt hvor lang tid det tar før et piercinghull gror igjen...

Det er nok sant! En venn av meg nevnte en gang at det grodde fortere mens han tok sol også. Så det er nok mange faktorer som spiller inn ja.

Vel, jeg får høre med sjappa når de åpner. Fortsetter å rense så lenge, og sette i pinnen en gang i timen. Så får vi se hur det går!

Gror det igjen, så var det vel meningen da...!

Skrevet

Prøvde forresten å bli blodgiver for en stund siden, men de ville ikke ha meg fordi jeg hadde piercing på slimhinnen.

Kanskje det er noen som trenger blodet mitt?? :-)

candyqueen_83
Skrevet

Prøvde forresten å bli blodgiver for en stund siden, men de ville ikke ha meg fordi jeg hadde piercing på slimhinnen.

Kanskje det er noen som trenger blodet mitt?? :-)

Jeg tror ikke man får gi blod om man har hatt piercing tidligere heller?

Skrevet

Jo det tror jeg. Hun spurte meg nemlig om jeg ikke var villig til å ta den ut...

Skrevet

Men det er jo mulig det er en viss karantenetid...

candyqueen_83
Skrevet

Men det er jo mulig det er en viss karantenetid...

Okei. Syns bare jeg hadde lest det et sted.

Skrevet

neida, den gror ikke så fort, men den gror ganske fort...

Sår på tunga og i munnen generelt gror fort - hvis det ikke blir irritert.. noe kanskje piercingen gjør. Kanskje det hjelper å bytte til plastkule? Rens som du gjør, men prøv å ha den ute en time i første omgang - du får den igjennom, men da merker du om groprosessen har begynt. Hadde den ute en natt jeg, og fikk den igjennom, men måtte presse den gjennom - så var ikke særlig godt..

God tungebedring :o)

Skrevet

neida, den gror ikke så fort, men den gror ganske fort...

Sår på tunga og i munnen generelt gror fort - hvis det ikke blir irritert.. noe kanskje piercingen gjør. Kanskje det hjelper å bytte til plastkule? Rens som du gjør, men prøv å ha den ute en time i første omgang - du får den igjennom, men da merker du om groprosessen har begynt. Hadde den ute en natt jeg, og fikk den igjennom, men måtte presse den gjennom - så var ikke særlig godt..

God tungebedring :o)

Takk:-)

Når jeg tenker etter, så er det vel mulig at det med en halvtime blei sagt ang de første dagene etter at piercingen blei satt inn. Da var det jo fortsatt et åpent sår.

Har stukket gjennom stanga ca. hver time nå, og det går helt fint! Gjør vondt i såret, men hullet er fortsatt åpent i hvert fall. Kommer nok til å fortsette sånn i kveld, og så setter jeg den nok inn i natt. Gubben er vel bare glad til for at det ikke blir så mye skravling på sengekanten;-)

Prøvde å ringe piercingsjappa og høre, men de har visst ikke åpent i dag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...