Gå til innhold

Ååååhhh, så irriterende!

mumitrollet

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

He he he:-) Her har det begynt allerede! Han kan godt stelle babyen om morgenen, men så roper han på meg for å plukke ut tøy han kan ta på henne! Og det enda jeg bevisst ikke klager på sammensetningene;-)

Så jeg ser ikke bort fra at innen hun begynner i barnehagen, så er rosa sko - rosa sko, for hans del...!

''men så roper han på meg for å plukke ut tøy han kan ta på henne!''

Da håper jeg du IKKE går og finner tøy?! Det bare MÅ han klare sjøl, altså, ellers umyndiggjør du han på klesfronten samt skaffer deg jævla mye arbeid i ca 15 år framover.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

5

• Lillemus

4

• nick

4

• Rhea Silvia

3

Gjest ViViola

Hehe - alle som jobber i barnehage kjenner til hva som skjer når pappaer skal finne frem klær, støvler osv som barna deres eier i barnehagen :-)

Det betyr ikke at ikke pappaer er flotte folk som unger virkelig trenger. Det betyr bare at pappaer overraskende ofte ikke kjenner sitt eget barns sko. Og at de gjerne tar med de som står nærmest om de er aldri så merket med et helt annet navn :-)

Og grunnen til at pappaer ikke kjenner igjen klær og sko, er jo rett og slett fordi de ikke får pakke barnehagesekker, ikke vasker klær/bretter klær/legger på plass klær osv.

Mange kvinner er jo livredde for at barna skal dukke opp i noe som ikke matcher... Det er for meg helt snodig, unger dør da ikke av å bruke rødt og rosa sammen! Det er mye viktigere at klær er rene og hele og ikke minst behagelige å ha på, enn at de er stilige. I den grad menn faktisk er fullstendig klesblinde, da, jeg tror vel ikke så mye på akkurat det heller, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi opplevde det samme med vår helt nye parkdress. Ingen i bhg hadde lik, og den hadde "pynt" som gjorde at den skilte seg ut fra de andre. Den kom aldri tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det finnes en lost and found kasse i barnehagen. Den ingen sjekker.

nick jr har fått seg kjæreste. Han elsker henne, sier han. Nå legger jeg penger til side for bryllupet på den ene siden, og psykologbehandling for Sheila på den andre. Hun er dypt bekymret over utviklingen hans.

Jeg er helt fornøyd. Det er jo ikke Truls han er fortapt i.

Hehe, en fars store lettelse når sønnen viser tegn til å like det motsatte kjønn ;-)

Du har vel hørt at homser ofte later som de er veldig jentefikserte i barne- og ungdomsåra? ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

Hehe - alle som jobber i barnehage kjenner til hva som skjer når pappaer skal finne frem klær, støvler osv som barna deres eier i barnehagen :-)

Det betyr ikke at ikke pappaer er flotte folk som unger virkelig trenger. Det betyr bare at pappaer overraskende ofte ikke kjenner sitt eget barns sko. Og at de gjerne tar med de som står nærmest om de er aldri så merket med et helt annet navn :-)

:-) Mannen min vet ikke hva han selv har engang så det der kommer til å bli kaos etterhvert. Han pleier å holde opp sine klær og spørre om det er mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Sant... Snaxy kom hjem med en hel pose klær som ikke tilhørte oss... Det eneste som var vårt var posen.. Flaut..

Men vi leverte det så klart dagen etter! :=)

hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammahenter selv

Ja, da er det iallefall to mannfolk i Norge som er sånn ;-P

Jeg vet om to - så da er vi ihvertfall oppe i fire :-)

Når jeg tenker meg om var faren min sånn også - fem.

Men jeg synes det er rart at en mann blir sinna fordi man vet at mange menn ikke har full kontroll på ungenes klær? Er det sånn at mange mammaer blir sinna hvis man sier at mange mammaer ikke har filla peiling på ungenes hockey-greier? Eller bilgreier når den tiden kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det er rart at en mann blir sinna fordi man vet at mange menn ikke har full kontroll på ungenes klær? Er det sånn at mange mammaer blir sinna hvis man sier at mange mammaer ikke har filla peiling på ungenes hockey-greier? Eller bilgreier når den tiden kommer?

Godt sagt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller spillgreier, mobiltelefoner og PC.

Hjemme hos oss er det pappa-ting.

Gidder ikke å sette meg inn i det. Jeg har nok med klær og sko, noe pappan forlengst har gitt opp å ha oversikt over.

Jeg synes det er fint at vi har ansvar for forskjellige områder.

Så lenge man er to foreldre bør man dele :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da antakelig nr seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammahenter selv

Eller spillgreier, mobiltelefoner og PC.

Hjemme hos oss er det pappa-ting.

Gidder ikke å sette meg inn i det. Jeg har nok med klær og sko, noe pappan forlengst har gitt opp å ha oversikt over.

Jeg synes det er fint at vi har ansvar for forskjellige områder.

Så lenge man er to foreldre bør man dele :o))

enig - jeg har bare ikke det minste interesse for å forsvare at jeg "kan være like god som en mann" på hverken playstation eller noe som helst sånn.

Og heldigvis er ikke barnas stefar det minste interessert i å påstå at han er flink til å vaske ullgensere eller kjenne igjen gummistøvler heller :-) Vi har hver våre bruksområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Sant... Snaxy kom hjem med en hel pose klær som ikke tilhørte oss... Det eneste som var vårt var posen.. Flaut..

Men vi leverte det så klart dagen etter! :=)

Et annet eksempel på menn og klær er at jeg ved to anledninger har fått spørsmål om babyen min er gutt eller jente. Begge gangene hadde knøttet på seg rosa kjole ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til dere evt får neste barn. Du kan jo begynne å grue deg til å se antrekket han da kler opp eldstemann i når de skal besøke deg og babyen på sykehuset ;-)

*taler av erfaring*

Får legge det klart vel... ;-)

Husker jeg var hjemme hos ei klassevenninne da vi var 12 eller noe. Det var lille julaften, og moren hennes var på sykehuset for å få unge nr 9 (?). De var Smitts venner...

Inne i gangen lå det en lang rekke med små kleshauger. På toppen av hver haug var det festet en navnelapp med knappenål. Det var julaftenantrekk for alle barna. Visse ting kan man ikke la pappaer få fingrene i altså;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men så roper han på meg for å plukke ut tøy han kan ta på henne!''

Da håper jeg du IKKE går og finner tøy?! Det bare MÅ han klare sjøl, altså, ellers umyndiggjør du han på klesfronten samt skaffer deg jævla mye arbeid i ca 15 år framover.

:-)

Akkurat det arbeidet har jeg ikke noe imot å ta! Og hun hadde jo ikke gått naken dersom jeg ikke hadde vært hjemme heller... Vi har heldigvis joggedresser etc. der man ikke kan matche feil;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet eksempel på menn og klær er at jeg ved to anledninger har fått spørsmål om babyen min er gutt eller jente. Begge gangene hadde knøttet på seg rosa kjole ;)

He, he! Snakk om å være blind!

Snuppen her er blitt spurt mange ganger om han er jente.

Selv om han står i ""gutteklær"...Heldigvis bryr han seg ikke :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også.

At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt.

Eksen min vet også hva som er minstemann sitt. Både når han gikk i barnehagen og på SFO. Nå tror jeg han har mer oversikt over guttungens klær enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge det klart vel... ;-)

Husker jeg var hjemme hos ei klassevenninne da vi var 12 eller noe. Det var lille julaften, og moren hennes var på sykehuset for å få unge nr 9 (?). De var Smitts venner...

Inne i gangen lå det en lang rekke med små kleshauger. På toppen av hver haug var det festet en navnelapp med knappenål. Det var julaftenantrekk for alle barna. Visse ting kan man ikke la pappaer få fingrene i altså;-)

*HAHA* Jeg tror nesten jeg kunne vært så dum at jeg gjorde noe sånt også ;) Iallefall dersom jeg hadde veldig små barn. Nå er heldigvis mine to eldste såpass stor (11 og 8) at de har full kontroll på klærne selv - og de hadde garantert hatt full kontroll på lillesøsters klær også (de to eldste er selvsagt jenter ;-))

Når jeg hadde født andremann kom jeg hjem til en svær haug av skittent tøy (hadde ikke rukket å få unna haugen før vannet gikk ;)). Jeg kommenterte kleshaugen når jeg kom hjem etter to dager og gubben vred seg litt i stolen når han sa at han jo ikke hadde fått tid til å vaske klær. Han hadde jo nok med å passe storesøster ;) Da lo jeg rått!! (Dette vil han helst ikke bli minnet på, for han innså selv hvor dumt det virka ;))

Men for all del - Jeg har en mann som virkelig står på og vi deler ellers ganske likt på husarbeid/utearbeid mellom oss - heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...