Gå til innhold

Ta med 9/10 åring på Les Miserables?

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Jeg ser at denne forestillingen kommer opp i Oslo i februar. Jeg vurderer å ta med min datter på 9,5 år. Hun var med på singin' in the rain m stor suksess. Hva tror dere?

Hun er interessert i teater og går på teaterskole 1 gang i uka. Jeg har litt lyst til å bygge opp under denne interessen. Vet dere om noe annet stykke i osloområdet jeg kan ta henne med på?

Putti plutti, blåfjell etc er for barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på barnet. Dette er jo en dramatisk historie, med store pompøse følelsessanger. Og det er jo et mer "voksent plott" enn Singin' in the Rain, og også ganske trist til tider. Ikke så mye humor som Singin'.

Men det er jo en fantastisk flott forestilling, da, som jeg anbefaler på det varmeste:-)

Min 12 år gamle nevø kjedet vettet av seg på Les Miserables, hvilket jeg ikke er overrasket over i det hele tatt, mens hans tvillingsøster likte den (heller ikke overrasket over det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun liker musicaler og blir forberedt på at det er en helt annen historie enn f.eks. Singin' in the rain, hvis hun blir forklart historien litt i forkant - så tror jeg hun kommer til å nyyyyyte det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les eller gjenfortell historien for henne på forhånd, så hun henger med, hør på cd og forbered dere godt!

Den er jo helt nydelig, så hun kommer sikkert til å kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med oss tre gutter på 7, 10 og 11 for et par år tilbake, og alle tre koste seg underveis. Minstemann hadde fått plottet og persongalleriet presentert på forhånd, og greide helt fint å følge med på handlingen. Jeg tror at en 9 1/2- åring vil kose seg jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...