Gå til innhold

Arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Dette er den verste periode noensinne for min del. Før sommer hadde jeg en jobb, men hadde tenkt å reise til Trondheim for å studere. Hadde da søkt på heltidsjobber der oppe mens jeg bodde i Oslo. Får jo ikke mer studielån på grunn av forsinkelse i utdannelsen. Så da var det greit å ha deltidsstudier og heltidsjobb ved siden. Med en bachelorgrad i psykologi trodde jeg at jeg skulle klare å få jobb innen helse. Den gang ei. Det gikk omtrent to måneder og jeg sendte omtrent 34 søknader hvorav jeg fikk svar på 3!! Registrerte meg hos samtlige vikarbyråer som er å finnes i Trondheim, men ingen svar. Enten var jeg for overkvalifisert eller så fikk jeg ikke svar.

Så da ble det til at jeg valgte å bo i Oslo. Her sendte jeg 4-5 søknader hver dag i en hel måned (forrige måned). Noen steder fikk jeg ikke svar, andre steder var jeg på intervju, men fikk ikke jobb.

Dette skjønner jeg ikke. At man ikke får en deltidsjobb på Kiwi engang, det er illle. Jeg har 7 års erfaring med kasse + en del erfaring med kassa på Kiwi og Narvesen. Videre har jeg en bachelorgrad, men får ikke jobb innen det som graden dekker. De vil ha folk med erfaring. Men kjære dere, hvor skal en nyutdannet få erfaringen sin fra om man ikke får jobb?

Det er søren ikke rart at folk går på arbeidsledighetstrygd når det er er så ille.

Skrevet

Kan du ikke søke om å være vikar ved en psyk.avd? Bare for å få en fot innenfor. Vet ikke hvilken type jobb du kunne tenkt deg, men får du helgevakter e.l et sted kan det fort utvikle seg til noe mer.

Skrevet

Hei! Dette er jo helt tragiskt! :( Hva med den jobben du hadde, kunne du fått deg inn der igjen?

Jeg tror at det i dag er viktig å kjenne noen for å få jobb. Hva med referanser, har du noen? Ev. lærer som kjenner deg og kan tipse om steder å søke? Hva slags stillinger kan du ha med utdannelsen du har til nå?

Lever selv søknadene så sant det går an, det kan du tjene på.

Skrevet

Skriv en skikkelig bra cv, og gå rundt selv for å presentere deg! Det tror jeg er mer lønnsomt enn å satse på (bare) utlyste stillinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...