Gå til innhold

Ååååhhh, så irriterende!

mumitrollet

Anbefalte innlegg

:-) Mannen min vet ikke hva han selv har engang så det der kommer til å bli kaos etterhvert. Han pleier å holde opp sine klær og spørre om det er mitt :-)

*haha*

Jeg pleier innimellom å snu bunken med klær i klesskapet til gubben for å unngå at han bruker de samme klærne hele tiden ;)

(litt satt på spissen ;))

Jeg har forresten fått kjeft for dette her inne før, for det var en som mente at han måtte være en dott som tillot meg å gjøre noe sånt. Så lenge han ikke merker det, så gjør det vel ingenting? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

5

• Lillemus

4

• nick

4

• Rhea Silvia

3

AneM1365380603

*HAHA* Jeg tror nesten jeg kunne vært så dum at jeg gjorde noe sånt også ;) Iallefall dersom jeg hadde veldig små barn. Nå er heldigvis mine to eldste såpass stor (11 og 8) at de har full kontroll på klærne selv - og de hadde garantert hatt full kontroll på lillesøsters klær også (de to eldste er selvsagt jenter ;-))

Når jeg hadde født andremann kom jeg hjem til en svær haug av skittent tøy (hadde ikke rukket å få unna haugen før vannet gikk ;)). Jeg kommenterte kleshaugen når jeg kom hjem etter to dager og gubben vred seg litt i stolen når han sa at han jo ikke hadde fått tid til å vaske klær. Han hadde jo nok med å passe storesøster ;) Da lo jeg rått!! (Dette vil han helst ikke bli minnet på, for han innså selv hvor dumt det virka ;))

Men for all del - Jeg har en mann som virkelig står på og vi deler ellers ganske likt på husarbeid/utearbeid mellom oss - heldigvis! :)

Mannen min synes det er utrolig greit at jeg har merket alle klærne til småjentene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*haha*

Jeg pleier innimellom å snu bunken med klær i klesskapet til gubben for å unngå at han bruker de samme klærne hele tiden ;)

(litt satt på spissen ;))

Jeg har forresten fått kjeft for dette her inne før, for det var en som mente at han måtte være en dott som tillot meg å gjøre noe sånt. Så lenge han ikke merker det, så gjør det vel ingenting? *ler*

''Jeg pleier innimellom å snu bunken med klær i klesskapet til gubben for å unngå at han bruker de samme klærne hele tiden ;)''

Gubben her har minst 60 (!) t-skjorter og samme hvor langt bak i klesskapet jeg stapper noen av de jeg helst ikke vi se ham i så klarer han å grave dem frem... Om jeg så legger 40 finere t-skjorter foran så kommer han i den som er mest utvaska fra 1997.... *Sukk* Det er ikke alle skjortene jeg har hjerte til å kaste heller, de betyr sikkert noe for ham ettersom han fremdeles har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg pleier innimellom å snu bunken med klær i klesskapet til gubben for å unngå at han bruker de samme klærne hele tiden ;)''

Gubben her har minst 60 (!) t-skjorter og samme hvor langt bak i klesskapet jeg stapper noen av de jeg helst ikke vi se ham i så klarer han å grave dem frem... Om jeg så legger 40 finere t-skjorter foran så kommer han i den som er mest utvaska fra 1997.... *Sukk* Det er ikke alle skjortene jeg har hjerte til å kaste heller, de betyr sikkert noe for ham ettersom han fremdeles har dem.

Mannen min har heldigvis ikke noe nostalgisk forhold til klær, så klær er liksom bare noe man MÅ ha for å kunne funke i samfunnet ;) Det eneste han er nøye på er olabukser. Hvite (moderne på -80-tallet) eller svarte olabukser er det nytteløst å få ham til å bruke ;) Dessuten må buksene se litt kule ut bakfra *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har heldigvis ikke noe nostalgisk forhold til klær, så klær er liksom bare noe man MÅ ha for å kunne funke i samfunnet ;) Det eneste han er nøye på er olabukser. Hvite (moderne på -80-tallet) eller svarte olabukser er det nytteløst å få ham til å bruke ;) Dessuten må buksene se litt kule ut bakfra *hehe*

At han ikke går i hvite olabukser vil jeg ikke akkurat si er negativt da... ;o) Har forøvrig aldri sett min kjære i hvite bukser heller, da hadde jeg antagelig fått sjokk. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke går i hvite olabukser vil jeg ikke akkurat si er negativt da... ;o) Har forøvrig aldri sett min kjære i hvite bukser heller, da hadde jeg antagelig fått sjokk. *Hehe*

Jeg hadde faktisk et ønske om å se han i hvit Levis 501 på -80-tallet ;) Alle kompisene hadde det, men han nekta *hehe*

Idag tror jeg nok jeg helst hadde unngått å se han i slike bukser, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også.

At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt.

Men nick; jeg eier en barnehage - og det er faktisk dessverre ganske vanlig :)

Det gjelder ikke bare pappaer, det gjelder ansatte også!

Menn er rett og slett litt sløvere på den type detaljer, sånn er det bare - dere er ikke dårligere mennesker av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Akkurat det arbeidet har jeg ikke noe imot å ta! Og hun hadde jo ikke gått naken dersom jeg ikke hadde vært hjemme heller... Vi har heldigvis joggedresser etc. der man ikke kan matche feil;-)

He-he, får håpe vi ikke ser innlegg fra deg av typen "Jeg-må-gjøre-alt-i-huset-og-med-ungene-og-jeg-er-så-drittlei-og-hvorfor-gjør-han-ikke-mere?!?!" i framtida. :-)

Jeg bare gjentar: La han plukke og ordne og gjøre jobben, du vil takke meg mange ganger resten av livet om du følger dette rådet. (Det gjelder også pakking av barnehagesekk når den tid kommer, samt smøring av matpakker.)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, får håpe vi ikke ser innlegg fra deg av typen "Jeg-må-gjøre-alt-i-huset-og-med-ungene-og-jeg-er-så-drittlei-og-hvorfor-gjør-han-ikke-mere?!?!" i framtida. :-)

Jeg bare gjentar: La han plukke og ordne og gjøre jobben, du vil takke meg mange ganger resten av livet om du følger dette rådet. (Det gjelder også pakking av barnehagesekk når den tid kommer, samt smøring av matpakker.)

;-)

Han er ellers innmari flink her hjemme, så det er helt ok at jeg tar akkurat den biten! Så lenge han som sagt er i stand til å gjøre det dersom jeg er borte...

Han lager middag fire dager i uka, tar seg av alt på kjøkkenet, deler støvtørking/støvsuging med meg, han vasker vinduer, osv osv!

Han er bare ikke flink til å se hva som passer sammen, men har likevel lyst til at jenta vår skal være fin, så da spør han meg. Ellers kan han bare ta på henne en joggedress eller et annet sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*HAHA* Jeg tror nesten jeg kunne vært så dum at jeg gjorde noe sånt også ;) Iallefall dersom jeg hadde veldig små barn. Nå er heldigvis mine to eldste såpass stor (11 og 8) at de har full kontroll på klærne selv - og de hadde garantert hatt full kontroll på lillesøsters klær også (de to eldste er selvsagt jenter ;-))

Når jeg hadde født andremann kom jeg hjem til en svær haug av skittent tøy (hadde ikke rukket å få unna haugen før vannet gikk ;)). Jeg kommenterte kleshaugen når jeg kom hjem etter to dager og gubben vred seg litt i stolen når han sa at han jo ikke hadde fått tid til å vaske klær. Han hadde jo nok med å passe storesøster ;) Da lo jeg rått!! (Dette vil han helst ikke bli minnet på, for han innså selv hvor dumt det virka ;))

Men for all del - Jeg har en mann som virkelig står på og vi deler ellers ganske likt på husarbeid/utearbeid mellom oss - heldigvis! :)

Min samboer er også innmari flink til å ta sin del her hjemme! Ofte mer enn meg... Derfor er det ikke noe problem for meg å ta denne biten med å finne frem klær til babyen. Han kler seg selv heldigvis:-) Og som sagt så klarer han å kle på henne uten meg også - da blir det gjerne joggedresser og andre sett som han ikke kan bomme på. Han ser ikke hva som passer sammen og ikke rett og slett.

I går skulle vi ut en tur, og han tok på henne et par ullsokker som var vill krasj til det hun hadde på seg. Jeg smilte da jeg så det, og forklarte hvorfor da han spurte. "Men de er jo rosa, slik som klærne. Og de andre sokkene der er jo grå." Noen ganger er det slik at rosa og grått er penere sammen enn to forskjellige rosafarger. Men det ser ikke en mann...! Ergo, jeg plukker gjerne ut klærne!

Jeg kom også hjem til et tårn med klesvask da jeg kom fra føden, og husker jeg blei litt fortvilet. Men så husket jeg at han faktisk var mye mer sliten enn meg etter fødselen, og at det nok på en måte er værre å være mann og bare sitte og se på. Dessuten hadde han vært på jobb ti timer om dagen, vært på føden hos oss hele kveldene, kjøpt inn bleier og gjort klar seng og vogn og greier, og tatt seg av katten. Så jeg sa iiiiingenting, og vraltet ut på badet og satte på en maskin;-)

Mener du at din åtteåring alltid plukker ut klærne sine selv uten hjelp? Ser hun da ok ut også? Min stedatter på 11,5 kler seg jo selvfølgelig selv. Hun ser stort sett bra ut, men noen ganger må jeg innrømme at jeg drar meg i håret i smug;-) Da har hun sett siste mote i en butikk noe sted, også skal hun også være kuuuuul! Hadde hun vært min datter, hadde jeg nok ofte korrigert bittelitt... Men sånn stort sett betyr det jo ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er også innmari flink til å ta sin del her hjemme! Ofte mer enn meg... Derfor er det ikke noe problem for meg å ta denne biten med å finne frem klær til babyen. Han kler seg selv heldigvis:-) Og som sagt så klarer han å kle på henne uten meg også - da blir det gjerne joggedresser og andre sett som han ikke kan bomme på. Han ser ikke hva som passer sammen og ikke rett og slett.

I går skulle vi ut en tur, og han tok på henne et par ullsokker som var vill krasj til det hun hadde på seg. Jeg smilte da jeg så det, og forklarte hvorfor da han spurte. "Men de er jo rosa, slik som klærne. Og de andre sokkene der er jo grå." Noen ganger er det slik at rosa og grått er penere sammen enn to forskjellige rosafarger. Men det ser ikke en mann...! Ergo, jeg plukker gjerne ut klærne!

Jeg kom også hjem til et tårn med klesvask da jeg kom fra føden, og husker jeg blei litt fortvilet. Men så husket jeg at han faktisk var mye mer sliten enn meg etter fødselen, og at det nok på en måte er værre å være mann og bare sitte og se på. Dessuten hadde han vært på jobb ti timer om dagen, vært på føden hos oss hele kveldene, kjøpt inn bleier og gjort klar seng og vogn og greier, og tatt seg av katten. Så jeg sa iiiiingenting, og vraltet ut på badet og satte på en maskin;-)

Mener du at din åtteåring alltid plukker ut klærne sine selv uten hjelp? Ser hun da ok ut også? Min stedatter på 11,5 kler seg jo selvfølgelig selv. Hun ser stort sett bra ut, men noen ganger må jeg innrømme at jeg drar meg i håret i smug;-) Da har hun sett siste mote i en butikk noe sted, også skal hun også være kuuuuul! Hadde hun vært min datter, hadde jeg nok ofte korrigert bittelitt... Men sånn stort sett betyr det jo ikke all verden.

''Mener du at din åtteåring alltid plukker ut klærne sine selv uten hjelp? Ser hun da ok ut også?''

*Hehe* 8-åringen min har innimellom sterke meninger om hva hun skal ha på seg og jeg må bare innrømme at det siste året har hun kommet seg betraktelig og kombinasjonene hun har på er stort sett veldig fine. Jeg antar hun er påvirket av stemora... ;o) Hun er også flink til å kle seg, men overhodet ikke jålete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, åtteåringen her er veldig flink til å kle seg i klær som passer sammen. Faktisk ser jeg at fireåringen også klarer seg veldig bra nå. Idag kledde hun seg selv og tok på en sort bukse, stripete genser med striper i knallrosa, grått, sort og hvitt, samt knall rosa sokker. Ble overraska over at hun skjønte at sokkene passa fint til klærne pga samme rosafarge som i genseren ;)

Jeg var selv flink til å sette sammen klær som liten. Min tre år yngre søster var helt motsatt. Jeg kan fortsatt huske at hun var helt fortvilet fordi hun sa det var helt umulig å se at grønt og blått ikke passa sammen (spesielt før var sånt nøye ;-)).

Idag er søsteren min "verdensmester" i klesstyling, så du har iallefall ingen grunn til å bekymre deg over stedatteren din ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper den ikke. Begge de to barnehagene nick jr har gått i, har hatt ca 50/50 kjønnsfordeling i hentedisken. I motsetning til det dere tror, så kan vi pappaer faktisk lese, og vi kan spørre også.

At folk tar feil av og til er helt normalt, men å insinuere at gutta bare går inn og soper med seg blir for drøyt.

Mannen min klarer også fint å hente riktig tøy og faktisk kle på barna også (den gang de ikke gjorde det sjølv). Skulle han engang ta feil, blir han korrigert av ungene! Det blir forresten jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og grunnen til at pappaer ikke kjenner igjen klær og sko, er jo rett og slett fordi de ikke får pakke barnehagesekker, ikke vasker klær/bretter klær/legger på plass klær osv.

Mange kvinner er jo livredde for at barna skal dukke opp i noe som ikke matcher... Det er for meg helt snodig, unger dør da ikke av å bruke rødt og rosa sammen! Det er mye viktigere at klær er rene og hele og ikke minst behagelige å ha på, enn at de er stilige. I den grad menn faktisk er fullstendig klesblinde, da, jeg tror vel ikke så mye på akkurat det heller, jeg.

Rødt og rosa er da fint sammen! :-)

Hilsen Lille Frk Rosa,6 år ( som passer på at både mamma og pappa tar med det riktige klærne hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 åringen min plukker ut klær selv. Alle mine har gjort det fra de var nokså små.

De er alltid pene og ser skilkkelige ut, selv o noen kanskje vil reagere på kombinasjoner. Men det er ikke noe problem for oss, det gjør barna sjølvstendige og uavhengige av press utenfra.

Klærne er sorter i tre kategorier: arbeidsklær, vanlig klær og penklær og innenfor der har de stort sett fritt valg.

De lærer seg å kle seg selv, de får et bevisst forhold til hva som passer seg ( de kler seg alltid riktig etter vær og tepmperatur og anledning) og de har sin egen stil og bryr seg lite om hva andre mener.

Så lenge klærne er reine og passer til anledningen, får de kle seg som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Han er ellers innmari flink her hjemme, så det er helt ok at jeg tar akkurat den biten! Så lenge han som sagt er i stand til å gjøre det dersom jeg er borte...

Han lager middag fire dager i uka, tar seg av alt på kjøkkenet, deler støvtørking/støvsuging med meg, han vasker vinduer, osv osv!

Han er bare ikke flink til å se hva som passer sammen, men har likevel lyst til at jenta vår skal være fin, så da spør han meg. Ellers kan han bare ta på henne en joggedress eller et annet sett!

Your call, girl! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Rødt og rosa er da fint sammen! :-)

Hilsen Lille Frk Rosa,6 år ( som passer på at både mamma og pappa tar med det riktige klærne hjem)

He-he, ungene har stort sett kontroll, ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...