Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Kor lenge skal en tørketrommel (kondens) stå på før den er ferdig? Kor tørre skal klærne være når den er ferdig? Ps! Zanussi ZTK120 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 ''Kor lenge skal en tørketrommel (kondens) stå på før den er ferdig?'' Kommer an på hvor vått tøyet er og om det er bomull eller kunststoff. ''Kor tørre skal klærne være når den er ferdig?'' Kommer an på hva du stiller inn trommelen på vil jeg tro. Mange tromler har i alle fall ulike program som f.eks. skaptørt og stryketørt. 0 Siter
Elis31 Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har nok ikke samme som deg, men jeg setter den på 1 også stopper den når klærne er tørre. Tar ca 11/2 time med en del tøy i. Hovedsaklig håndklær og undertøy og sånt jeg tar i trommelen. 0 Siter
nick Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Er de ikke tørre nå, så får du kjøpe ny trommel. Hvor tørt er tørt? Hvor mye veier en fisk? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 ''Kor lenge skal en tørketrommel (kondens) stå på før den er ferdig?'' Kommer an på hvor vått tøyet er og om det er bomull eller kunststoff. ''Kor tørre skal klærne være når den er ferdig?'' Kommer an på hva du stiller inn trommelen på vil jeg tro. Mange tromler har i alle fall ulike program som f.eks. skaptørt og stryketørt. Det med bomull og kunstoff er det en egen bryter for, så det er "på stell". Det var en elendig bruksanvisning på maskina, det står fks.: "Still inn på ønsket program." greit nok det, men kor gjør en det dà? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har nok ikke samme som deg, men jeg setter den på 1 også stopper den når klærne er tørre. Tar ca 11/2 time med en del tøy i. Hovedsaklig håndklær og undertøy og sånt jeg tar i trommelen. Min går i fra 15 til 150 (minutt?). 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Stopper automatisk min Det bør jaggu min gjøre også, ellers er Elkjøp ferdige! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Er de ikke tørre nå, så får du kjøpe ny trommel. Hvor tørt er tørt? Hvor mye veier en fisk? Trommelen _er_ ny! Kjøpt i går, og eg aldri tatt i en slik "innretning" før. Ps! De fiskene eg får veier ca. 1 kilo (fjellørret). 0 Siter
nick Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Trommelen _er_ ny! Kjøpt i går, og eg aldri tatt i en slik "innretning" før. Ps! De fiskene eg får veier ca. 1 kilo (fjellørret). Jeg skjønner at du ikke er homo. I så fall hadde du lest bruksanvisningen først. Ekte mannfolk gjør dette som siste utvei. Nå er tiden moden, tror jeg. Han du bare timer så bruk 1 time hvis maskinen er rimelig full. Etter 1 time sjekker du, er det tørt (det er det ikke) så kjør en 1/2 time til. Sånn går no dagan. Ikke hiv en genser inn der. Da passer den jr før han begynner på skole når den er ferdig. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg skjønner at du ikke er homo. I så fall hadde du lest bruksanvisningen først. Ekte mannfolk gjør dette som siste utvei. Nå er tiden moden, tror jeg. Han du bare timer så bruk 1 time hvis maskinen er rimelig full. Etter 1 time sjekker du, er det tørt (det er det ikke) så kjør en 1/2 time til. Sånn går no dagan. Ikke hiv en genser inn der. Da passer den jr før han begynner på skole når den er ferdig. Ok, takk for nyttige tips. Det bråker forresten noe inni helvete! 0 Siter
Gjest mihnja Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Kommer an på mengden klær. For eksempel tar to bukser og fem t-skjorter tar mindre enn ein time. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Kommer an på mengden klær. For eksempel tar to bukser og fem t-skjorter tar mindre enn ein time. Nå har eg kjørt tre runder a. 45 minutt... 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Nå har eg kjørt tre runder a. 45 minutt... Maxtid på min trommel er 2 timer og 48 minutter. Jeg setter den på maxtid og så stopper den av seg selv når tøyet er tørt 0 Siter
Gjest høres ikke riktig ut Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Ok, takk for nyttige tips. Det bråker forresten noe inni helvete! En ny trommel skal ikke bråke så mye. Er du sikker på at alt er montert riktig? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Det med bomull og kunstoff er det en egen bryter for, så det er "på stell". Det var en elendig bruksanvisning på maskina, det står fks.: "Still inn på ønsket program." greit nok det, men kor gjør en det dà? Enten står det på selve maskina ved siden av knappene eller så er det der avmerket med bokstaver eller tall og så står det en forklaring et annet sted på fronten på maskina eller i bruksanvisningen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Nå har eg kjørt tre runder a. 45 minutt... Kanskje du har litt for mye i trommelen på en gang? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Når jeg velger programmet "Ekstra tørt", så sier maskina at det tar 1 t 49 minutter. Er det lite klær der, så går det fortere. Er det mye klær, tar det lenger tid. Men min stopper automatisk når det er helt tørt, da. Men du, er det nok luft rundt trommelen, da? Står den trengt opp i et hjørne i et lite rom med lukket dør, eller har den fri tilgang på frisk luft? Hvis jeg tørker mye klær en dag, setter jeg opp døra ut fra vaskerommet, da bruker trommelen kortere tid. Den bråker litt, min også, men ikke slik at det er plagsomt å være i samme rom. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Maxtid på min trommel er 2 timer og 48 minutter. Jeg setter den på maxtid og så stopper den av seg selv når tøyet er tørt Imponert! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 En ny trommel skal ikke bråke så mye. Er du sikker på at alt er montert riktig? Det vet ikkje eg, det er Zanussi som har montert den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.