mumitrollet Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har kjøpt skikkelig gode GoreTex-sko til poden på ett år. De er skikkelig merket med navn og nr og ble hengt på plassen hans (som er tydelig merket med hans navn) i morges. Og nå er de borte!!! Ingen i barnehagen som aner hvor de er hen. Ingen unger rekker opp til plassen, så det må være noen voksne som har fjernet dem derfra og evt kledt dem på feil barn. Dette kan enten være en ansatt eller en forelder. Håper de dukker opp i morra, hvis ikke må jeg nesten be om å få en telefonliste til alle foreldrene og ringe rundt - han trenger dem nå så vi kan ikke vente og se om de dukker opp. Men, hvordan er det mulig å ta feil sko som er så tydelig merket? Enten er folk skikkelig sløve eller så stjeler de bevisst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ''Men, hvordan er det mulig å ta feil sko som er så tydelig merket? '' Det kan jo være en pappa Pappaer har av og til null peiling på barnas klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ''Men, hvordan er det mulig å ta feil sko som er så tydelig merket? '' Det kan jo være en pappa Pappaer har av og til null peiling på barnas klær. He he he:-) Her har det begynt allerede! Han kan godt stelle babyen om morgenen, men så roper han på meg for å plukke ut tøy han kan ta på henne! Og det enda jeg bevisst ikke klager på sammensetningene;-) Så jeg ser ikke bort fra at innen hun begynner i barnehagen, så er rosa sko - rosa sko, for hans del...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammahenter selv Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvisker sammen som AneM - her lukter det pappa-henting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ''Men, hvordan er det mulig å ta feil sko som er så tydelig merket? '' Det kan jo være en pappa Pappaer har av og til null peiling på barnas klær. hehe...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvisker sammen som AneM - her lukter det pappa-henting... "Pappa-henting"? herregud her må mennene på banen og REAGERE....! utrolig stigmatiserende...like dumt som "du er så søt når du er sint" Hvordan kan man i såfall kategorisere "mamma- henting"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ''Men, hvordan er det mulig å ta feil sko som er så tydelig merket? '' Det kan jo være en pappa Pappaer har av og til null peiling på barnas klær. Sant... Snaxy kom hjem med en hel pose klær som ikke tilhørte oss... Det eneste som var vårt var posen.. Flaut.. Men vi leverte det så klart dagen etter! :=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 He he he:-) Her har det begynt allerede! Han kan godt stelle babyen om morgenen, men så roper han på meg for å plukke ut tøy han kan ta på henne! Og det enda jeg bevisst ikke klager på sammensetningene;-) Så jeg ser ikke bort fra at innen hun begynner i barnehagen, så er rosa sko - rosa sko, for hans del...! Bare vent til dere evt får neste barn. Du kan jo begynne å grue deg til å se antrekket han da kler opp eldstemann i når de skal besøke deg og babyen på sykehuset ;-) *taler av erfaring* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammahenter selv Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 "Pappa-henting"? herregud her må mennene på banen og REAGERE....! utrolig stigmatiserende...like dumt som "du er så søt når du er sint" Hvordan kan man i såfall kategorisere "mamma- henting"? Hehe - alle som jobber i barnehage kjenner til hva som skjer når pappaer skal finne frem klær, støvler osv som barna deres eier i barnehagen :-) Det betyr ikke at ikke pappaer er flotte folk som unger virkelig trenger. Det betyr bare at pappaer overraskende ofte ikke kjenner sitt eget barns sko. Og at de gjerne tar med de som står nærmest om de er aldri så merket med et helt annet navn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Sett opp en lapp - typen "fikk noen med seg skoene til X ved en feil?", og beskriv skoene og merkingen. Det er antakelig verken første eller siste gang støvler eller dresser el.l., blir "stjålet" eller forbyttet. Min erfaring er at sånt også av en eller annen mystisk årsak kan havne på feil avdeling. Men det er lurt å reagere med én gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe - alle som jobber i barnehage kjenner til hva som skjer når pappaer skal finne frem klær, støvler osv som barna deres eier i barnehagen :-) Det betyr ikke at ikke pappaer er flotte folk som unger virkelig trenger. Det betyr bare at pappaer overraskende ofte ikke kjenner sitt eget barns sko. Og at de gjerne tar med de som står nærmest om de er aldri så merket med et helt annet navn :-) Pisspreik! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 "Pappa-henting"? herregud her må mennene på banen og REAGERE....! utrolig stigmatiserende...like dumt som "du er så søt når du er sint" Hvordan kan man i såfall kategorisere "mamma- henting"? Det er både stigmatiserende og politisk ukorrekt, men likevel akk så treffende... Det betyr selvsagt ikke at alle menn er slik, men enhver barnehageansatt kan skrive under på at statistisk sett er det mange flere fedre enn mødre som ikke har peiling på barnetøyet. Akkurat som det fremdeles statistisk sett er mødre som tar ut det aller meste av permisjonen, og flere mødre enn fedre som jobber redusert mens barna er små. Man trenger ikke like at det er sånn, men det er jo meningsløst å late som det ikke er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Pisspreik! Så, så, hun snakker ikke om deg, men om mannen min ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så, så, hun snakker ikke om deg, men om mannen min ;-) Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også. At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også. At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt. Jeg har ikke nevnt noe om _alle_ fedre, men om min mann - og han fikser bare ikke det med klær osv... Men han er ellers en super pappa som fikser det meste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har ikke nevnt noe om _alle_ fedre, men om min mann - og han fikser bare ikke det med klær osv... Men han er ellers en super pappa som fikser det meste Jeg fikser heller ikke det med klær, men henger det på nick jr sin plass, så er det hans. Henger det på Truls sin plass, så er det ikke hans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fikser heller ikke det med klær, men henger det på nick jr sin plass, så er det hans. Henger det på Truls sin plass, så er det ikke hans. Problemet er bare at det ikke er alltid ungenes tøy henger på riktig plass, så da kan man faktisk ende opp med å få med feil tøy hjem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Problemet er bare at det ikke er alltid ungenes tøy henger på riktig plass, så da kan man faktisk ende opp med å få med feil tøy hjem Det er derfor det finnes en lost and found kasse i barnehagen. Den ingen sjekker. nick jr har fått seg kjæreste. Han elsker henne, sier han. Nå legger jeg penger til side for bryllupet på den ene siden, og psykologbehandling for Sheila på den andre. Hun er dypt bekymret over utviklingen hans. Jeg er helt fornøyd. Det er jo ikke Truls han er fortapt i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mihnja Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 "Pappa-henting"? herregud her må mennene på banen og REAGERE....! utrolig stigmatiserende...like dumt som "du er så søt når du er sint" Hvordan kan man i såfall kategorisere "mamma- henting"? For et utrolig humørløst og pk svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også. At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt. Her er jeg helt på linje med deg Nick. Eksen er et funn av en pappa og stort sett kjenner jeg ham overhodet ikke igjen i alle beskrivelsene av både "samboende" og "samværsboende" pappaer her inne. Her er det kanskje også snakk om det Togli nevner lengre opp, nemlig en selvoppfyllende profeti... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.