Gå til innhold

Fikk henvisning til den beste hudlegen:-)

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Vil bare oppdatere...

Jeg skrev inn for noen uker siden og var så skuffet over helsestasjonslegen som var så arrogant og ikke ville henvise jenta mi til hudlege.

I går var vi hos fastlegen, og fikk henvisning med en gang! Han spurte til og med om det var noen spesiell hudlege jeg ville ha henne inn til! Så nå kommer hun inn hos den beste:-)

Mamma er så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastiske nyheter! Da får du snart orden på dette håper jeg :)

Det håper jeg også! Dessuten himlet fastlegen min av helsestasjonslegens forslag om kortison i ansiktet på babyen! Det skal du i hvert fall ikke gjøre mer enn en dag eller to, sa han.

Glad jeg er en person som står på mitt ja, ellers ville datteren min fått mye dårligere behandling dessverre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra. Er sånn det skal være :)

Absolutt! Det er bare så ille å vite at de barna som har en mamma som ikke tørr å si imot en dårlig lege, de får så mye dårligere behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Dessuten himlet fastlegen min av helsestasjonslegens forslag om kortison i ansiktet på babyen! Det skal du i hvert fall ikke gjøre mer enn en dag eller to, sa han.

Glad jeg er en person som står på mitt ja, ellers ville datteren min fått mye dårligere behandling dessverre...!

Vi skal komme til å måtte kjempe mange kamper for våre barn, stå på. Godt du er såpass våken på hva som er bra og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal komme til å måtte kjempe mange kamper for våre barn, stå på. Godt du er såpass våken på hva som er bra og ikke.

Åja, jeg tåler en krig eller 100 jeg;-) Tenker bare på alle de som ikke har noen til å krige for seg - det er så dårlig at det skal være slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg tåler en krig eller 100 jeg;-) Tenker bare på alle de som ikke har noen til å krige for seg - det er så dårlig at det skal være slik!

Ja dessverre så har vi ulike kamper gjennom livet som en skulle hatt krefter og ork til å ta, og alltid er det noen som ikke kan kjempe sin sak. Spesielt hos våre eldste som ikke vil være til bry...........Håper jeg iden gang ikke bryr meg for mye om å være til bry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvetann her og

All den styrken som fikk deg til å bli løvetann kommer datteren din til å nyte _meget_ godt av gjennom oppveksten sin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den styrken som fikk deg til å bli løvetann kommer datteren din til å nyte _meget_ godt av gjennom oppveksten sin :-)

Du skinner igjennom her og der:-)

Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe nei! Håper jenta mi også får utvikle sin egen styrke, men på en langt mer positiv måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre så har vi ulike kamper gjennom livet som en skulle hatt krefter og ork til å ta, og alltid er det noen som ikke kan kjempe sin sak. Spesielt hos våre eldste som ikke vil være til bry...........Håper jeg iden gang ikke bryr meg for mye om å være til bry :)

Jeg har en meget sterk fornemmelse av at jeg ikke blir sånn gett;-) Men ja, det er ille å tenke på! De sitter der og har det vondt mange, og hadde de bare tatt en telefon så kunne de fått det mye bedre på dagen! Men man får ingenting uten å kunne snakke for seg i dette samfunnet.

Nettopp derfor mener jeg at dette burde være noe man lærte på skolen! Hvordan man sørger for å bli hørt og få det man har krav på. Det er i aller høyeste grad viktig lærdom å ha med seg i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvetann her og

Du skinner igjennom her og der:-)

Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe nei! Håper jenta mi også får utvikle sin egen styrke, men på en langt mer positiv måte...

Hehe - jeg håper jeg er kjennelig for de jeg kjenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvetann her og

Flotte mennesker kan ikke gjemme seg:-)

Tusen takk :-)

Og du - jenta di vil tjene godt på dine ressurser. Både på å slippe å kjempe seg vei selv hele veien, men enda viktigere på å ha noen som kan vise henne at om hun nå må kjempe seg vei et sted eller to så går det så fint så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :-)

Og du - jenta di vil tjene godt på dine ressurser. Både på å slippe å kjempe seg vei selv hele veien, men enda viktigere på å ha noen som kan vise henne at om hun nå må kjempe seg vei et sted eller to så går det så fint så :-)

Ja det er vanskelig det der! Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at jenta mi skal få en slik bandom som jeg hadde - man ønsker jo å beskytte barna sine og gi dem en flott barndom! Man skal få lov til å være naiv når man er liten...!

Men så ønsker jeg jo ikke å ta alle støtene for henne heller! At hun skal vokse opp som overbeskyttet og med puter under armene.

Men man kan ikke lære bort erfaring... Hvordan går man frem? Er det noe som kommer underveis, eller er det noe man må sette seg ned og tenke igjennom? Nå er hun så liten enda, men jeg har tenkt på dette siden før jeg blei gravid.

Er slik styrke noe som bare bor i et menneske, eller er det noe vi som foreldre skal skape? Eller både og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvetann her og

Ja det er vanskelig det der! Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at jenta mi skal få en slik bandom som jeg hadde - man ønsker jo å beskytte barna sine og gi dem en flott barndom! Man skal få lov til å være naiv når man er liten...!

Men så ønsker jeg jo ikke å ta alle støtene for henne heller! At hun skal vokse opp som overbeskyttet og med puter under armene.

Men man kan ikke lære bort erfaring... Hvordan går man frem? Er det noe som kommer underveis, eller er det noe man må sette seg ned og tenke igjennom? Nå er hun så liten enda, men jeg har tenkt på dette siden før jeg blei gravid.

Er slik styrke noe som bare bor i et menneske, eller er det noe vi som foreldre skal skape? Eller både og?

Det som er felles for løvetannbarna er at de ofte er godt over gjennomsnittlige intelligente. Såvidt jeg kan skjønne er det arlvelig ihvertfall ;-)

Men ellers så er det masse du kan lære henne. Du kommer til å prate med henne etterhvert som hun vokser. Vise henne hvordan hennes handlinger gir samhandling med andre og hvor fint det kan fungere.

Siden du har den oppveksten du har så tipper jeg at du også har vært nødt for å knekke de sosiale kodene på egen hånd uten at noen lærte deg dem. Det betyr at du er dem langt mer bevisst enn mange andre og dermed kan lære de videre på en god måte.

Og en av de viktigste tingene er at du vil klare å se nytten i å lære henne å ordne opp i sine egne saker. Jeg tror neppe du kommert il å sitte på turninga og hate den ungen som dultet borti henne så det skummer av deg, men la henne ordne opp selv. Eller vise hvordan hun kan komme seg ut av situasjonen for egen maskin.

Og tusen andre ting. Dette kommer til å gå så fint så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken ble nesten som om ei fjær skulle blitt til fem høns. Synes jeg.

Det er faktisk grusomt hvor plaget noen barn er av eksem... Jeg fikk sjokk en gang jeg gikk inn til min lille nevø som gråt i senga si. Hele hodet og ansiktet var innsmurt av blod fordi han hadde klort seg så fælt pga eksemen :-((

Når unger er så plaget, så skjønner jeg at man gjør _alt_ for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken ble nesten som om ei fjær skulle blitt til fem høns. Synes jeg.

Da har ikke du skjønt noe...

Å ha et eksembarn kan være et mareritt.

Barnet klør seg til blods selv om man bruker alle metoder for å få det til å slutte å klø.

Man blir drittlei av å smøre hele døgnet, spesielt når ungen også er drittlei av å bli smurt hele døgnet, og det blir en kamp for å få det gjort.

Barnet får til stadighet infeksjoner i sårene, og må være hjemme fra barnehage og skole. Jeg kan nevne brennkopper og hånd-, munn- og fotsyke.

Hvorfor skal noen liksom vite alt om hva slags hjelp folk kan trenge når de ikke har vært oppe i situasjonen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...