Gjest På evig jobbjakt Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Bør en ha spesiell universitetsutdannelse for å jobbe som arkivar? Jeg har ingen erfaring fra arkiv, men har mange år på Universitetet, bruker PC daglig til studier og deltidsjobb. 0 Siter
laban Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Det er vel et høyskolestudium i biblioteks- og informasjonsfag eller noe sånt, som gir profesjonell "arkivarkompetanse". Men det finnes sikkert arkiver der det også er nyttig med kompetanse innenfor et bestemt fagområde i tillegg. Noen ganger kan kanskje dette være minst like viktig som arkivar-delen av utdannelsen. 0 Siter
Miss Marple Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Så vidt jeg vet, er det tre utdaninningsretninger for å jobbe som arkivar. Det første er et 3-årig bachelorstudium ved universitetet i Oslo. Studieretningen heter Arkeologi og er under studieprogrammet Kultur-og idestudier. Det andre er arkiv- og dokumentbehandling ved Høgskolen i Oslo. Dette er et deltidsstudium over 2 år. Det siste er Arkivakademiet, som jeg tror er et deltidsstudium over ett år. Arkivakademiet krever praksis innen arkiv. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Så vidt jeg vet, er det tre utdaninningsretninger for å jobbe som arkivar. Det første er et 3-årig bachelorstudium ved universitetet i Oslo. Studieretningen heter Arkeologi og er under studieprogrammet Kultur-og idestudier. Det andre er arkiv- og dokumentbehandling ved Høgskolen i Oslo. Dette er et deltidsstudium over 2 år. Det siste er Arkivakademiet, som jeg tror er et deltidsstudium over ett år. Arkivakademiet krever praksis innen arkiv. Det er også mange med bibliotekarutdannelse som jobber som arkivarer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.